Kylkilistan irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

Kylkilistan irroitus

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

eli mitenköhän tommosen 2 ovisen 900 takaoven paikalla olevan lyhyen kylkilistan saisi siististi irroitettua? sen alapuolella on semmonen 3x3cm ruosteläikkä niin hyvä olisi se lista irroittaa että kunnolla saisi laitettua. puukonkärjellä ruoste pois ja mustaa miranolia siveltimellä? (musta auto)
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kylkilistat on kakspuolisella teipillä kiinni. Pientä meisseliä päästä väliin ja lähtee vetämällä. Vanhemmiten saattaa jo repsottaa jommasta kummasta päästä että saa otteen ja sormineen vetää pois.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja jos sen vedät irti, niin lista on varmasti entinen, tai ainakin pirun ruma. se vääntyy siinä repiessä. ota ennenmmin jollain langalla tms se irti
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos ei lankaa, niin lämmitä se ensin. Ei noi omani nyt niin järin rumat ole vaikka on vedelty monet kerrat pois.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

joo., kevyt järjellä ja hitaasti suoritettu lämmitys esim hiutenkuivaajalla tai kuumalla vedellä on monessa mestassa poikaa, mm:
vanhojen teippien ja tarrojen poistossa. muista : jotta lämpö siirtyy HITAASTI paksun muovin läpi.
loput liimanjämät saa sitten helposti pois spriillä tai jos se ei tehoa niin tärpätillä ja viimeistään tinnerillä ( silloin kun niiden poisto on tarpeen), mutta tinnerin ja asetonin jne kovien liuottimien kaa oltava tarkkana, koska pitkäaikaisvaikutuksessa voipi uudehkot maalipinnat vioittua.
tärpätin jämät on vissiin syytä poistaa tinnerillä tai jollain rasvanpoistokliinerillä, se jättää niin öljymäisen pinnan , jotta tarran tarttuminen siihen on heikonlaista.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ihan sormilla omasta lähti nuo listat irti. Taitaavat olla ihan vaan kumia ne listat, on ne niin pehmeitä. Mutta jos niitä kapeita Ässän tai Turbon ylempiä listoja irroittaa, kannattaa olla varovainen. Katkeavat aika helposti irroittaessa.[/list]
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Yleensä niissä kärsii ensimmäisenä se kromilista, eli ei kannata taivutella jyrkästi.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

doo

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Semmosta vielä että mites se puskurin kromilista lähtee irti? pitäisi romuttamolla olevasta puskurista se irrottaa ja vieläpä saada se kiinni omaan..
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Toisessa päässä on sellainen jousi pitämässä kiinni,toisessa päässä sellain haka. Altapäin olis hyvä päästä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Sopiikos 2d coupen -87 sivuoven takana oleva lista 3d combicoupe -91:seen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

EPC:n mukaan samalla numerolla ovat, eli pitäisi sopia.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Juha96 kirjoitti:EPC:n mukaan samalla numerolla ovat, eli pitäisi sopia.
Ok, kiitos. :)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Kylkilistan "krominauha" on muotoon kantattu alumiiniprofiili koko listan alueella. Alumiini on sitten päällystetty muovilla. Eli jos repii listan niin alumiin venyy eikä palaudu entiselleen. Paras tapa irroittaa on todellakin käyttää kuumailmapuhallinta ja leveää lastaa/ mattoveitsen irtoterää. Loput liimamassasta sitten liuottimilla pois.
Vastaa Viestiin