Eihän tuo voi perustua empiriisen kokemukseen... Ehkä neliveto alkaa ottamaan hieman siipeensä kun nopeus riittää kaksivetoisen pidolle. Kyllähän immppukin vääntää mutta hukkaa osan tehoistaan siihen nelivetojutskaan, kai... Väittäkää muuta ne jotka paremmin tietää...Harrimatias kirjoitti:Hmmph, meinaatko?Aleksi kirjoitti:0-100km/h imppu irtoo paljon ilosemmin osaavissa käsissä, mut sen jälkeen on aika tasasta 200km/h asti jolloin saapas alko kiriä kaulaa...Harrimatias kirjoitti:Veikkasin että kun esim. jollain nelikolla, kunte Impreza missä on se -300hepoa, niin liikkuu hieman eritavalla
(imppu hiukan alle 300hv ja ng900 stage3)
Mikäs tuossa sitten on että saapas alkaa kiriä? Tai siis mihin perustuu se, että saabi pärjää kovemmissa vauhdeissa?
Harmi vain ettei sais ajaa kuin 120km/h...
Paljoko kestää 900 2.0t 185hv!?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
On kokeiltu kaverin kanssa. Taitaa tuo impun neliveto syödä aika paljon tehoa kovissa vauhdeissa toisin kun saabissa teho välittyy ainoastaan eteen.Harrimatias kirjoitti:
Hmmph, meinaatko?
Mikäs tuossa sitten on että saapas alkaa kiriä? Tai siis mihin perustuu se, että saabi pärjää kovemmissa vauhdeissa?
Harmi vain ettei sais ajaa kuin 120km/h...
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Imprezan tapauksessa tehoa hukkaantuu paljon myös ilmanvastukseen, varsinkin jos takasiipi löytyy..
Taitaa tuo bokserimoottorikin olla aika ylävireinen, ts. vääntökäyrä on varmaan ohuempi kuin saabissa vastaavalla huipputeholla.
Taitaa tuo bokserimoottorikin olla aika ylävireinen, ts. vääntökäyrä on varmaan ohuempi kuin saabissa vastaavalla huipputeholla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastuskerroin impulle on yllättävän pieni (0.33) ja eipä se otsapintakaan paljon saappaasta poikkea.jcarlson kirjoitti:Imprezan tapauksessa tehoa hukkaantuu paljon myös ilmanvastukseen, varsinkin jos takasiipi löytyy..
Taitaa tuo bokserimoottorikin olla aika ylävireinen, ts. vääntökäyrä on varmaan ohuempi kuin saabissa vastaavalla huipputeholla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Onkohan tuo annettu takasiiven kera vai ilman? Semmoinen käsitys ainakin on ollut, että aika lailla lisää ilmanvastusta tuo siipi. Ei kuitenkaan ralliautoilla kovin suuria huippunopeuksia haeta.. No, ei tuo ero kyllä toisaalta ole tuon ajovalo.netin tilaston perusteella kuin 0.02 - 0.04 riippuen verrataanko esim. Viggeniin vai 9-3SS:ään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Paljoko kestää 900 2.0t 185hv!?
Nordicin Rolf Uhr kertoi minulle, että Saabin Trionic 5 -moottori on "almost unbreakable"pena78 kirjoitti:Eli olen ostamassa ja aloittelemassa saabistin elämää ja tähtäimessä on 900 -96 2.0t 185hv aj.360tkm...
Mitä tyyppi vikoja ja kohtia kandee kahtoo?
Sekä onko miten viri herkkä tuommoinen ku eihän vakiolla kauaa kuitenkaan jaksa ajaa?![]()
Kertokaa ja auttakaa pian!?


#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No.. mutta tehontesto on eri kun kulumiskesto. Kyllä saabin koneet kuluu siinä missä muutkin, vaikka toleranssit T5 koneissa onkin varsin korkeat tehojen suhteen. Kone kuluu aina nopeammin mitä enemmän otetaan tehoja ulos... "Unbreakable.." 

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Paljoko kestää 900 2.0t 185hv!?
Saattoi olla "hieman" markkinointimielessä annettu lausunto virifirman mieheltäTurbo Sensonic kirjoitti: Nordicin Rolf Uhr kertoi minulle, että Saabin Trionic 5 -moottori on "almost unbreakable"Moottori kestää kuulemma noin 700 hv lähes vakiokokoonpanolla

Jaa että 700hv

Kestävä kone tuollainen lyhytlohkoinen T5 varmaankin on, mikäli on huollettu kunnolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
NimenomaanHook kirjoitti:No.. mutta tehontesto on eri kun kulumiskesto. Kyllä saabin koneet kuluu siinä missä muutkin, vaikka toleranssit T5 koneissa onkin varsin korkeat tehojen suhteen. Kone kuluu aina nopeammin mitä enemmän otetaan tehoja ulos... "Unbreakable.."

Tämä juttu on käsitelty Saab Turbo Club Of Swedenin FAQ -osiossakin otsikolla "Håller bilen?", eli "Kestääkö auto?":
Håller bilen?
När man trimmar sin bil skall man vara mycket medveten om att man minskar biltillverkarens toleranser mot fel. Trimfirmorna förutsätter dessutom att du tankar 98 oktan, och antagligen är det i många fall en bra ide att hålla sig från hårdkörning på hög höjd (tunn luft) en varm dag. I slutändan går ekvationen ihop av den enkla anledningen att man kalkylerar med att bilen maxbelastas endast en väldigt liten del av sin totala livslängd. Det är högst rimligt att antaga att få trimpaket tål tillverkarnas rigorösa hållbarhetstester. Kanske gör det inte något så länge man vet vad man gör? Men man bör tänka på att det inte okunskap som gör att Saab väljer att ta ut 50-100hk mindre än vad trimfirmorna gör.
Lyhyesti käännettynä virittäminen lyhentää moottorin elinikää. Virittäessä autoaan täytyisi pitää mielessä, että Saab ei omaa tietämättömyyttään ota autoista irti 50-100 hevosvoimaa vähemmän kuin virityspajat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eipä tommonen 2.0T tunnu vakionakaan mikään liian laiska olevan. Sitä en tiedä, jäisikö se esim. T4 Volvolle, mutta enpä tiedä vastaavan kisan tulosta 9-5 Aerollakaan (250hv) otettuna (eikä sikäli ole väliksikään). Jos haluat että eukko ei ala v***uilemaan käyttöauton ollessa hajalla viritysten takia, niin pidä se vakionapena78 kirjoitti:Juu eli ei tässä olla tekemässä ratakonetta vaan kivasti liikkuva/varma käyttö auto joka päiväiseen ajoon jossa viihtyy eukko ja 2 lasta "isän lisäksi"!!![]()
Eli kone kuntoon ja pikku juttuja lastu,putkisto,vapaavirtaus suodatin ja ehkä kisa kissa putkeen sekä julmempi downpipe!! Haetaan 250hv/350nm että kulutus pysyy kurissa mut että ei turbo nisut ja t4 volvot jätä mua!!!![]()

-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä ainakin oma jäi vakio T4:sta vastaan. BSR/Speedpartsin stage 1:sellä meni aika samoihin.karg kirjoitti:Eipä tommonen 2.0T tunnu vakionakaan mikään liian laiska olevan. Sitä en tiedä, jäisikö se esim. T4 Volvolle
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Kokemuksia vapaavirtaus suodattimen käytöstä eli kartio vai vakiokoteloon tuleva, ja teho lisä pers tuntumalta?! Ja meneekö dumpvalve tuning touhuiks vai onko hyötyä?
Onko kukaan lastuttanu digituning paikassa?
http://www.digituning.com/fi/tuotteet/saab.htm

http://www.digituning.com/fi/tuotteet/saab.htm
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
Eipä noilla dumppi ja vv-suodatin jutuilla olla mitään merkitystä tehoihin, ei ainekaan perstuntumalla. Zuhaukset ja zuhinathan niistä irtoaa ja siihen se ilo sitten jääkin. Tuosta Digituninkista en osaa sanoa mitään.pena78 kirjoitti:Kokemuksia vapaavirtaus suodattimen käytöstä eli kartio vai vakiokoteloon tuleva, ja teho lisä pers tuntumalta?! Ja meneekö dumpvalve tuning touhuiks vai onko hyötyä?Onko kukaan lastuttanu digituning paikassa?
http://www.digituning.com/fi/tuotteet/saab.htm
Muuten pitääkö paremmin kiihdytyksissä kun on isommat nakit takana

SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -