900i 16v käyntiongelmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

900i 16v käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

JOS KIPINÄ KATOAA KONEEN LÄMMETTYÄ NIIN ONKO VIKA PYÖRIMISTUNNISTIMESSA VAI LAMBDA ANTURISSA?
LÄHTEE HUONOSTI KÄYMÄÄN JA RÖPÖTTÄÄ JA POKSUU JA KUN LÄMPENEE NIIN SAMMUU. ON VAIHDETTU RUISKUBOXI,SYTYTYSBOXI,TULPAT,PUOLA,TUTKITTU JOHTOJA,JA PUOLAAN TULEE VIRTA MUTTA LÄMPÖSENÄ KIPINÄ POISSA.
KUKA NEUVOISI YKSINKERTAISTA REMONTTI HOOPOA. :(
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

LÄMPEÄÄKÖ PUOLA JA MIKSI PITÄÄ KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA.
vaihda puola.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

PUOLA VAIHDETTU

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

olen vaihtanut puolan ja ei toimi silti jakajan kansi ja kaikki johdot ovat siistejä ja hyvin kiinni.eli kumpi vaikuttaa kipinöintiin lambda anturi vai se pyörimistunnistin? ne on ainoat jotka vaihtamati.
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Autossasi kai EZK-sytkä, eli isompi ohjainyksikkö+pääteaste? Kumman vaihdoit? Pääteaste voisi olla sökö, ohjainyksikköä en epäilisi niin. Vihje: jos jakajassa ei ole mitään säätöjä (keskipako/alipaine) vaan akseli ja pyörijä vaan jököttää, niin on EZK. Pääteaste nyt ei kovin kummoisen hintainen ole, se on se tulitikkuaskin kokoinen rasia. Tietty asentoanturiakin voisi epäillä: tarkista aluksi plugien liitännät.

Oletko varma, että siis vika sytytyspuolella? Tarkista myös maattojen kunto!! Lambda ei kipinän olemassaoloon vaikuta, mutta toimimattomana voi kyllä kummallistakin röpötystä aiheuttaa.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

PLUGIT KUNNOSSA

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

vaihdoin niin ruiskuboxin kuin myös sen vastapuolella olevan sytytys yksikön joka maksaa noin 30e. onko vielä muita?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pääteastehan tuossa on puolasaa kiinni ja olikohan 4-johtoinen, eli pienempi kuin 8v ja t16.. senkö vaihdoit?

asento anturi sitten taitaa viimeiseksi jäädä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nii ja et kai vaihtanut unipoint merkkiseen pääteastetta?!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Totanoin, en ole ihan varma tuosta 2 litran 16-tappisesta, mutta ainakin 2,1-litraisessa (16V) on pääteaste (tulitikkuaskin kokoluokkaa) sijoitettu vasemman etusisälokasuojan seinään, ja EZK -ohjainyksikkö (kokoluokkaa 15x15x3cm) vas. etulokasuojan pintapellin tuntumaan (sisäpuolelle toki). Ruiskupoksi on (2,1:ssä) vänkärin etujalkatilassa auton sisällä!

Moni on moittinut tuota Unipoint -pääteastetta. Voisitko lainata tutulta vaikka Saabin orggista ja kokeilla sillä?
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Luepa tämä juttu läpi. Kuulostaa, että pääteaste huono -> ei käy kunnolla. Ja kun lämpenee alkaa hall-anturi vikoa. Mulla oli moiset oireet niinkuin tuolta jutusta käypi ilmi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

voi silti olla että sen paikka on jossain vm vaihtunut -89 ja -90 ainakin ollut puolanpäällä ja paljon pienempi.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hasa10
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Elo 24, 2006 08:07
Paikkakunta: PÄIJÄT-HÄME

EI UNIPOINT

Viesti Kirjoittaja hasa10 »

vaan bocsh ja nyt seuraavaksi vaihtuu huomenna pyörintätunnistin kampuran siivapyörän alta.jos vaikka alkais joskus toimiin.on se tunnistin ainakin tosi likainen. ja on sitten kahdella torx ruuvilla kiinni.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuolta mun sekavasta selostuksesta löytyy kampurananturin testaus. Oli kyllä hyvin helppo todeta vika silloin kun vika oli "päällä". Onnistuu yleismittarilla EZK purkin persiistä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Eli ootko varma että on 16venttiilisen tulpat, nimittäin 8venttiilisen ei kestä lämpöä.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei sinne taida 8v tulpat ison avaimen kanssa mahtua, jos mahtuu niin tulpan hatut eivät ainakaan niihin paksumpiin tulppiin mahdu jos olisivat 8v.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Totta puhutaan. 16- ja 8-venttiilisten tulppia ei voi sotkea keskenään, kun ne on ihan eri kokoisetkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin