e0000333 kirjoitti:Moro!
Tarttis saada satunnainen käynnistyspöläyttely kuriin.
Turbon hajoamiseen en usko ja huohotussysteemi toimii / on auki.
Onnistuuko tiivisteiden vaihto ihan normaalisti paineilmalla/narulla sylinterissä. Onko ideoita mistä konetta on hyvä pyörittää vähällä muovilelujen purkamisella....
Onko kukaan duunannut tätä hommaa itse ja saabin huollon hintatietojakin otetaan mielenkiinnosta vastaan....
Jos autossasi ei ole ollut huohotusongelmaa, on entistä vaikeampi uskoa noiden kumien vuotamiseen. Omassani olivat täynnä öljymöhnää (johtuen huohotusongelmasta) ja pitivät siltikin. Koneella oli ajettu 230tkm ja vanhatkin kumit olivat periaatteessa uudenveroiset, kaiketi niiden materiaali on laadukkaampaa kuin aiemmissa moottorityypeissä.
Ja irtihän ne eivät pääse koska kumin alaosa on "prikka" joka on venttiilinjousen alla.
Konetta voi pyörittää helpoiten kampiakselin ruuvista, eturengas pois, muistaakseni sisäloksun muovi ei ollut aivan siinä tiellä.
Kait venanvarsien kumien vaihto on mahdollista paineilmaa käyttämällä, mutta on se aikamoista askartelua varmaankin, tuossa kannessa kun on venttiilien lukkopalatkin niin pienet ohutvartisten venttiilien vuoksi.
Lisäksi pitäisi tehdä jonkinmoinen painin joka pitäisi jousen puristettuna sen aikaa kun räplää niitä lukkopaloja paikoilleen.
Saabin huollon hinnoitteluista en tiedä, voisi kuvitella että samalla mielellään jyrsivät istukat, jne.