Kuinka paksua piuhaa lisävaloille?
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
No tuohan nyt ei periaatteessa kerro tehoista mitään... polttimon tyyppi ja linssin(lasin) valontaittoteho...Breadfan86 kirjoitti:Jees. Ei noi mitkään hirveet tuikut ole, olikohan 17,5 ref H3 polttimoilla. Keltaset![]()
Eli 1,5 neliöinen olis riittävä??
Polttimon teho määrää sitten sen tarvittavan virran määrän.
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
55W H3 tarvitsee 12V:lla n. 4.6 ampeeria. Alle kahden metrin johdolla 1,5 mm2 / lamppu riittänee.
Jos meinaat syöttää yhdellä johdolla molempia, laita ensimmäiselle valolle vähintään 2,5 mm2 (eli siitä pitää saada menemään läpi se n. 10 A.
Ennen relettä sitten se 15 - 20 A sulake.
Jos meinaat syöttää yhdellä johdolla molempia, laita ensimmäiselle valolle vähintään 2,5 mm2 (eli siitä pitää saada menemään läpi se n. 10 A.
Ennen relettä sitten se 15 - 20 A sulake.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
eiköhän se suuntaus onnistu sulta ihan itsekkin,ootat pimeän tuloa ja sit suoralle pätkälle säätämään.. asiaa sivuten.oletteko huomannut että satkussa tulee valot vinoon puskurin kaarevuuden takia! ainakin isot bossilaiset harottaa ihan kunnolla ,mutta onneksi valokuvio on niin leveä että näkee eteen ja tarpeeksi metsähallituksen puolellekkin.


#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ai niitä aikoja ku mullakin oli H4 lisävalot.
Mittasin muuten mun vakioajovaloille polttimon jännitteen kun polttimo on päällä, oli jotain 13,7 V, ja laturi lykkäsi 14.1 V, eli ei noihin vakiojohtoihin paljoa jää häviötä kun maadoituskin on kunnossa.
Yllätyin noinkin korkeasta jännitteestä, koska polttimon nimellinenhän on 12 V, ja tunnetusti yksikin voltti poikkemaa tekee valotehossa aika paljon. Veikkaisin muutoksen vähintään toiseen potenssiin ( joka on siis ottotehojen suhde), eli tässä tapauksessa 187 per 144 eli 30 % nimellistä enemmän.
Mittasin muuten mun vakioajovaloille polttimon jännitteen kun polttimo on päällä, oli jotain 13,7 V, ja laturi lykkäsi 14.1 V, eli ei noihin vakiojohtoihin paljoa jää häviötä kun maadoituskin on kunnossa.
Yllätyin noinkin korkeasta jännitteestä, koska polttimon nimellinenhän on 12 V, ja tunnetusti yksikin voltti poikkemaa tekee valotehossa aika paljon. Veikkaisin muutoksen vähintään toiseen potenssiin ( joka on siis ottotehojen suhde), eli tässä tapauksessa 187 per 144 eli 30 % nimellistä enemmän.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
H1, H2, ja H3 ovat 12 volttisena aina 55 wattia. H4 on 60/55WBreadfan86 kirjoitti:En oo ees kattonu, mitkä polttimot ne on. 55W varmaankin.
...
Niin ja ei taida riittää 8A:n sulake?
(2 x 55W)/12 V = 9,2 A eli 10 A sulakekin on siinä ja siinä.
2,5 mm2 johdoille 15 tai 16 A on riittävä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Ei ne nyt aina ole 55W ja 60/55W, mutta nämä suomen tieliikenteeseen tarkoitetut kyllä.Svc kirjoitti:H1, H2, ja H3 ovat 12 volttisena aina 55 wattia. H4 on 60/55W
Myynnissä on kyllä monia tehokkaampiakin versioita.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00