Arvatenkin kaikista allaolevista asioista löytyy paljonkin juttua jo ennestään, mutta saataisiinko näistä aikaan jokin yhteenveto, ettei jokaisen 9-5:stä kiinnostuneen tarvitsisi kahlata läpi koko foorumin historiaa? Eli siis:
DI-kasetille ei tiettävästi mahda mitään, se voi hajota tai olla hajoamatta. Jenkkifoorumilta aikoinaan luin, että liian iso tulpan kärkiväli tappaa DI-kasetin - liekö sitten perää vai ei. Onko kellään tietoa, onko tässä uudessa versiossa (jollainen kai omaan Aeroonikin joskus ehkä vaihdetaan) oikeasti korjattu tuo hajoamisongelma vaiko vain parannettu jotain diagnostiikkaa, jotta kasetti osaisi kertoa tulevasta hajoamisestaan etukäteen?
Entä huohotinongelma - jos ajaa etupäässä matka-ajoa (moottori ehtii lämmetä hyvin) ja käyttää "hyvälaatuista" öljyä (onkohan Mobil 1 0W-40 hyvä?) sekä vaihdattaa öljyt mieluummin tiheämmin kuin tehdas suosittaa, onko todennäköistä, että huohotinletkut tukkeutuvat? Öljyä ei ainakaan näytä kuluvan (eli joko sitä ei ole työntymässä huohotinputkiston kautta pihalle tai sitten putkisto on jo täysin tukossa?

Mistä kaasuläppäkotelon tai läpän asentoanturin ongelmat johtuvat? Huohotinputkiston kautta tulevasta öljymömmöstäkö? Riippuuko ongelmien ilmaantuminen ajosta vai onko ongelmien ilmaantuminen vain ajan kysymys, moottoriyksilöstä ja käytöstä riippumatta? Auttaako kotelon siivoaminen mitään? Kertooko likaantumisaste siitä, montako viikkoa systeemi vielä toimii ennen vikatilaan menoa?
Tasapainoakselien hammaspyörät ja ketju ilmeisesti ovat kulutustavaraa. Mikä on niiden oletettava käyttöikä? Öljynlaatu ja ajo varmaan vaikuttavat osaltaan. Tarkistetaanko näitä määräaikaishuolloissa?
Entäs nämä puslat, tukivarret jne - kolinastako tietää huollontarpeen? Huollot osineen sinänsä lienevät halpoja? Onko järkeä vaihdattaa mitään ennen kuin jotain hajoaa? Yksi huoltoreissu vuodessa riittää

Ruosteongelmia ei kai kauheasti ole odotettavissa uudehkoissa autoissa, vaikka nuo ovilistat ja yleensäottaen kaikki saumat tuntuvat keräävän kiitettävästi moskaa sisäänsä. Kun vettä roiskii melkein mihin tahansa saumaan tai listan reunaan, alta ryöppyää ulos mustaa sotkua.
Sähköpuolella ainoa ongelma, johon itse olen törmännyt, ovat nuo nestekidenäytöt, jotka itse olen saanut takuuseen uusittua ja joita tiemmä voi yrittää korjailla itsekin. Jaa, akun uusin tässä kesällä, kun 4.5-vuotias alkoi tuntua vähän uupuneelta. En jäänyt odottamaan, milloin se väsyy jonain viikonloppuna keskelle korpea.
Mitäs viisaat vastaavat?