Svc kirjoitti:3,2 kW kuljettaa tälläistä 100 kg äijää ihan toiseen malliin, kuin pappatunturin 1,1 aikanaan.
Taitaa noissa hieman käytettävyydessäkin olla eroa ennenvanhasiin mopoihin
Tomos (vai mikä se nyt Soliferissa oli) teki piikin joko kärkiin tai tulppaan 10 km välein... aluksi ajelin ilman magneetonkoppaa että oli nopeampaa poistaa piikki, sitten tuuppasi varpaan sandaalit jalassa ajaessa magneettoon ja seuraava kehitysversio olikin magneetonkoppa siipiruuveilla kiinni... nykyiset mopoikäiset ei ole edes katkojan kärjistä kuulleet saati että tietäisivät että tulppaan voi tulla piikki
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Petter kirjoitti:Melko kallita nuo mopot ovat kyllä.
Muistan ostaneeni(isä osti) moponi, Tunturi supersport, vähän reilulla 3000 mk uutena 80-l. alussa.
Onhan nuo hinnat nousseet. 3000 vuoden -82 markkaa oli noin 6200 mk vuonna 2001. Eli karkeasti hieman yli 1000 nykyeuroa .
Tosin eipä ollut Tunturissa 4-t moottoria, sähköstarttia, levyjarruja tai suuntavaloja.
Ovat nuo nykyiset laatumopot silti kalliimpia.