JOS KIPINÄ KATOAA KONEEN LÄMMETTYÄ NIIN ONKO VIKA PYÖRIMISTUNNISTIMESSA VAI LAMBDA ANTURISSA?
LÄHTEE HUONOSTI KÄYMÄÄN JA RÖPÖTTÄÄ JA POKSUU JA KUN LÄMPENEE NIIN SAMMUU. ON VAIHDETTU RUISKUBOXI,SYTYTYSBOXI,TULPAT,PUOLA,TUTKITTU JOHTOJA,JA PUOLAAN TULEE VIRTA MUTTA LÄMPÖSENÄ KIPINÄ POISSA.
KUKA NEUVOISI YKSINKERTAISTA REMONTTI HOOPOA.
olen vaihtanut puolan ja ei toimi silti jakajan kansi ja kaikki johdot ovat siistejä ja hyvin kiinni.eli kumpi vaikuttaa kipinöintiin lambda anturi vai se pyörimistunnistin? ne on ainoat jotka vaihtamati.
Autossasi kai EZK-sytkä, eli isompi ohjainyksikkö+pääteaste? Kumman vaihdoit? Pääteaste voisi olla sökö, ohjainyksikköä en epäilisi niin. Vihje: jos jakajassa ei ole mitään säätöjä (keskipako/alipaine) vaan akseli ja pyörijä vaan jököttää, niin on EZK. Pääteaste nyt ei kovin kummoisen hintainen ole, se on se tulitikkuaskin kokoinen rasia. Tietty asentoanturiakin voisi epäillä: tarkista aluksi plugien liitännät.
Oletko varma, että siis vika sytytyspuolella? Tarkista myös maattojen kunto!! Lambda ei kipinän olemassaoloon vaikuta, mutta toimimattomana voi kyllä kummallistakin röpötystä aiheuttaa.
Totanoin, en ole ihan varma tuosta 2 litran 16-tappisesta, mutta ainakin 2,1-litraisessa (16V) on pääteaste (tulitikkuaskin kokoluokkaa) sijoitettu vasemman etusisälokasuojan seinään, ja EZK -ohjainyksikkö (kokoluokkaa 15x15x3cm) vas. etulokasuojan pintapellin tuntumaan (sisäpuolelle toki). Ruiskupoksi on (2,1:ssä) vänkärin etujalkatilassa auton sisällä!
Moni on moittinut tuota Unipoint -pääteastetta. Voisitko lainata tutulta vaikka Saabin orggista ja kokeilla sillä?
Luepa tämä juttu läpi. Kuulostaa, että pääteaste huono -> ei käy kunnolla. Ja kun lämpenee alkaa hall-anturi vikoa. Mulla oli moiset oireet niinkuin tuolta jutusta käypi ilmi.
vaan bocsh ja nyt seuraavaksi vaihtuu huomenna pyörintätunnistin kampuran siivapyörän alta.jos vaikka alkais joskus toimiin.on se tunnistin ainakin tosi likainen. ja on sitten kahdella torx ruuvilla kiinni.
Tuolta mun sekavasta selostuksesta löytyy kampurananturin testaus. Oli kyllä hyvin helppo todeta vika silloin kun vika oli "päällä". Onnistuu yleismittarilla EZK purkin persiistä.