Tonnarin kytkin satkuun
Tonnarin kytkin satkuun
Minkäslainen projekti on laittaa satkuun tonnarin kytkin? Tallista löytyy jo tonnarin vauhtipyörä, mutta mitäs kaikkea tuohon asetelman ja kytkinlevyn lisäksi tarvitaan? Pitääkö myös työ- ja pääsylinteri olla tonnarista..? Onkohan kampiakselin ajoitusmerkit samalla kohdalla tonnarin ja satkun vauhtipyörissä?
Eski
Eski
228mm kytkintä on ollut myös satkuissa, muistaakseni -90 eteenpäin... Et tarvitse kuin vauhtipyörän, asetelman ja levyn + tietysti asennuksen niin satkussasi on toimiva 228mm kytkin
. Tonnarin vauhtipyörässä on ajoitusmerkit 30ast väärässä kohdassa, eli pitää tehdä uusi merkki nollakohdalle.

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Tällaista tuolta styling&tuning osastolta lainattua...
90-93 16v turbon (S tai täyspaine) vauhtipyörä käy suoraan, ajoitusmerkit passaa suoraan.
80-luvun t16 tonnarin vauhtipyörä käy myös, mutta ajoitusmerkit tarttee laittaa kohdalleen.
Himmee oli nopeampi, mutta jätetään nyt tuo tuohon.
Matti
90-93 16v turbon (S tai täyspaine) vauhtipyörä käy suoraan, ajoitusmerkit passaa suoraan.
80-luvun t16 tonnarin vauhtipyörä käy myös, mutta ajoitusmerkit tarttee laittaa kohdalleen.
Himmee oli nopeampi, mutta jätetään nyt tuo tuohon.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jep, kiitoksia. Pitääkin vielä selvittää mistä tonnarista tuo vauhtipyörä on... Speedpartsilta näyttäisi löytyvän tonnarin 228mm asetelma ja levy hintaan 1250 kr ja satkun 215mm kytkin on 950kr, joten eipä noissa isoa hintaeroa ole. SP:n mukaan 90-93 satkussa on muuten 220mm kytkin: http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml
Motonet näyttää tarjoavan samaa 228mm settiä 9000 2.0 Turboon 85-93 ja 900 Turboon 90-93 hintaan 116,72.
Eski
Motonet näyttää tarjoavan samaa 228mm settiä 9000 2.0 Turboon 85-93 ja 900 Turboon 90-93 hintaan 116,72.
Eski
Pitäs se käydä, eihän siinä ole mitään erilaista verrattuna turbon vauhtipyörään. Samalla varaosanumerollakin ovat EPC:n mukaan, joten sinne vaan. Ajoitusmerkin tosin kannattaa kopioida vanhasta, mutta sehän tuossa jo mainitaankin useampaan otteeseen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Joku tosiaan on väittänyt isomman 228mm levyn menevän pieneen asetelmaan. Mutta ainakaan minulla olleeseen 215mm asetelmaan ei tasan sopinut 228mm levy.saabastelija kirjoitti:Taitaa kyllä myös sopia tonnarin isompi levy 8i satkun paineasetelman ja vauhtipyörän kanssa yhteen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Mites osaatteko kertoa, sopiiko -96 tonnarin vauhtipyörä tuohon 228mm kytkinasetelman + levyn kaveriksi? siis sillä ajoitusmerkkien muutoksella.
mulla on nääs -85 og900 turbo jossa siis ilmeisesti 215mm kytkin ja nyt olis 228mm sachsin asetelma käsissä, ja 9000 vm.-96 vauhtipyörälöytyy.
ps. niin vauhtipyörä siis tarvitsee vaihtaa jos laittaa 228mm kytkinlevyn sinne. miks se tarvii vaihtaa..? isompi, pienempi, muuta?
mulla on nääs -85 og900 turbo jossa siis ilmeisesti 215mm kytkin ja nyt olis 228mm sachsin asetelma käsissä, ja 9000 vm.-96 vauhtipyörälöytyy.
ps. niin vauhtipyörä siis tarvitsee vaihtaa jos laittaa 228mm kytkinlevyn sinne. miks se tarvii vaihtaa..? isompi, pienempi, muuta?
tema kirjoitti:Joku tosiaan on väittänyt isomman 228mm levyn menevän pieneen asetelmaan. Mutta ainakaan minulla olleeseen 215mm asetelmaan ei tasan sopinut 228mm levy.saabastelija kirjoitti:Taitaa kyllä myös sopia tonnarin isompi levy 8i satkun paineasetelman ja vauhtipyörän kanssa yhteen.
Ilmeisesti se riippuu ihan asetelmasta. og900 -92 T16:n levyn mie sinne 8-tappisen asetelmaan survoin ja se oli isompi kuin tuo 215mm.tema kirjoitti:Joku tosiaan on väittänyt isomman 228mm levyn menevän pieneen asetelmaan. Mutta ainakaan minulla olleeseen 215mm asetelmaan ei tasan sopinut 228mm levy.saabastelija kirjoitti:Taitaa kyllä myös sopia tonnarin isompi levy 8i satkun paineasetelman ja vauhtipyörän kanssa yhteen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Siis tossahan on ongelmana se asetelman pulttijako, eli ne on erilaiset. Siksi sie joudut vaihtamaan vauhtipyörän.a9000 kirjoitti:Mites osaatteko kertoa, sopiiko -96 tonnarin vauhtipyörä tuohon 228mm kytkinasetelman + levyn kaveriksi? siis sillä ajoitusmerkkien muutoksella.
mulla on nääs -85 og900 turbo jossa siis ilmeisesti 215mm kytkin ja nyt olis 228mm sachsin asetelma käsissä, ja 9000 vm.-96 vauhtipyörälöytyy.
ps. niin vauhtipyörä siis tarvitsee vaihtaa jos laittaa 228mm kytkinlevyn sinne. miks se tarvii vaihtaa..? isompi, pienempi, muuta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01