900 Aeroon uusi turbo
900 Aeroon uusi turbo
900Aero-projektin koneeseen on harkinnassa uusi turbo ja tulikin tuossa mieleen, kun 9-5 Aerosta jäi käsiin Mitsun TD04HL-15T, mutta eipä taidakaan tuota saada T3-laippaan mitenkään. Ilmeisesti Volvon TD04:t kävisi suoraan, mutta Saabin ei...
Kannattaisikohan tuollaista Masturboa kokeilla satkuun, ilmeisesti nuo kaikki T3-laipalliset kävisivät? Mikähän noista olisi sopivin 900T16 fööniksi:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4
Eski
Kannattaisikohan tuollaista Masturboa kokeilla satkuun, ilmeisesti nuo kaikki T3-laipalliset kävisivät? Mikähän noista olisi sopivin 900T16 fööniksi:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4
Eski
MasterPowerin mallistosta voisin Aeroon "suositella" malleja MP3/MP04B (MP 802138) tai MP3 (MP 802314). Jälkimmäinen on liki vastaava mitä vakio-Garretti ja se voisi olla fiksumpi vaihtoehto ellei muita suuria muutoksia tule. MP3/MP04B-mallilla ahtimen toiminta/seokset voisi olla hyvä tarkistaa penkissä.
Downpipen kiinnitys menee uusiksi johtuen erilaisesti pulttijaosta hukkiksen kotelossa mitä Garretissa.
Muut Masterin mallit vaativat ulkoisen hukkaportin tai riittävän mitoituksen ahtimelle ettei hukkista tarvita ollenkaan. Ulkoinen hukkaportti vaatiikin sitten sen sovittamisen valusarjan yhteyteen tai "väliputkella" turbon ja sarjan välissä. Tai sitten peltisarjan ja hukkiksen sen yhteyteen rakennettuna. Näistä kaikki vaihtoehdot taitavat olla poissuljettuja pelkkään turbon vaihtoprojektiin... (?)
Downpipen kiinnitys menee uusiksi johtuen erilaisesti pulttijaosta hukkiksen kotelossa mitä Garretissa.
Muut Masterin mallit vaativat ulkoisen hukkaportin tai riittävän mitoituksen ahtimelle ettei hukkista tarvita ollenkaan. Ulkoinen hukkaportti vaatiikin sitten sen sovittamisen valusarjan yhteyteen tai "väliputkella" turbon ja sarjan välissä. Tai sitten peltisarjan ja hukkiksen sen yhteyteen rakennettuna. Näistä kaikki vaihtoehdot taitavat olla poissuljettuja pelkkään turbon vaihtoprojektiin... (?)
Tuo akun siirto ei kovin suuri operaatio ole, koska +kaapelin veto taakse riittää. Taakse sopiva teline akulle, johdot kiinni ja menoksi.
Aion siirtää satkussa akun taakse, turbokoneen asennuksen yhteydessä, 3" dp:n tieltä.
Saako muuten PCS:ltä 3" JT:n putkea vielä
Aion siirtää satkussa akun taakse, turbokoneen asennuksen yhteydessä, 3" dp:n tieltä.
Saako muuten PCS:ltä 3" JT:n putkea vielä

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Juu eihän se akun siirto hankala ole, mutta takakontille olisi muutakin käyttöä...
3" -rööriä näyttäisi löytyvän vain yhdellä vaimentajalla:
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_900.shtml
Eski
3" -rööriä näyttäisi löytyvän vain yhdellä vaimentajalla:
http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_900.shtml
Eski
Ajattelin sovittaa akun tavaratilan pohjavanerin alle.
Tuon JT:n 3" alkukäyrän voisi tilata.
Tuon JT:n 3" alkukäyrän voisi tilata.
Viimeksi muokannut rr, Su Syys 17, 2006 19:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
muistakaa sitten vetää kunnon kaliiberin akkukaapelia, voi tulla muuten ikäviä yllätyksiä suomen olosuhteissa.
halpaa toi lystikään ei oo kun aattelee että kunnon piuhaan ja siistiin asennukseen saa helposti hakattua parinkin uuden akun hinnan.
itse väänsin veneen akkuboksista upotusasennuksen jossa pieni tietokonetuuletin vaikka sitä ei olis edes tarvittu. ja geeliakku ehdottomasti.
halpaa toi lystikään ei oo kun aattelee että kunnon piuhaan ja siistiin asennukseen saa helposti hakattua parinkin uuden akun hinnan.
itse väänsin veneen akkuboksista upotusasennuksen jossa pieni tietokonetuuletin vaikka sitä ei olis edes tarvittu. ja geeliakku ehdottomasti.
Jep, tässä on oma vaikeutensa, kun Aeroon ei mielellään tekisi mitään sellaisia muutoksia koriin, jotka joutuu palauttamaan entiselleen, jos ja kun auto joskus päätyy museoleimalle... Siksi koko virittämishomma taitaa tyssätä siihen, kun kunnollisen coolerin takia joutuu rälläköimään hinauslenkit...
Eski
Eski
Kyllä sinne kohtuukokoisen ic:n saa hinauslenkkejä rälläköimättäkin. Tuossa edellisen omistajan omaan satkuuni virittelemä välijäähdytin: http://kotisivu.dnainternet.net/arohein ... IM2296.JPGEski kirjoitti:Jep, tässä on oma vaikeutensa, kun Aeroon ei mielellään tekisi mitään sellaisia muutoksia koriin, jotka joutuu palauttamaan entiselleen, jos ja kun auto joskus päätyy museoleimalle... Siksi koko virittämishomma taitaa tyssätä siihen, kun kunnollisen coolerin takia joutuu rälläköimään hinauslenkit...
Eski
Hinauslenkkien väli on muistaakseni jotain ~600-630 mm. Saa jo jonkinlaisen tuninkiliikkeistä taitaa löytyä jo jonkinlaista kiina-ic:täkin, tuohon väliin mahtuu.
Akusta vielä sen verran, että miten olisi kyljelleen asetettu hyytelöakku (Optoma Yellow Top ja mitä näitä nyt on)?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti