
Sytkäpääte + piitahna
Sytkäpääte + piitahna
Tuossa lueskelin aikaisempia viestejä niin rivien välistä lukiessa heräsi mieleen kysymys piitahnan käytöstä tuon sytkäpäätteen alla. Eli pitääkö siinä olla tahnaa vai ei? Mites toi liikaa kuumunut pääte oireilee? (vai voiko se edes kuumeta liikaa
)

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Piitahnasta en tiedä mutta Quasimotorssin Saabguru suosittelee dielectric greasen käyttöä tulpan eristeosassa/kassun kumitutissa ohilyöntien estämiseksi. Taitaa kulkea akkunaparasvan nimellä Suomessa. Jostain muistan myös lukeneeni, että kierreosassa voisi käyttää esim. alumiinitahnaa paremman lämmönjohtavuuden ja kiinnijuuttumisen ehkäisemiseksi. Kuparia ei kannata alukannessa käyttää.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: Sytkäpääte + piitahna
Pii tahnaa olen ainakin itse noihin laitellut.kopote12 kirjoitti:Tuossa lueskelin aikaisempia viestejä niin rivien välistä lukiessa heräsi mieleen kysymys piitahnan käytöstä tuon sytkäpäätteen alla. Eli pitääkö siinä olla tahnaa vai ei? Mites toi liikaa kuumunut pääte oireilee? (vai voiko se edes kuumeta liikaa)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine kirjoitti:Piitahnasta en tiedä mutta Quasimotorssin Saabguru suosittelee dielectric greasen käyttöä tulpan eristeosassa/kassun kumitutissa ohilyöntien estämiseksi. Taitaa kulkea akkunaparasvan nimellä Suomessa. Jostain muistan myös lukeneeni, että kierreosassa voisi käyttää esim. alumiinitahnaa paremman lämmönjohtavuuden ja kiinnijuuttumisen ehkäisemiseksi. Kuparia ei kannata alukannessa käyttää.
Ilmeisesti molempien käyttö on aikaansaanut omistamissani Saabeissa DI kasettien kestoiän kasvamisen jopa 200 tkm.


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Jep ittelleniki noita laitoin tuossa vkonloppuna kun mittasin tontusta puristukset. Kassu on toiminu hyvin sen n. 10tkm mitä auto on ollut mulla käytössä ja haaveissa & hakusessa on että sama meno jatkuu pitkään... kovasti se Quasilla kehui ao. mömmöjä käytetyissa autoissa DI-kestoiän pidentyneen.
Eli piitahnasta kun puhutte, niin tarkoitatte sitä tietokoneessa jäähyn ja CPU:n väliin tulevaa valkoista mönjää? Tommotin löysin pikasella kuukelluksella: http://www.satcure.co.uk/tech/silicone.htm
Eli piitahnasta kun puhutte, niin tarkoitatte sitä tietokoneessa jäähyn ja CPU:n väliin tulevaa valkoista mönjää? Tommotin löysin pikasella kuukelluksella: http://www.satcure.co.uk/tech/silicone.htm
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Laitetaanko akkunaparasva vasta napa + kenkä-yhdistelmän päälle, eli se ei johda sähköä?Ahtopaine kirjoitti:Piitahnasta en tiedä mutta Quasimotorssin Saabguru suosittelee dielectric greasen käyttöä tulpan eristeosassa/kassun kumitutissa ohilyöntien estämiseksi. Taitaa kulkea akkunaparasvan nimellä Suomessa.
Juurikin sitä. Pääteasteen ja sen kengän väliin sitä ohuelti.Eli piitahnasta kun puhutte, niin tarkoitatte sitä tietokoneessa jäähyn ja CPU:n väliin tulevaa valkoista mönjää?
Jos piirasvaa sivelee paksulti, se alkaa eristämään lämpöä ja lopputulos on kovin ei-toivottu.
ATK-puolella nuo "bensalastukaaharit" ovat vieneet piirasvan levityksen aivan käsittämättömäksi taiteenlajiksi, mutta käytännön nyrkkisääntönä sitä pitää laittaa vain juuri niin vähän, että se levittyy tasaisen ohueksi kalvoksi lämpöäjohtavan pinnan koko alalle.
Eli ei mitään kissan matolääke-pruuttauksia, vaan pieniä piskoja ja vaikka tulitikun puuvarrella levittelee sen tasaiseksi siihen, sitten puristaa lämmöntuottajan lämmön haihduttajaan ja ruuvit kii.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Minäkin olin siinä ymmärryksessä, että se nimenomaan parantaa kontaktia.mikkoimp kirjoitti:itse asiassa en tiedä tarkalleen mitä tuo naparasva on mutta uskoisin että sillä ensin sivellään akun napa ja sitten kenkä päälle ja sitten kengän päälle. itse olen aina käyttänyt sähkö liitoksissa käytettävää alumiini rasvaa.
Dielektrinen aine eristää sähköä, eli tässä tapauksessa akkunaparasvaa ei ainakaan sinne tulpan eristeeseen ole syytä laittaa.
Tuo piirasvakin voisi kai sitten periaatteessa olla hyvä sinne kumituttien päähän..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kyllä minun aikaan ainakin laitettiin tuo "kenkä" rasva siihen navan ja kengän päälle sen jälkeen kun ne oli kiristetty EI ennen. Eli esti tuon navan hapettumisen. Muita aineita puhdistuksen jälkeen siihen ei laitettu eikä akku edustaja siihen mitään suositelleet laittamaankaan.
DI kasettiin tuollanen ei kuulu tosiaankaan.
V-M
DI kasettiin tuollanen ei kuulu tosiaankaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ei se rehellinen metallia sisältämätön akkunaparasva johda sähköä... tarkoituksena on tosiaan estää hapettumat ja näin säilyttää metallikontakti parhaana mahdollisena. Kyllähän akun napa ja kenkä hapettuvat ajansaatossa myös kiristyspinnoiltaan. Paremmin mielestäni on suojassa jos rasvaa myös laitettu väliin.
Silikonirasvan kuumankesto on hyvä ja näin soveltuu DI-kasettiin mainiosti... akkunaparasvan kuumankesto riippuu taasen täysin siitä mistä aineesta se koostuu. Näin ollen tosiaan tulee varmistua, että rasva on silikonipohjaista, mitä tuonne kassuun lutraa.
Silikonirasvan kuumankesto on hyvä ja näin soveltuu DI-kasettiin mainiosti... akkunaparasvan kuumankesto riippuu taasen täysin siitä mistä aineesta se koostuu. Näin ollen tosiaan tulee varmistua, että rasva on silikonipohjaista, mitä tuonne kassuun lutraa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ei kai sinne väliin mitään pidä laittaa? Sehän huonontaa kosketusta? Kasettiinkaan en laittas muuta kuin tuollasta johtavaa ainetta (esim. mainittu alutahna) siis sipasu tulpan nokkiin eikä muuta.Ahtopaine kirjoitti:Ei se rehellinen metallia sisältämätön akkunaparasva johda sähköä... tarkoituksena on tosiaan estää hapettumat ja näin säilyttää metallikontakti parhaana mahdollisena. Kyllähän akun napa ja kenkä hapettuvat ajansaatossa myös kiristyspinnoiltaan. Paremmin mielestäni on suojassa jos rasvaa myös laitettu väliin.
Silikonirasvan kuumankesto on hyvä ja näin soveltuu DI-kasettiin mainiosti... akkunaparasvan kuumankesto riippuu taasen täysin siitä mistä aineesta se koostuu. Näin ollen tosiaan tulee varmistua, että rasva on silikonipohjaista, mitä tuonne kassuun lutraa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Dielectr...
Tuota dielectr... tummelia laittavat uudella mantereella sen nännin nokkaan kun moni kassu paukkunut koneen pesun jälkeen kun montun pohjalle jäänyt kosteutta, eli eristämään kumituttu kannesta.
- Iso vaan ei aikuinen -