Marko A kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti:No 2.0t on ainakin ihan turha ostos verrattuna 1.8t:hen. Hintaero erilaisesta moottoriohjausyksikön softasta ja turbomittarista kojelaudassa on ~2000 euroa. Sillä hinnalla hommaa jo 1.8t:hen Hirschin steg 1 -virisatsin.
Joo, tämä on kyllä ns selvä tapaus. Noissa moottoreissahan ei käsittääkseni ole mitään mekaanista eroa. Ne nyt lähinnä miellänkin ikäänkuin samaksi koneeksi.
Turbo Sensonic kirjoitti:
Paperilla tuo 300 Nm näyttää hyvältä, mutta "persedyno" kertoo jotain muuta. Ainakaan automaatissa ei tunnu juuri olevan "turbopotkua".
Omasta mielestäni kaikista taloudellisesti järkevin (siis ostohinnaltaan) valinta olisi 1.8t -kone ja siihen Hirschin steg 1 -virisetti jos haluaa, että moottoritakuu säilyy.
Automaattihan tapaa hieman siloittaa särmiä ja potkuja?
1.8t Hirch (toisen topicin mukaan) suomessa lailliseksi kuitenkin kustantaa toisaalta sen verran, että senkään kannattavuudesta on paha sanoa. Jarrut varmaan maksanee maltaita asennettuna? Eli tämä tavallaan kyllä sitten hieman puoltaa tuosta 2.0TS koneesta vaadittua summaa (4400€) kun siihen huomioi moottorin muutokset, jarrut ja
"AhtoPaine mittarin" Kuitenkin mielestäni viritys ei nosta auton jälleenmyyntiarvoa (jos ei nyt puhuta jostain isommista stegeistä) mutta koneen malliversio voi hieman lisätä haluttavuutta myöhemmin?
Turbo Sensonic kirjoitti:No auton hankinta ei välttämättä ole järkiasia, vaan pelissä on mukana myös tunnetta. Eihän noita Alfojakaan myytäisi Suomessa muuten lainkaan

Meikäläisen tapauksessa järki 10% ja tunne 90% suhteella homma etenee, tosin ei ehkä tuossa moottorin valinnassa (1.8t)
...voihan Viljo, kun alkaa tuntua että pitäiskös siihen tilaukseen tehdä veilä pieni tarkennus näin jälkikäteen...

Sellainen juttu tähän vielä, että 1.8t:hen voi saada turbomittarin ostamalla siihen uuden mittariston. Tällöin hinta Hirschin steg 1:llä ja mittaristolla on muistaakseni suurin piirtein sama kuin että ostaisi 2.0t:n.
Noita 2.0T:n jarrujen hintoja voi kysellä Pro-Car Serviceltä ja Trollilta, jos niitä sattuisi löytymään SDCC:n laareista (siis, jos haluaisi tuollaisen 1.8t:n lailliseksi). Eihän siinä ainakaan häviä mitään jos kysyy. Tuo 4400 euroa on kuitenkin aika paljon rahaa
Näillä osanumeroilla pääsee ainakin alkuun hintojen selvittämisessä:
Article : Jarrukotelo
PartNo : 93176375
Usage : AERO, Broms 16''+ LH
Article : Jarrukotelo
PartNo : 93176376
Usage : AERO, Broms 16''+ RH
Article : Pidin
PartNo : 93176378
Usage : 16''+ broms
Article : Jousi
PartNo : 93176377
Usage : 16''+ Brakes
Article : Jarrulaikka
PartNo : 24435132
Usage : AERO, Broms 16'' +
Article : Jarrukilpi
PartNo : 12790369
Usage : AERO, Broms 16'' +
Article : Jarrupalikkasarja
PartNo : 12802167
Usage : AERO, Broms 16'' +