
Mystinen tärinä, runko/moottori
Minkä hintasia moiset ovat? Jos ei toi SikaFlex patentti jyrääkään syystä tai toisesta niin pitää alkaa kehittää vaihtoehtojaAnttiR kirjoitti:Vaihdoin mottorin yläkumit Powerflexin uretaanisiin. Vanhoissa oli vain hyvin oienet alkavat repeämät reikien reunoilla. Monet varoittelivat tärinöiden lisääntyvän ( ml Riku/PCS ) ,mutta toisin kävi. Toisin sanoen olen hyvin tyytyväinen. Väri oli tosin keltainen - sininen olis mielyttänyt enemmän.


9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
No talvellahan ne kertoo olemassa olostaan sitten viimeistään..AnttiR kirjoitti:Vaihdoin mottorin yläkumit Powerflexin uretaanisiin. Vanhoissa oli vain hyvin oienet alkavat repeämät reikien reunoilla. Monet varoittelivat tärinöiden lisääntyvän ( ml Riku/PCS ) ,mutta toisin kävi. Toisin sanoen olen hyvin tyytyväinen. Väri oli tosin keltainen - sininen olis mielyttänyt enemmän.

#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Eli taidan vaihtaa nickiä..eli Scantechin kumit tärryyttää kiehtovasti...Saabistiuki kirjoitti:Kaikesta pelottelusta huolimatta tilasin itselleni täyden kierroksen moottorin tukikumeja motonetistä...saa nähdä parin viikon päästä kirjoittelenko täällä uudella nimimerkillä " Swedish Vibrator"...
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Odotappas kun joudut vaihtamaan sen toisenkin..samsikki kirjoitti:Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...


-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Käytin kyllä sen etumaisenkin kumen irti, mutta kun oli ehjä niin laitoin takaisin ja varalle tuo toinen uusi kumes.MP kirjoitti:Odotappas kun joudut vaihtamaan sen toisenkin..samsikki kirjoitti:Vaihdoin tänän itse takimmaisen hydraulikumen mallia scantech ja hyvin pelittää. Ei ilmennyt mitään ylimääräisiä resonointeja ainakaan minulla ja ylimääräiset lonksumiset ja kolinat loppu...![]()
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Onkohan noihin Powerflexin ylätukigummeihin porailtu reikiä?
Meitsillä muuttui tärinät varinöiksi kun vaihdoin yläkumit keltaisiin. Värinöitäkin on vain tyhjäkäynnillä. Askel hyvään suuntaan.
Jos poraamalla vielä vähenis niin ois bueno.
Auto on siis 2.3l tomaatti ilman tasapainokettinkiä.
Meitsillä muuttui tärinät varinöiksi kun vaihdoin yläkumit keltaisiin. Värinöitäkin on vain tyhjäkäynnillä. Askel hyvään suuntaan.
Jos poraamalla vielä vähenis niin ois bueno.
Auto on siis 2.3l tomaatti ilman tasapainokettinkiä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Mystinen tärinä, runko/moottori
Postaanpa tänne mielenkiintoisen tukikumikokemuksen. Eilen tuli ajeltua reilu 300 km lumipyryssä. Loppumatkasta alkoi ilmetä kummallista jurinaa sekä moottorijarrutuksella, että kytkin pohjassa. Perillä vilkaisin konepellin alle ja totesin, että moottoritilaan oli tuiskannut jonkin verran lunta ja vaihdelaatikon tukikumissa oli jäätä. Aamullakin jurisi vielä, mutta tunti sitten ei enää.
Ilmeisesti tukikumin aukot olivat jäätyneet umpeen, eikä pusla päässyt joustamaan ja moottorin värinät välittyivät runkoon.
Ilmeisesti tukikumin aukot olivat jäätyneet umpeen, eikä pusla päässyt joustamaan ja moottorin värinät välittyivät runkoon.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Mystinen tärinä, runko/moottori
Omassa tonnarissa sivuäänet/resoinoinnit johtunee jostain muusta kuin noista tukikumeista.
Ilmenee ajettaessa matalilla kierroksilla & isolla vaihteella. Vänkärin puolen sulakerasian tienoilta tuntuu kuuluvan "räminää" . Auto on vuoden -98 2.0t koneella. Onko tuossa airbagin/sulakeboksin takana jotain todennäköistä räminän aiheuttajaa vai onko siellä jokin luukku tms. vain löystynyt sen verran ajan saatossa että pääsee elämään liikaa?
EDIT: Ai niin, korjaantuuko turvavyön lukkopesän naksunta vaihtamalla osa uuteen vai onko kyseessä "ominaisuus"
Ilmenee ajettaessa matalilla kierroksilla & isolla vaihteella. Vänkärin puolen sulakerasian tienoilta tuntuu kuuluvan "räminää" . Auto on vuoden -98 2.0t koneella. Onko tuossa airbagin/sulakeboksin takana jotain todennäköistä räminän aiheuttajaa vai onko siellä jokin luukku tms. vain löystynyt sen verran ajan saatossa että pääsee elämään liikaa?
EDIT: Ai niin, korjaantuuko turvavyön lukkopesän naksunta vaihtamalla osa uuteen vai onko kyseessä "ominaisuus"
