4 vai 5 vaihde "suora"?
4 vai 5 vaihde "suora"?
Niin autona siis og-satku.Vuosimalli on 90 ja matalapaineturbo alkujaansa.Enskana on 6.Siis kummalla vaihteella vedetään penkissä?
Sikäli mikäli minä tiedän, on kaikissa satkun laatikoissa suurin vaihde suora, vaihteiden lukumäärästä riippumatta.
Mutta ei dynossa ikinä niin isolla vaihteella vedetä, jaksa kiihtyä ja tekee gutaa voimansiirrolle kun lähdetään liki tyhjäkäynniltä työntämään suurimmalla vaihteella. Lisäksi nopeus kasvaisi ylärekisterissä aivan järjettömäksi.
-Ville
Mutta ei dynossa ikinä niin isolla vaihteella vedetä, jaksa kiihtyä ja tekee gutaa voimansiirrolle kun lähdetään liki tyhjäkäynniltä työntämään suurimmalla vaihteella. Lisäksi nopeus kasvaisi ylärekisterissä aivan järjettömäksi.
-Ville
Meillä ainakin dynotetaan pienemmät autot 2-vaihde silmään, niin että rullat saadaan pyörimään ja sitten 4-vaihde silmään..Baas 009 kirjoitti:Sikäli mikäli minä tiedän, on kaikissa satkun laatikoissa suurin vaihde suora, vaihteiden lukumäärästä riippumatta.
Mutta ei dynossa ikinä niin isolla vaihteella vedetä, jaksa kiihtyä ja tekee gutaa voimansiirrolle kun lähdetään liki tyhjäkäynniltä työntämään suurimmalla vaihteella. Lisäksi nopeus kasvaisi ylärekisterissä aivan järjettömäksi.
-Ville
4-vaihteella on kaikki meillä dynotettu..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Viimeksi rullilla lähettiin ajamaan ihan 1 vaihteella siitä sitten joka vaihteen kautta 4:selle.Muistaakseni nopeus tais liikkua jossain 180km/h paikkeilla.Vitosella tulisi nopeudeksi noin 220 tai sinnepäin.Baas 009 kirjoitti:Sikäli mikäli minä tiedän, on kaikissa satkun laatikoissa suurin vaihde suora, vaihteiden lukumäärästä riippumatta.
Mutta ei dynossa ikinä niin isolla vaihteella vedetä, jaksa kiihtyä ja tekee gutaa voimansiirrolle kun lähdetään liki tyhjäkäynniltä työntämään suurimmalla vaihteella. Lisäksi nopeus kasvaisi ylärekisterissä aivan järjettömäksi.
-Ville
Entäpä jos auto olisi 4 vaihteinen ja 8:n enskalla?Tulisihan siinäkin nopeutta aivan "järjettömästi".
Auto yleensä varmaan pyrittäisiin dynottamaan suoralla vaihteella mikäli mahdollista voimansiirtohäviöiden minimoimiseksi? Yleensä ongelmaksi kuitenkin tulee suuret nopeudet suurilla vaihteilla joka sitten ilmenee rauhattomuutena rullilla. Kiihdytys tavoitevaihteelle suoritetaan varmaan penkittäjän toimesta tavalla joka hyvältä tuntuu. Omassa tapauksessa dynotus tehtiin 3. vaihteella, 4:lla nopeudet alkoi karkailemaan sinne 200kmh ja yli tietämille. Vaihteet kelattiin 1-2-3.Turbo16 kirjoitti:Meillä ainakin dynotetaan pienemmät autot 2-vaihde silmään, niin että rullat saadaan pyörimään ja sitten 4-vaihde silmään..
4-vaihteella on kaikki meillä dynotettu..
About kolmannen kerran

Niin ja kun meillä on oikeastaan mitataan yleensä tehot niin, että onko autossa tehot ihan hukassa. Ei niinkään huipputehoja, paitsi nyt tuossa Cliossa, jossa mitattiin 4-vaihteella. Samoin joku 80-luvun 5-vaihteinen Fordi.f-19 kirjoitti:Auto yleensä varmaan pyrittäisiin dynottamaan suoralla vaihteella mikäli mahdollista voimansiirtohäviöiden minimoimiseksi? Yleensä ongelmaksi kuitenkin tulee suuret nopeudet suurilla vaihteilla joka sitten ilmenee rauhattomuutena rullilla. Kiihdytys tavoitevaihteelle suoritetaan varmaan penkittäjän toimesta tavalla joka hyvältä tuntuu. Omassa tapauksessa dynotus tehtiin 3. vaihteella, 4:lla nopeudet alkoi karkailemaan sinne 200kmh ja yli tietämille. Vaihteet kelattiin 1-2-3.Turbo16 kirjoitti:Meillä ainakin dynotetaan pienemmät autot 2-vaihde silmään, niin että rullat saadaan pyörimään ja sitten 4-vaihde silmään..
4-vaihteella on kaikki meillä dynotettu..
About kolmannen kerran, suurin vaihde on suora. Itellä 4v ja 5v laatikoilla suurimmilla vaihteilla samat kierrokset ja nopeudet samalla enskalla, ja kai se peräkin oli sitten sama.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"