Mitä tyyppi vikoja ja kohtia kandee kahtoo?
Sekä onko miten viri herkkä tuommoinen ku eihän vakiolla kauaa kuitenkaan jaksa ajaa?

Kertokaa ja auttakaa pian!?
Konehan kestää ties huru mycket, tuskin on männät tai lohko kovin väljiä, jossei ole napattu tasapainoketjua poikki niin itse tekisin tuollaisen suhteen niin että avaisin öljypohjan, poistaisin ketjun ja vaihtaisin samalla vaivalla alakerran laakerit jolloin päästeleekin taas seuraavat 400tkmpena78 kirjoitti:Auto on todella hieno ku ollu myynti edustajalla matka ajossa..!
Ja puhutaan kuitenki alle 4000€(minusta sika halpa?) ostosta!!!!
Mutta tiiä sitte milloin loppuu ja mitä maksaa ehjätä?
Tuosta virittämisestä löytyy haulla vaikka kuinka paljon juttua.pena78 kirjoitti:Sekä onko miten viri herkkä tuommoinen ku eihän vakiolla kauaa kuitenkaan jaksa ajaa?![]()
Kertokaa ja auttakaa pian!?
No ei noin paljoa ajettua kannata virittää ennen koneen kunnostamista.pena78 kirjoitti:Mitäköhän maksaa tuommonen kevyt kone remppa eli kansi,laakerit ja ketju ja kuka tekis edulliseti ja taidolla!?![]()
Ja kannattaako virittää ennen tai oisko mahkuja ettei tarviis aukasta konetta vielä?
Entä laatikko ja kytkin?
Täysrempataanhan joihinkin vanhoihin 80-luvun romusatkuihinkin laatikoita ja moottoreita, se nyt sitten hullua olisi jos mikäMrG kirjoitti:Siinä vaiheessa kun kone porsii noin paljon ajetusta autosta voisi olla viisainta ottaa vähän ajetusta kolariautosta moottori ja laatikko molemmat ja heittää keulille.
Moottorin/vaihdelaatikon täysremppaaminen uusilla osilla on turhan kallista tuon hintaluokan autoon.
MrG kirjoitti:Siinä vaiheessa kun kone porsii noin paljon ajetusta autosta voisi olla viisainta ottaa vähän ajetusta kolariautosta moottori ja laatikko molemmat ja heittää keulille.
Moottorin/vaihdelaatikon täysremppaaminen uusilla osilla on turhan kallista tuon hintaluokan autoon.
Täysin samaa mieltä, uuden moottorin osto tulee mielestäni vasta sitten ajankohtaiseksi jos on lohkon kyljessä reikä ja kampiakseli solmussa, ja kansi pilalla.Jamppa kirjoitti:
minusta tuossa ei ole mitään järkeä. ennemin laittaa sen porsineen koneen kuntoon. Maksoin joskus jenkkifarkun kanssa noista moottorivaihdoista oppirahat. Piti olla oikein hyvä kone myyjän mukaan. mutta sepä veikin 5l/100km öljyä. Joten joten...sen jälkeen en ole koskenut noihin käytetyihin koneisiin.Ellei ole tehty täysremppaa
ja ei ne uudet osat nii kalliita ole. jos laakerit saa satasella. tiivisteen vähä alle satasen. ja riippuen sitten mitä muuta tarvii laittaa. EI ne käytetyt romukoneetkaan ilmaisia ole
nojoo, eipä siinäkään mitään, mutta siinä vaiheessa kun tasapainokilkkeen hammas katkeaa ja se on laakerin välissä, niin ompi koko lohko mutkalla....Ei pelkkä laakereiden vaihto riitä kun mutkalla oleva kampiakseli pyörii todella nihkeesti mutkalla olevassa runkolinjassa...Siinä vaiheessa koneistajan lasku on toista tonnia, ellei taas kaveri satu omistamaan koneistamoa.ng900aero kirjoitti:Täysin samaa mieltä, uuden moottorin osto tulee mielestäni vasta sitten ajankohtaiseksi jos on lohkon kyljessä reikä ja kampiakseli solmussa, ja kansi pilalla.Jamppa kirjoitti:
minusta tuossa ei ole mitään järkeä. ennemin laittaa sen porsineen koneen kuntoon. Maksoin joskus jenkkifarkun kanssa noista moottorivaihdoista oppirahat. Piti olla oikein hyvä kone myyjän mukaan. mutta sepä veikin 5l/100km öljyä. Joten joten...sen jälkeen en ole koskenut noihin käytetyihin koneisiin.Ellei ole tehty täysremppaa
ja ei ne uudet osat nii kalliita ole. jos laakerit saa satasella. tiivisteen vähä alle satasen. ja riippuen sitten mitä muuta tarvii laittaa. EI ne käytetyt romukoneetkaan ilmaisia ole
Oikeastaan on halpaa korjata ehjää moottoria, jospäästää rikkoutumaan niin kulut on usein moninkertaiset![]()
Eli pieni ennaltaehkäisevä remontti niin se on siinä.