Tervehdys!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja zendog »

Nyt on sitten vihdoin toteutettuna yksi haave. Nimittäin tuli investoitua kaksilitraiseen tbo 9000 CSE:hen vm 1996 :D

Tuolla on rullattu 99000. Huoltoon varmaan pitäisi viedä heti. Onko jollakulla antaa vinkkiä, että mihin kannattaisi erityisesti kiinnittäää huomiota?

Ja lopuksi, onko cse sama kuin tuo aero? :)


-zen

EDIT: tarkennuksia
Viimeksi muokannut zendog, La Huhti 03, 2004 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja AC »

zendog kirjoitti:Ja lopuksi, onko cse sama kuin tuo aero? :)
No eipäs ole, eroja on helmoista alkaen tekniikan kiertäen sisätiloihin. (Paitsi viimeisenä mallivuonna sai Sport-mallia missä helmat on kuten Aerossa)
BMW 320dA Coupe LCI
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

zendog kirjoitti:Ja lopuksi, onko cse sama kuin tuo aero? :)
Onnittelut tonnarin uudelle omistajalle!

Jos kilometrit pitävät kutinsa niin sulla on harvinaisen vähän ajettu vm-96 Saab :D
Ekaksi tulee mieleen, että kannattaa katsoa onko autossa alkuperäinen akku vai onko jo jossain vaiheessa vaihdettu. Muut oireet ovatkin sitten tapauskohtaisia. Voit päästä kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman ongelmia tai voit törmätä joihinkin tuon topicin aiheisiin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4hk%F6viat

Yhtäläisyyksiä Aeron kanssa oli monillakin 9000-malleilla. Luistonesto, samanlainen helmasarja, sama moottori oli valmistuksen eri vaiheissa saatavana muihinkin malleihin kuin Aeroon. Toki Aero oli ainoa josta löytyi kaikki edellämainittu.
Paras tunnusmerkki Aeron tunnistamisessa on neljälle hengelle muotoillut nahkapäällysteiset istuimet...

Joku linkki-taituri saattaa heittää kuvan Aeron jakkaroista topicin jatkeeksi :D
Viimeksi muokannut 2,3T sport, La Huhti 03, 2004 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mimmi kirjoitti:Toinen yhtä hyvä tunnistuskeino on HIILIKUITUkojelauta. CSE:ssähän se on pähkinäpuuta.
Toi hiilikuitukojelauta oli mulle uutta. Oliko kuitulauta jo vm-93 Aeroissa vai tuliko mukaan matkan varrella :?:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kuva

Kelpaiskos näin :wink:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja zendog »

Kiitoksia vaan kaikille.

Todellakin arvostan vastauksianne, sillä saabit ja kaikki näihin liittyvä on vähän vierasta.

Pähkinäpuutahan se kojelaudan kehys on ja nahkapenkit on semmoiset perinteisen malliset :) Vanteet vanteet ja korisarja taitaa olla aeron, tai ainakin sinnepäin :)

Myyjä toimittaa auton katsastettuna ja kera uuden akun.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Mimmi kirjoitti:Toinen yhtä hyvä tunnistuskeino on HIILIKUITUkojelauta. CSE:ssähän se on pähkinäpuuta.
Onkos muuten mennyt näin kaikissa vuosimalleissa? Isälläni on -94 cse 2,3lpt ja siinä ei ole pähkinäpuuta missään? Ko. auto on kylläkin tuotu tax free-autona, muistaakseni Ranskasta ostettu alunperin. Eli oliskos tässä joku maakohtainen varusteluero?
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Taas tulee kuvia :mrgreen:

Elikkäs erilaisia aero-vanteita joita voi 9000:n alta löytää:

Aero 92
Kuva

Aero 92
Kuva

Aero (15")
Kuva

Aero (16")
Kuva

3-Spoke Aero
Kuva

Super Aero
Kuva
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja zendog »

Aina oppii uutta. Vanteet on joko 15" aerot tai super aerot. En muista kovin tarkkaan. Muistan vaan ajatelleeni että ihan näpsäköiltä näyttävät tumman sinisessä autossa.

Huollossa kannattanee vaihdatuttaa jakoremmi?
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja zendog »

Ok. Eikös ketjukin kannata satkun kohdalla vaihtaa?

Muissa autoissa ainakin taitaa yleisesti olla satasen välein vaihto.
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja zendog »

Tämä selvä.

Kiitos edelleen salamavauhdin vastauksistasi :)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Olikohan puistakaan kojelautaa vakiona edes Griffinissä, ainakaan CD/SE:ssä sitä ei vakiona ole ollut ainakaan kovin monessa vuosimallissa?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Jostain syystä tuon ikäisissä tuntuissa on mennyt kytkimen letku sekä kytkimenpääsylinteri alkaa vuotamaan hitaasti. Kytkin letkun vaihdattaisin ennnen kuin se laukeaa ja heittää silikonirämmäleet työsylinterin sisään, kokemusta on. Lisäksi hommaisin sytkäkasetin varalle.
Jarru ja kytkin-nesteet kannattaa vaihtaa ainoastaan DOT 4 litkuuun em. syystä. Sadankympin huollossa sitten vaihdetaan remmi ja kiristimet perushuollon lisäksi ja sen jälkeen sillä pitäis päästä taas pitkälle.
Joskus 240 000 siitä sitten menee lampunpesimiä ja muuta pientä sähköosaa
Tollainen tonnari on muuten hiton hyvä auto ja kannattaa ruostesuojata koteloista, koska parempia autoja ei ole enää saatavana.
zendog
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 15:39
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja zendog »

Vihjeet noteerattu :D
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

zendog kirjoitti: Huollossa kannattanee vaihdatuttaa jakoremmi?
Jakopään ketju ei ole niin kranttu, mutta tasapainoakseleiden hammasrattaat ovat varsinkin vanhemmissa tonnareissa olleet kulumisherkkiä. Käytä hakutoimintoa ja hakusanaa "tasapainoakseli(t)"
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin