Uusi VW Golf GT

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuon Golfin hankintahinta on aika korkea 1,4 -litraiseksi autoksi. Se voi olla este tuon automallin myymiselle laajemmassa mittakaavassa.

Tuo kompressori + ahdin -juttu on kyllä hyvä juttu, mutta se ei suinkaan ole VW:n keksintöä. Ruotsalaisessa Bilsportissa oli aikanaan jollain hemmolla Opel, johon tyyppi oli väsännyt sekä kompressorin ja ahtimen ja molemmilla oli erilliset hukkaportit. Kompura painoi 0,7 bariin saakka, jolloin ahdin heräsi ja kompuran hukkaportti aukesi 8)

Olisihan tuo makea yhdistelmä Saabissakin. Ei olisi enää pahempia turboviiveitä :arrow: ahtimen kokoa voisi kasvattaa oikein kunnolla 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Saabillahan tuo oli työn alla ennekuin GM pisti pillit pussiin.

Kompressori, turbo ja muuttuva puristussuhde.
1,6 litraisesta protomoottorista saivat parhaimmillaan 320 hv.
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/vepsilon/index.html
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Svc kirjoitti:Saabillahan tuo oli työn alla ennekuin GM pisti pillit pussiin.

Kompressori, turbo ja muuttuva puristussuhde.
1,6 litraisesta protomoottorista saivat parhaimmillaan 320 hv.
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/vepsilon/index.html
Tuossa jutussa ei kyllä kompressorissa ollut mitään mainintaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tässä:
http://www.sae.org/automag/techbriefs_05-00/03.htm
http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... sp?id=1878
Näköjään viimeisimmistä suunnitelmista turbo on jätetty kokonaan pois.

Ensimmäinen koemoottori oli kaksilitrainen nelikko, varustettu kompressorilla ja turbolla. Tehoa oli kuulemma "liikaa". ~500 hv.

5 sylinterinen 1,6 l proto oli aluksi yli 300 ja jossain väilssä vilahti myös ~200 hv 1,4 litrainen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

TM:ssä aikanaan koeajoivat Saabin SVC:llä varustetun 9-5:n ja kommentit oli pelkästään positiivisia. Paska homma, että tuo projekti jouti romukoppaan. TM:n autossa oli 1.6L kone ja lukemat jotain 225hv/300Nm about.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Marko A kirjoitti:TM:ssä aikanaan koeajoivat Saabin SVC:llä varustetun 9-5:n ja kommentit oli pelkästään positiivisia. Paska homma, että tuo projekti jouti romukoppaan. TM:n autossa oli 1.6L kone ja lukemat jotain 225hv/300Nm about.
TM:stä lainattua:
Viisisylinterisen 1,6-litraisen SVC:n ominaisarvot ovat 165 kW, 305 Nm ja yhdistetyksi EU-kulutukseksi on mitattu 8,3 l/100 km

Tuossa linkki itse artikkeliin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Löytyipä vw konsernista tällainekin......

- 0-300Km/h 16.9s
-1001hv/1250Nm

*aika mellevät lukut vakio autoksi..??? *
Kuka arvaa merkin..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

1,2 vw polo.... :mrgreen:


...vai oisko se sittenkin ollut Pukatti veiron?
Ei se mitn!
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Bugatti Veyron...
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Hmm, veikkaan että veiron pukattiin pukattiin 8litran W12mylly tuplaturbolla, niin ja neliveto. Aikas reuhakka peli, mutta eihän se tietty Saabille pärjää 8)
Viimeksi muokannut CDTA, Ke Syys 06, 2006 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

tevisu kirjoitti:Bugatti Veyron...
Tom Cruisella on tollanen... 8)
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Uusi vw Golf GT

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jaa cruisella... Hän on varmasti asennuttanut siihen myös ilokaasut, ohjaamoon. Vekkuli veikko, viime aikoina ollut jonkinlainen ameriikan nykänen :lol:
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

CDTA kirjoitti:Hmm, veikkaan että veiron pukattiin pukattiin 8litran W12mylly tuplaturbolla, niin ja neliveto. Aikas reuhakka peli, mutta eihän se tietty Saabille pärjää 8)
Itse asiassa W16 Neljällä turbolla... :wink:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

9000CD23T kirjoitti:Löytyipä vw konsernista tällainekin......

- 0-300Km/h 16.9s
-1001hv/1250Nm

*aika mellevät lukut vakio autoksi..??? *
Kuka arvaa merkin..?
Ja löytyypä hyvä syy sillekin, miksi moinen vekotin ei kulje VW-badgen alla :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin