
PA:n Saapas 754HK/750NM
Eikös sillä Turbo-S:llä ollu 315hp siinä tonnarissa?
Tehokäyrä löytyy "dynokäyrät" keskustelun alta.
Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen
Oli miten oli, niin eiköhän joskus tossa viggessäkin ole yli 300 hummaa. Olen kyllä monee kertaa vannonut että ko. päivitys (ahdin, männät, suuttimet, nokat) tulee liian kalliiksi, mutta koskaa ei tiedä
Tonnari olisi paljon ottolisempi värkki tehojen hakuun... Maptunin 500 resepti löytyy Bilsport lehdestä.
Tehokäyrä löytyy "dynokäyrät" keskustelun alta.
Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen

Oli miten oli, niin eiköhän joskus tossa viggessäkin ole yli 300 hummaa. Olen kyllä monee kertaa vannonut että ko. päivitys (ahdin, männät, suuttimet, nokat) tulee liian kalliiksi, mutta koskaa ei tiedä

Tonnari olisi paljon ottolisempi värkki tehojen hakuun... Maptunin 500 resepti löytyy Bilsport lehdestä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Se juttu oli numerossa neljä. Veikkaan että olen nakannut sen lehden jo pois, mutta voin katsoa. Turbo Sensonic:lta voisi löytyä?Milli kirjoitti:
Ei sulla sattus oleen sitä bilsporttiaja mikä numero se niistä on??Ei ainakaa 6 ja 7.
Resepti oli suht sippeli
-ISO ahdin
-Suuttimet
-Rööri
-Cooleri
-Softa
-ja jotain muuta pientä kivaa...
440/550 irtoaa maptunin stage VI:llä
Maptun software, 3" Exhaust system, J/R High flow air filter
Race catalyst, Turbocharger GTBB30, Actuator
Aluminium Intercooler, Injectors, 3 Bar MAP-sensor
Camshafts, Fuel pump, Porting of cylinder head, insug + större ventiler, Larger intake pipe, Grövre tryckrör, HKS Dump valve
Extraktor grenrör, Sport clutch, Silicone hoses
Hose clamps, Fuel pipes
Resistance,
Ja lisää ugaa tosta paketista saa toisella softalla, mutta tuo ilmeisesti optimoitu myös kestämään.

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Vigge kirjoitti: Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen![]()
tuskin tuokaan otsikon Saab pystyy hyödyntämään 754hp 2-vetoisena kadulla vaan paineet lienevät alempana mutta onhan se kiva tietää mitä myllystä irtoaa

Tolla set-up:lla on sentään mahdollisuudet pysyä nipussa. Lähinnä tarkoitin niitä autoja, joissa lähes kaikki vakioo, paitsi hetkelliset paineet. Tiedät varmaanT16 kirjoitti:Vigge kirjoitti: Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen![]()
tuskin tuokaan otsikon Saab pystyy hyödyntämään 754hp 2-vetoisena kadulla vaan paineet lienevät alempana mutta onhan se kiva tietää mitä myllystä irtoaa

#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Moni varmaan on noita Maptunin piristämiä autoja katellu ja ainakin kaksi tonnaria mahtuu luokkaan -maltillisella budjetilla toteutettavia...
Toi on tietty suhteellinen käsite mikä on maltillinen rahanmeno, jos noi operaatiot olisi halpoja ni minäkin olisin jo siirtynyt haaveilun sijasta toteuttamaan jompaa kumpaa versiota.
Eli se vähän maltillisempi
http://www.maptun.com/cars_9000_borjesson.php?lang=swe
Ja rajumpi, mutta vielä paljon alkuperäispalikkaa sisältävä konehuone
http://www.maptun.com/cars_9000_magnus.php
Toi on tietty suhteellinen käsite mikä on maltillinen rahanmeno, jos noi operaatiot olisi halpoja ni minäkin olisin jo siirtynyt haaveilun sijasta toteuttamaan jompaa kumpaa versiota.

Eli se vähän maltillisempi
http://www.maptun.com/cars_9000_borjesson.php?lang=swe
Ja rajumpi, mutta vielä paljon alkuperäispalikkaa sisältävä konehuone
http://www.maptun.com/cars_9000_magnus.php
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Tätyy saada pienet kisat pystyyn jotta saadaan tähänkin clubiin niitä +300 heppasia laitteita...Niitähän löytyy esim cossu clubista vaikka kuinka. Itselläni on vakaa aikomus saada tuo 300 raja rikki kesällä kun pääsen intistä ja on aikaa rassata tonnaria...Ja jos vaihteisto kestää vielä (nytkään kun ei tunnu oikein kestävän) niin ensi talvella on paiväunihaaveena rakentaa 2.3 aihiosta kunnon killeri kone
-LapLsto/180 IV-man TJ 97-

-LapLsto/180 IV-man TJ 97-
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
No ei nyt niitä sielläkään puissa kasva. Putkiston, lastun, mapin ja suuttimien vaihdolla ( helppo viritys ) liikutaan juuri siinä 280 -300hp kiekkeillä.jarska kirjoitti:Tätyy saada pienet kisat pystyyn jotta saadaan tähänkin clubiin niitä +300 heppasia laitteita...Niitähän löytyy esim cossu clubista vaikka kuinka.