90/99 Koneen irroitus ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

90/99 Koneen irroitus ongelma

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Apuja vailla taasen. Saan tuolla harrastelu paikassa koneen+vaihteiston varmastikkin ylös autosta mutta vain ylös ja alas samaan paikkaan. Sivu/pitkittäis suunnassa konetta ei pysty siirtämään. Mitenkä auton saisi alta kaikkein helpoimmalla? Tunkin varassa ei kestä siirtää autoa.

Esittää saa myös oman koneen irroitus reseptin, jolla tuon paketin irti saaminen on kaikkein vaivattominta.
#1890
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vetoakselit pois ja auto pyörilleen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nostaa padan killumaan ylös, laittaa pyörän navat paikalleen ja pyörät alle. Vetää auton omilla pyörillään pois padan alta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Koneen irrotuksessahan ei tarvitse napoihin koskea muuten kuin ottamalla vänkärin puolelta alapallonivelen kaksi pulttia auki ja nykäistä pallonivel pois alalavetista jolloin vetari tulee ulos kupista. Laita vaikka meisseli pultin reikään ettei nivel solju takaisin lavetin sisään. Sitten pieni moottori/vaihteiston nosto ja se pääsee liikkumaan sivulle jolloin kuskinpuolen vetrin saa pois kupista. Moottori/vaihteisto ylös, alapallo lavettiin paikalleen ja voit työntää auton pois moottorin alta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Voihan sitä napojan koskettamista tietysti vältellä. Tarkoitin tietenkin sanalla napa sitä isoa möykkyä kokonaisuutena, jossa se auton rengas on kiinni. Parempi sana olisi varmaankin ollut etupyörän ripustus?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Joo eiköhän sen jotenkin sieltä saa ylös ja alas. Tekemällä oppii...
#1890
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

"Tarkoitin tietenkin sanalla napa sitä isoa möykkyä kokonaisuutena, jossa se auton rengas on kiinni ".
Niin minäkin. Tarkoitin myös sitä ettei enempää tarvi purkaa kuin irrottaa oikea eturengas ja oikean alapallon pultit lavetista, ettei turhaan pureta napoja molemmilta puolilta ja vieläpä kokonaan irti.
Vastaa Viestiin