Tulpat ja puola (kuva) vaihdettu, akku ladattu ja ajo jatkuu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sama hommahan se oli munkin satkussa, kun lopulta löytyi se nykimisen ja pätkimisen syy silloin viime keväänä. Puolahan se syypää oli. Purkaamolta ostetun 7euron arvoisen boschilaisen (koodiltaan oikea malli tottakai) kanssa piti tyhjäkäyntiruuvia kääntää pienemmälle, kun kone alkoi käydä niin hyvin tyhjäkäyntiä. 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

Ajelin tuossa lauantaina iisalmesta takasin kuopioon päin, ja kun pääsin motarille niin auto alkoi yskimään käsittämättömästi. Heti kun antoi yhtään enempää kaasua niin hirveä rykiminen. Auton vauhti tuppui sinne 80kmh hujakoille. Pintakaasulla kulkee kyllä, mutta kun kaasua lisää niin nykiminen alkaa.

Tarkastin tulpat ja tulpanjohdot. Mielestäni kunnossa olivat.

Nyt epäilen syyksi bensapumppua, sytytyksen ohjausyksikköä tai puolaa?

Joten siispä kysyn, mistähän noista kannattaisi alkaa vikaa etsiä?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kupo kirjoitti:Ajelin tuossa lauantaina iisalmesta takasin kuopioon päin, ja kun pääsin motarille niin auto alkoi yskimään käsittämättömästi. Heti kun antoi yhtään enempää kaasua niin hirveä rykiminen. Auton vauhti tuppui sinne 80kmh hujakoille. Pintakaasulla kulkee kyllä, mutta kun kaasua lisää niin nykiminen alkaa.

Tarkastin tulpat ja tulpanjohdot. Mielestäni kunnossa olivat.

Nyt epäilen syyksi bensapumppua, sytytyksen ohjausyksikköä tai puolaa?

Joten siispä kysyn, mistähän noista kannattaisi alkaa vikaa etsiä?
auton mallin (ja bensiininsyöttötekniikka) kertominen helpottaa vastaamaan kysymyksiin, mutta kysyn kuitenkin onko virranjakajan kannen sisällä se keskihiili vielä paikallaan?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

kappas tärkeimmät pääsi unohtumaan. Eli auto on saab 900c vm89. Ja yksi kappale pierpurkkia löytyy pellin alta.
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

Ja keskihiili on paikallaan. Aika vasta vaihdettu tuo virranjakajan kansi. Myös tarkistettu että ei ole halki.
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

käykö muutes tuommonen flame thrower puoa vakio virranjakajan kanssa ?
Vastaa Viestiin