
Sori mutta täysin OT mutta onkos Nokian NRT:n pyörimissuunnalla väliä, ihmetyttää kun tuon ostamani wanhan 900:n NRT:t jyristävät aika vimmatusti vaikka pintaa on jotain 4-5mm?
ng900aero kirjoitti:Paljonko yksi uusi rengas kustantaisi, eikös noista ole kulunut vasta muutama milli pois??
Kamelinpaska eli työntöpaikka on jonkin verran epävarma paikkauskeino, tosin halpa ja nopea laittaa ja voi asentaa vaikka tienposkessa rengasta irroittamatta.V-M kirjoitti:MrG kirjoitti: Sen työntöpaikan olisi voinut jälkikäteen poistaa ja laittaa tilalle tubeless paikan.
Ja mitenkäs nuo eroavat toisistaan?![]()
Ihan samalla tavalla se rengas puhkeaa oli sitä korjattu tai sitten ei, ja jos nyt ei kyse ole villosta (lue kudoksia pidemmälti poikki) vaan tuollaisesta pisto reijästä niin ei se rengasta sen altiimmaksi tee. Mutta en luultavasti alla laittaisi jos olisin menossa autobaanalle painaan +200km/h.
V-M
Pinnoitettua rengasta ei kannata paikata juurikin mainitusta syystä.MrG kirjoitti:Kamelinpaska eli työntöpaikka on jonkin verran epävarma paikkauskeino, tosin halpa ja nopea laittaa ja voi asentaa vaikka tienposkessa rengasta irroittamatta.
Monesti kamelinpaska kestää koko renkaan iän vuotamatta.
Pinnoitetuissa renkaissa kamelinpaska paikkaus saattaa aiheuttaa sen, että paine pääsee renkaan pinnan ja rungon väliin jolloin pinta pikkuhiljaa irtoaa rungosta.
Tubelespaikka on se joka asennetaan renkaan sisäpuolelta, eli kumi karhennetaan ensin, jonka jälkeen sientä muistuttava paikka laitetaan renkaaseen siten, että jalkaosa vedetään renkaan läpi, sen jälkeen paikan päälle ja ympärille laitetaan tubelesskalvon korjaavaa ainetta.