
Tuli myöhemmin kesällä laitettua vehje rekisteriinkin työmatka kulkineeksi tosin vakiotekniikalla.
On ne vaan halpoja kilometrejä autoon verrattuna.
Et tainnut omistaa mopoa kun olit ''siinä'' iässä?Saappi Kuski kirjoitti:tänä aamuna oli kissalan pojat oikein joukolla mopo poikien kimpussa Merituulentiellä Espoossa. Jo oli aikakinKoko kesän on taas saanut pelätä rullaluistellessa noita kahjoja. Eikö mopon pitänyt kulkea 40km/h tai vastaavaa? Tuolla on tiet ja jalkakäytävät täynnä hirmu ohjuksia joita alle rippikouluikäiset yrittää pitää tiellä. Joskus on vaikeuksia pysyä 1000cc Hondalla perässä.
Tulee mieleen parikin kysymystä jotka voisi osoittaa näiden kersojen vanhemmille. Eikö niillä ole mitään käsitystä millaisilla vehkeillä nuo lapset ajelee? Vai eikä niitä kiinnosta? Miten helposti nykymopot saa kulkemaan melkein satasta? Ilmeisesti aika helposti kun ei tuolla juurikaan enää edes näe mopoa joka liikkuisi mopon vauhtia.
No eihän me sen viisaampia tietenkään oltu 15 vuotiaina kuin mitä ne nykyäänkään on. Eikä kiinnostaneet vanhempien ohjeet silloinkaan, mutta eihän se sitä tarkoita etteikö sitä saisi viisastua vanhetessaan kun on käynyt niin hyvä tuuri itselle että on selvinnyt hengissä ja terveenä niistä seikkailuista. Ja on nähnyt mitä jälkeä tulee kun kaadutaan oikein kunnolla.jsuomi kirjoitti:Ihme homma ku vanhukset valittaa mopojen virittämisestä, kuitenki nuorempana on viritetty pappiksia, joten valittamisen varaa ei paljoo oo.
Eihän siinä mitään pahaa olekaan, jos se tosiaan on kaikkia hallintalaitteita myöten kevariversiota vastaava, kunhan muistat myös muutoskatsastaa sen kevytmoottoripyötäksi ja maksaa verot ja vakuutukset sen mukaan ja ajokortissa luokat riittää.jsuomi kirjoitti:Oma skootterini oli noin 90% samanlainen ku kevariversio vakiona, ainoo ero oli koneen koko, kaikki jarrut ja muut oli mitotettu kevarille, joten en nää mitään pahaa miks sil ei sais ajaa tiellä yli 45ttä
Niin teki... ei ole kerta eikä kaksi kun autopartio hälytti moottoripyörän viritettyjen mopojen perään. Ainoa keino selvitä oli ajaa niin pieniä polkuja kuin mahdollista niin syvälle metsään kuin mahdollista ja istua kannonnokassa uhoamassa poliisien tyhmyyttä pari tuntia... poliisin BMW:ltä loppui etenemiskyky tai ajalta mielenkiinto yleensä siinä vaiheessa kun tuli kunnon liejua vastaan... mistäköhän tiedänSaappi Kuski kirjoitti:20 vuotta sitten poliisit kyttäsi oikein työkseen mopoilijoita.
Suurin rikos tässä onkin se, kun yli 45 km/h kulkeva mopo onkin lakiteknisesti kevytmoottoripyörä, kuljettaja syyllistyy verottamattomalla ajoneuvolla ajamiseen eli veronkiertoon.jsuomi kirjoitti:Oma skootterini oli noin 90% samanlainen ku kevariversio vakiona, ainoo ero oli koneen koko, kaikki jarrut ja muut oli mitotettu kevarille, joten en nää mitään pahaa miks sil ei sais ajaa tiellä yli 45ttä