Tonnarin fiksailua(oli: Taas tyrkyttävät tonnaria..)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Tonnarin fiksailua(oli: Taas tyrkyttävät tonnaria..)

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jep, elikkäs taasen olis -87 iivari tyrkyllä. Vikalista haettuna olis kuulemma 450eur(abs-valo palaa, diagnoosina karvalakkiversion murros edessä ilman abs:än vaatimaa tunnistinkehää), leimattuna kuulemma satasen enempi eli 550eur.

Kriittisestihän tietty suhtaudun kun en autoa vielä ole edes nähnyt, mutta tutulla kuitenkin jonka kanssa ollaan tekemisissä liki viikottain.. eli en usko ainakaan 100% kusetukseen.. erehdykseen korkeintaan.

Mitä tutkin autosta ruostetilanteen lisäksi huomenna, kun käyn koeajamassa?
Viimeksi muokannut Myrkky, Su Syys 24, 2006 20:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en kyllä suosittele ostamaan absi valoa polttavaa!!!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Absin anturit jos on paskana, niin korjaus on kallista. Itse korjaustyö on helppo, mutta kun ne mötikät maksaa 130e/kpl. Itse vaatisin myyjää putsaamaa ABS-anturit ja luetuttamaa vikakoodit uudestaan. Jos tämä ei poista ABS-vikaa, en ostaisi.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

jpjk kirjoitti:Absin anturit jos on paskana, niin korjaus on kallista. Itse korjaustyö on helppo, mutta kun ne mötikät maksaa 130e/kpl. Itse vaatisin myyjää putsaamaa ABS-anturit ja luetuttamaa vikakoodit uudestaan. Jos tämä ei poista ABS-vikaa, en ostaisi.
Tai ostat katsastettuna
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

mikaels kirjoitti:Tai ostat katsastettuna
Höpö höpö, ei mitää sellasia =D
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Jos otteessa lukee: Vaihtoehtoinen lukkiintumaton jarrujärjestelmä tjsp ei palava ABS valo ole leiman este.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tai ottaa ABS:n merkkivalon pois :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jep, elikkäs sovittiin että myyjä vaihtaa murroksen, käyttää jälkitarkastuksessa ja haen sitten poijes.. ja jos ei vika olekkaan ainoastaan murroksessa, mennee kulkine luultavasti paaliin.

ABS:n yksikkö teki kokeiluni mukaan paineet nopeaan ja sammutti sen punaisen valon, antilock valo paloi ja todentotta sieltä puuttui se tunnistinkehä näköjään.

Melko elähtäneen oloinen linttahan se on, kuten 98% tuon ikäisistä, mutta hintaansa nähden ei ollenkaan paha.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

jaa jaa että perhe lisääntyy tonnarilla, meinasit sie nopan laitella sit ennee ollenkaa vai tyrkkeet sie sen paaliin
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab87 kirjoitti:jaa jaa että perhe lisääntyy tonnarilla, meinasit sie nopan laitella sit ennee ollenkaa vai tyrkkeet sie sen paaliin
En mie nopasta luovu, eikä tuo tonnari mulle tule ajoon.. mitsusippi saa luvan poistua tontilta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Myrkky kirjoitti:
saab87 kirjoitti:jaa jaa että perhe lisääntyy tonnarilla, meinasit sie nopan laitella sit ennee ollenkaa vai tyrkkeet sie sen paaliin
En mie nopasta luovu, eikä tuo tonnari mulle tule ajoon.. mitsusippi saa luvan poistua tontilta.
uskaltaakoha tähä sanoo jotta hienoa ilman että hallitus käy päälle :D lycka till
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jepsistä.. tonnari lähtee paaliin jollei aamutuimaan tunnistinkehien putsaus auta. Antilock valo oli sammunut murroksen vaihdon jälkeen ja syttynyt uudelleen muutaman kilometrin jälkeen, nyt välillä palaa, välillä ei.

Tarjosin tonnikalasta satasen paalauksen sijaan.. ja taisin suututtaa sen omistajan. :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tonnari olis pihassa, tunnistinkehien putsaus ja toisen takatunnistimen säätäminen lähemmäs tunnistinkehää auttoivat.

Ny voikin sit alkaa fiksailemaan tuota linttaa ja korjailemaan kaikkia pikkuvikoja. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Monta vikaa on tuosta kaikkien sähkövikojen äidistä korjattu, vaihdettua mm. tulpat, jakajan kansi, pyörijä, puolan johto, ilmamäärämittari, valonvaihtokytkin, kasa lamppuja, 1 rele sulakerasiaan, muutama sulake oikeankokoisiin, metrikaupalla alipaineletkuja, purettu sikavirityksiä pois yms. pientä.

Ongelmia olisi kuitenkin vielä jäljellä: Alakierroksilla ennen 2500-3000 kierroksia totaalisen hengetön.. saa polkea kaasua reilusti ja tuntuu silti nuhaiselta pienen nypyttämisen kera. Lisäksi tasakaasulla kevyellä kuormituksella nykäisee ajoittain ja lämpimällä moottorilla putoaa välillä kolmelle pytylle.. tai ainakin tuntuu siltä kun meno alkaa hyytyä.

Tyhjäkäynti on jo melkein asettunut, muttei aivan. Ongelmanahan oli että tyhjäkäynti tahtoi jäädä tuonne 1200-1500rpm lukemiin, mutta kaasuläpän rajoitinruuvin ja läpän kytkimen säädöllä sain tippumaan tuonne 900rpm kieppeille. Tyhjäkäynnin ongelmana on, että kun käy pitempään tyhjäkäyntiä, kierrokset nousevat yhtäkkiä tuonne 1200prm kieppeille pysyen siellä 10-30sec kunnes putoavat normaaliksi. Ihan kun kuuluisi jostain hiljainen naksaus aina kun kierrokset hyppäävät ylemmäs, mut en ole saanut paikallistettua äänen lähdettä.

Olisko ehdotuksia, mistä tutkia seuraavana?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mimmi kirjoitti:Onko tontussa ACC:tä? Jos on, "vika" on ilmastoinnin kytkeytyminen päälle (vaikkei kompura pyörikkään) ja sen päällekytkeytymisen aiheuttamaa kuormitusta kompensoidaan tyhjäkäynnin nostolla.
Ei ole ilmastointia, jos olisi niin olisin sen tyhjäkäynninkorotuksen tutkinutkin. Sensijaan vakkari on, jonka toimintakuntoon saattamiseen en ole vielä kerennyt perehtyä, voisiko se liittyä asiaan?

Unohtui äsken mainita vielä yhdestä ongelmasta, meinaan melkoisesta "hökäisystä" tyhjäkäynniltä kaasua nopeaan painettaessa. Silloin kun se kävi vielä yli 1000rpm tyhjäkäyntiä, se ei ollut häiritsevää, vaan nyt kun käy melkein normaalia niin ilmiö on melkoisen paha.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin