Sori mutta täysin OT mutta onkos Nokian NRT:n pyörimissuunnalla väliä, ihmetyttää kun tuon ostamani wanhan 900:n NRT:t jyristävät aika vimmatusti vaikka pintaa on jotain 4-5mm?
Rengas paikattu - uskaltaako ajaa?
Paljonko yksi uusi rengas kustantaisi, eikös noista ole kulunut vasta muutama milli pois? 
Sori mutta täysin OT mutta onkos Nokian NRT:n pyörimissuunnalla väliä, ihmetyttää kun tuon ostamani wanhan 900:n NRT:t jyristävät aika vimmatusti vaikka pintaa on jotain 4-5mm?
Sori mutta täysin OT mutta onkos Nokian NRT:n pyörimissuunnalla väliä, ihmetyttää kun tuon ostamani wanhan 900:n NRT:t jyristävät aika vimmatusti vaikka pintaa on jotain 4-5mm?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Paljonko yksi uusi rengas kustantaisi, eikös noista ole kulunut vasta muutama milli pois??
Taitaa olla rengas-online.comissa n. 170 euron tiennoilla. Ajattelin vaihtaa renkaat joka tapauksessa n. 35tkm tiennoilla uusiin eli se olisi ensi kesän alussa. Sen verran tuossa kulumisessa on eroa uuteen renkaaseen, että kehoittivat ostamaan parin renkaita kerralla. Tämän on tietysti kaupan kannalta ainoa oikea neuvo, mutta olen kyllä samaa mieltä
Re: Rengas paikattu - uskaltaako ajaa?
Kamelinpaska eli työntöpaikka on jonkin verran epävarma paikkauskeino, tosin halpa ja nopea laittaa ja voi asentaa vaikka tienposkessa rengasta irroittamatta.V-M kirjoitti:MrG kirjoitti: Sen työntöpaikan olisi voinut jälkikäteen poistaa ja laittaa tilalle tubeless paikan.
Ja mitenkäs nuo eroavat toisistaan?![]()
Ihan samalla tavalla se rengas puhkeaa oli sitä korjattu tai sitten ei, ja jos nyt ei kyse ole villosta (lue kudoksia pidemmälti poikki) vaan tuollaisesta pisto reijästä niin ei se rengasta sen altiimmaksi tee. Mutta en luultavasti alla laittaisi jos olisin menossa autobaanalle painaan +200km/h.
V-M
Monesti kamelinpaska kestää koko renkaan iän vuotamatta.
Pinnoitetuissa renkaissa kamelinpaska paikkaus saattaa aiheuttaa sen, että paine pääsee renkaan pinnan ja rungon väliin jolloin pinta pikkuhiljaa irtoaa rungosta.
Tubelespaikka on se joka asennetaan renkaan sisäpuolelta, eli kumi karhennetaan ensin, jonka jälkeen sientä muistuttava paikka laitetaan renkaaseen siten, että jalkaosa vedetään renkaan läpi, sen jälkeen paikan päälle ja ympärille laitetaan tubelesskalvon korjaavaa ainetta.
Re: Rengas paikattu - uskaltaako ajaa?
Pinnoitettua rengasta ei kannata paikata juurikin mainitusta syystä.MrG kirjoitti:Kamelinpaska eli työntöpaikka on jonkin verran epävarma paikkauskeino, tosin halpa ja nopea laittaa ja voi asentaa vaikka tienposkessa rengasta irroittamatta.
Monesti kamelinpaska kestää koko renkaan iän vuotamatta.
Pinnoitetuissa renkaissa kamelinpaska paikkaus saattaa aiheuttaa sen, että paine pääsee renkaan pinnan ja rungon väliin jolloin pinta pikkuhiljaa irtoaa rungosta.
Tubelespaikka on se joka asennetaan renkaan sisäpuolelta, eli kumi karhennetaan ensin, jonka jälkeen sientä muistuttava paikka laitetaan renkaaseen siten, että jalkaosa vedetään renkaan läpi, sen jälkeen paikan päälle ja ympärille laitetaan tubelesskalvon korjaavaa ainetta.
Noita tubeles paikkoja kun rengasliikkeestä kysyin niin tarjolla oli vain noita pistettäviä ja kommettina oli että vain pisto paikkoja laitetaan ja jos isompaa (parempaa) on tarvis niin ehotetaan uutta rengasta. Kuvia olen tuosta tubeles paikasta nähnyt mutta livenä ei ole vastaan tullut. Kuulemma tubelespaikan laittamiseen menee työaikaa niin paljon että uus rengas on saman hintainen
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
kyllä se kamelinpaska sielä pitää... ikinä ei ole alkanu vuotaa, vaikka siinä ohjeessa sanotaankin, että vain tilapäiseen käyttöön..
jos se pitää ilmaa, niin se on hyvä, ei ole ikinä irronnut, ja noita on kuitenkin jo jokunen ollut renkaissa useita vuosia / kymmeniä tuhansia kilometrejä.
jos se pitää ilmaa, niin se on hyvä, ei ole ikinä irronnut, ja noita on kuitenkin jo jokunen ollut renkaissa useita vuosia / kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
mulla laitettiin tubeless paikka toissa alkukesänä kesänakkiin euromasterilla ja tais kustantaa sen 30 euroa. Paikkaus kesti sen 10 minuuttia ja rengas otettiin pois vanteelta paikkauksen ajaksi. Ei vuoda yhtään ilmaa ja hyvin on uskaltanut ajaa paikkauksen jälkeen.
Varmaan kilometrejä tullut 10- 15 tkm verran tällä paikalla.
Nyt viimekesällä meni lainassa olleesta Toyo Variksesta lomareissulla rengas puhki jostain metallin palasesta ja kävin laitattamassa kamelin p*skan renkaaseen. Ei oo mummo sanonu vielä mitään että rengas olis vuotanut. Tosin sen ajot ei oo kovin suuret.
Varmaan kilometrejä tullut 10- 15 tkm verran tällä paikalla.
Nyt viimekesällä meni lainassa olleesta Toyo Variksesta lomareissulla rengas puhki jostain metallin palasesta ja kävin laitattamassa kamelin p*skan renkaaseen. Ei oo mummo sanonu vielä mitään että rengas olis vuotanut. Tosin sen ajot ei oo kovin suuret.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kyllä minäkin "asensin" noita koiran tai kamelinpaskoja renkaisiin, rengasliikkeessä silloin vuosia sitten. En muista että olisi kertaakaan tullut sellainen takaisin vuotavana tms.
Myös omiin renkaisiin laitettu siihen aikaan ja jälkeenkinpäin, viimeksi pari viikkoa sitten. Ei koskaan mitään ongelmaa. Tiedä sitten jos on olemassa jotain heikompia "harrastelaatuisia", en tiedä asiasta.
Myös omiin renkaisiin laitettu siihen aikaan ja jälkeenkinpäin, viimeksi pari viikkoa sitten. Ei koskaan mitään ongelmaa. Tiedä sitten jos on olemassa jotain heikompia "harrastelaatuisia", en tiedä asiasta.
-
Petri Tyrkkö
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
kamelin tuotteett
moro
oltiin aikoinaan menossa vaimon kanssa kirkkoon hääseremonia reenaan niin
tuli todettua renkaassa naula, space saverilla kirkkoon ja sitten apikalliselle huoltamolle jossa tuupattiin tupeles tanko sisään, kesti renkaan loppu iän
ainakin 5v.
Hankin ko satsin kaluine itselle juuri ja satkun taka nakki tul isillä korjattu
ihan itte kotosalla ja viikko on jo selvitty...
tuon alkuperäis kysssärin edelleen jatkuva vuoto voi johtu että rengas ei enään tiivistyisi vanteelle koska on jo vaahdotettu.. ? jalka osa kärsinyt tyhjentymisestä ?, koita varoiksi vaihtaa/putsata venttiilikin
oltiin aikoinaan menossa vaimon kanssa kirkkoon hääseremonia reenaan niin
tuli todettua renkaassa naula, space saverilla kirkkoon ja sitten apikalliselle huoltamolle jossa tuupattiin tupeles tanko sisään, kesti renkaan loppu iän
ainakin 5v.
Hankin ko satsin kaluine itselle juuri ja satkun taka nakki tul isillä korjattu
ihan itte kotosalla ja viikko on jo selvitty...
tuon alkuperäis kysssärin edelleen jatkuva vuoto voi johtu että rengas ei enään tiivistyisi vanteelle koska on jo vaahdotettu.. ? jalka osa kärsinyt tyhjentymisestä ?, koita varoiksi vaihtaa/putsata venttiilikin
