Tonnarin fiksailua(oli: Taas tyrkyttävät tonnaria..)
Tonnarin fiksailua(oli: Taas tyrkyttävät tonnaria..)
Jep, elikkäs taasen olis -87 iivari tyrkyllä. Vikalista haettuna olis kuulemma 450eur(abs-valo palaa, diagnoosina karvalakkiversion murros edessä ilman abs:än vaatimaa tunnistinkehää), leimattuna kuulemma satasen enempi eli 550eur.
Kriittisestihän tietty suhtaudun kun en autoa vielä ole edes nähnyt, mutta tutulla kuitenkin jonka kanssa ollaan tekemisissä liki viikottain.. eli en usko ainakaan 100% kusetukseen.. erehdykseen korkeintaan.
Mitä tutkin autosta ruostetilanteen lisäksi huomenna, kun käyn koeajamassa?
Kriittisestihän tietty suhtaudun kun en autoa vielä ole edes nähnyt, mutta tutulla kuitenkin jonka kanssa ollaan tekemisissä liki viikottain.. eli en usko ainakaan 100% kusetukseen.. erehdykseen korkeintaan.
Mitä tutkin autosta ruostetilanteen lisäksi huomenna, kun käyn koeajamassa?
Viimeksi muokannut Myrkky, Su Syys 24, 2006 20:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jep, elikkäs sovittiin että myyjä vaihtaa murroksen, käyttää jälkitarkastuksessa ja haen sitten poijes.. ja jos ei vika olekkaan ainoastaan murroksessa, mennee kulkine luultavasti paaliin.
ABS:n yksikkö teki kokeiluni mukaan paineet nopeaan ja sammutti sen punaisen valon, antilock valo paloi ja todentotta sieltä puuttui se tunnistinkehä näköjään.
Melko elähtäneen oloinen linttahan se on, kuten 98% tuon ikäisistä, mutta hintaansa nähden ei ollenkaan paha.
ABS:n yksikkö teki kokeiluni mukaan paineet nopeaan ja sammutti sen punaisen valon, antilock valo paloi ja todentotta sieltä puuttui se tunnistinkehä näköjään.
Melko elähtäneen oloinen linttahan se on, kuten 98% tuon ikäisistä, mutta hintaansa nähden ei ollenkaan paha.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
En mie nopasta luovu, eikä tuo tonnari mulle tule ajoon.. mitsusippi saa luvan poistua tontilta.saab87 kirjoitti:jaa jaa että perhe lisääntyy tonnarilla, meinasit sie nopan laitella sit ennee ollenkaa vai tyrkkeet sie sen paaliin
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
uskaltaakoha tähä sanoo jotta hienoa ilman että hallitus käy päälleMyrkky kirjoitti:En mie nopasta luovu, eikä tuo tonnari mulle tule ajoon.. mitsusippi saa luvan poistua tontilta.saab87 kirjoitti:jaa jaa että perhe lisääntyy tonnarilla, meinasit sie nopan laitella sit ennee ollenkaa vai tyrkkeet sie sen paaliin

Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Jepsistä.. tonnari lähtee paaliin jollei aamutuimaan tunnistinkehien putsaus auta. Antilock valo oli sammunut murroksen vaihdon jälkeen ja syttynyt uudelleen muutaman kilometrin jälkeen, nyt välillä palaa, välillä ei.
Tarjosin tonnikalasta satasen paalauksen sijaan.. ja taisin suututtaa sen omistajan.
Tarjosin tonnikalasta satasen paalauksen sijaan.. ja taisin suututtaa sen omistajan.

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Monta vikaa on tuosta kaikkien sähkövikojen äidistä korjattu, vaihdettua mm. tulpat, jakajan kansi, pyörijä, puolan johto, ilmamäärämittari, valonvaihtokytkin, kasa lamppuja, 1 rele sulakerasiaan, muutama sulake oikeankokoisiin, metrikaupalla alipaineletkuja, purettu sikavirityksiä pois yms. pientä.
Ongelmia olisi kuitenkin vielä jäljellä: Alakierroksilla ennen 2500-3000 kierroksia totaalisen hengetön.. saa polkea kaasua reilusti ja tuntuu silti nuhaiselta pienen nypyttämisen kera. Lisäksi tasakaasulla kevyellä kuormituksella nykäisee ajoittain ja lämpimällä moottorilla putoaa välillä kolmelle pytylle.. tai ainakin tuntuu siltä kun meno alkaa hyytyä.
Tyhjäkäynti on jo melkein asettunut, muttei aivan. Ongelmanahan oli että tyhjäkäynti tahtoi jäädä tuonne 1200-1500rpm lukemiin, mutta kaasuläpän rajoitinruuvin ja läpän kytkimen säädöllä sain tippumaan tuonne 900rpm kieppeille. Tyhjäkäynnin ongelmana on, että kun käy pitempään tyhjäkäyntiä, kierrokset nousevat yhtäkkiä tuonne 1200prm kieppeille pysyen siellä 10-30sec kunnes putoavat normaaliksi. Ihan kun kuuluisi jostain hiljainen naksaus aina kun kierrokset hyppäävät ylemmäs, mut en ole saanut paikallistettua äänen lähdettä.
Olisko ehdotuksia, mistä tutkia seuraavana?
Ongelmia olisi kuitenkin vielä jäljellä: Alakierroksilla ennen 2500-3000 kierroksia totaalisen hengetön.. saa polkea kaasua reilusti ja tuntuu silti nuhaiselta pienen nypyttämisen kera. Lisäksi tasakaasulla kevyellä kuormituksella nykäisee ajoittain ja lämpimällä moottorilla putoaa välillä kolmelle pytylle.. tai ainakin tuntuu siltä kun meno alkaa hyytyä.
Tyhjäkäynti on jo melkein asettunut, muttei aivan. Ongelmanahan oli että tyhjäkäynti tahtoi jäädä tuonne 1200-1500rpm lukemiin, mutta kaasuläpän rajoitinruuvin ja läpän kytkimen säädöllä sain tippumaan tuonne 900rpm kieppeille. Tyhjäkäynnin ongelmana on, että kun käy pitempään tyhjäkäyntiä, kierrokset nousevat yhtäkkiä tuonne 1200prm kieppeille pysyen siellä 10-30sec kunnes putoavat normaaliksi. Ihan kun kuuluisi jostain hiljainen naksaus aina kun kierrokset hyppäävät ylemmäs, mut en ole saanut paikallistettua äänen lähdettä.
Olisko ehdotuksia, mistä tutkia seuraavana?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ei ole ilmastointia, jos olisi niin olisin sen tyhjäkäynninkorotuksen tutkinutkin. Sensijaan vakkari on, jonka toimintakuntoon saattamiseen en ole vielä kerennyt perehtyä, voisiko se liittyä asiaan?Mimmi kirjoitti:Onko tontussa ACC:tä? Jos on, "vika" on ilmastoinnin kytkeytyminen päälle (vaikkei kompura pyörikkään) ja sen päällekytkeytymisen aiheuttamaa kuormitusta kompensoidaan tyhjäkäynnin nostolla.
Unohtui äsken mainita vielä yhdestä ongelmasta, meinaan melkoisesta "hökäisystä" tyhjäkäynniltä kaasua nopeaan painettaessa. Silloin kun se kävi vielä yli 1000rpm tyhjäkäyntiä, se ei ollut häiritsevää, vaan nyt kun käy melkein normaalia niin ilmiö on melkoisen paha.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)