PA:n Saapas 754HK/750NM

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kuuluuko ne clubbii joilla on tota tehoa?? Jos ei ni äkkiä liittymään!! :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eikös sillä Turbo-S:llä ollu 315hp siinä tonnarissa?
Tehokäyrä löytyy "dynokäyrät" keskustelun alta.

Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen :evil:

Oli miten oli, niin eiköhän joskus tossa viggessäkin ole yli 300 hummaa. Olen kyllä monee kertaa vannonut että ko. päivitys (ahdin, männät, suuttimet, nokat) tulee liian kalliiksi, mutta koskaa ei tiedä :wink:
Tonnari olisi paljon ottolisempi värkki tehojen hakuun... Maptunin 500 resepti löytyy Bilsport lehdestä.
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Vigge kirjoitti:Tonnari olisi paljon ottolisempi värkki tehojen hakuun... Maptunin 500 resepti löytyy Bilsport lehdestä
Ei sulla sattus oleen sitä bilsporttia :wink: ja mikä numero se niistä on??Ei ainakaa 6 ja 7. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Milli kirjoitti:
Ei sulla sattus oleen sitä bilsporttia :wink: ja mikä numero se niistä on??Ei ainakaa 6 ja 7. :roll:
Se juttu oli numerossa neljä. Veikkaan että olen nakannut sen lehden jo pois, mutta voin katsoa. Turbo Sensonic:lta voisi löytyä?
Resepti oli suht sippeli
-ISO ahdin
-Suuttimet
-Rööri
-Cooleri
-Softa
-ja jotain muuta pientä kivaa...

440/550 irtoaa maptunin stage VI:llä
Maptun software, 3" Exhaust system, J/R High flow air filter
Race catalyst, Turbocharger GTBB30, Actuator
Aluminium Intercooler, Injectors, 3 Bar MAP-sensor
Camshafts, Fuel pump, Porting of cylinder head, insug + större ventiler, Larger intake pipe, Grövre tryckrör, HKS Dump valve
Extraktor grenrör, Sport clutch, Silicone hoses
Hose clamps, Fuel pipes
Resistance,

Ja lisää ugaa tosta paketista saa toisella softalla, mutta tuo ilmeisesti optimoitu myös kestämään. :lol:
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuoshan menee koko mylly uusiksi! :lol: Ja halvaksi tulee. 8O Pitääpä yrittää kysellä joltain bilsportti nro.4:sta... :P
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Vigge kirjoitti: Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen :evil:

tuskin tuokaan otsikon Saab pystyy hyödyntämään 754hp 2-vetoisena kadulla vaan paineet lienevät alempana mutta onhan se kiva tietää mitä myllystä irtoaa :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

T16 kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Mielestäni keskustelun voisi rajata niihin autohin, jotka liikkuvat rehellisesti mitatuilla tehoilla. Maailmalla kun näyttää olevan trendi, että tehot mitataan hulluilla ahdoilla ja sitten tiputetaan ne puoleen heti rullien jälkeen :evil:

tuskin tuokaan otsikon Saab pystyy hyödyntämään 754hp 2-vetoisena kadulla vaan paineet lienevät alempana mutta onhan se kiva tietää mitä myllystä irtoaa :)
Tolla set-up:lla on sentään mahdollisuudet pysyä nipussa. Lähinnä tarkoitin niitä autoja, joissa lähes kaikki vakioo, paitsi hetkelliset paineet. Tiedät varmaan :lol:
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, eihän ahtoja tartte jatkuvasit pitää korkealla, jos sisältä löytyy namiska, jolla ne nostaa kun jokin meinaa tulla ohi ;)
STCF #3
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Moni varmaan on noita Maptunin piristämiä autoja katellu ja ainakin kaksi tonnaria mahtuu luokkaan -maltillisella budjetilla toteutettavia...

Toi on tietty suhteellinen käsite mikä on maltillinen rahanmeno, jos noi operaatiot olisi halpoja ni minäkin olisin jo siirtynyt haaveilun sijasta toteuttamaan jompaa kumpaa versiota. :?

Eli se vähän maltillisempi
http://www.maptun.com/cars_9000_borjesson.php?lang=swe

Ja rajumpi, mutta vielä paljon alkuperäispalikkaa sisältävä konehuone
http://www.maptun.com/cars_9000_magnus.php
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Milli kirjoitti:Tuoshan menee koko mylly uusiksi! :lol: Ja halvaksi tulee. 8O Pitääpä yrittää kysellä joltain bilsportti nro.4:sta... :P
Miulta löytys se Bilsportin numero 4. Laita privalla spostis, jos se vaikka lankoja pitkin tupsahtas :wink:
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tätyy saada pienet kisat pystyyn jotta saadaan tähänkin clubiin niitä +300 heppasia laitteita...Niitähän löytyy esim cossu clubista vaikka kuinka. Itselläni on vakaa aikomus saada tuo 300 raja rikki kesällä kun pääsen intistä ja on aikaa rassata tonnaria...Ja jos vaihteisto kestää vielä (nytkään kun ei tunnu oikein kestävän) niin ensi talvella on paiväunihaaveena rakentaa 2.3 aihiosta kunnon killeri kone :twisted:


-LapLsto/180 IV-man TJ 97-
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

jarska kirjoitti:Tätyy saada pienet kisat pystyyn jotta saadaan tähänkin clubiin niitä +300 heppasia laitteita...Niitähän löytyy esim cossu clubista vaikka kuinka.
No ei nyt niitä sielläkään puissa kasva. Putkiston, lastun, mapin ja suuttimien vaihdolla ( helppo viritys ) liikutaan juuri siinä 280 -300hp kiekkeillä.
Vastaa Viestiin