Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Baas900 kirjoitti:OT: Mitähän mahtanee tarkoittaa tuon em. museo 99:n takaikkunassa oleva kirjain "R"?

Itselläni nimittäin oli aikoinaan '82 900:ssa sama kirjain lasissa, eikä sen merkitys auennut minulle.
Omissakin noita näkynyt, villinä arvauksena joku laadunvalvonnan tmv. hyväksymistarra.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

ng900aero kirjoitti:
arvi kirjoitti:Käsijarrukahva pitäis vaihtaa satkun vastaavaan ja vetää vaijerit taakse niin sais kässärinkin toimimaan..
Sopiiko satkun kahva suoraan 99:iin?
Eipä se taida ihan suoraan passata.. Satkussahan tuo on parilla pultilla kiinni ja tupliksessa jotenkin muuten. Taitaa mennä rälläköinti ja hitsaushommiksi
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

http://www.nettiauto.com/935330
Musta 4-d tuplis kaupan, ei liene kovin yleinen väri noissa uudemmissa, takaniskatuetkin näyttäisi löytyvän, hittolainen ollapa akuutti auton tarve :)
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

99_GL_77 kirjoitti:Oijoi! :lol:
Tämä saa polvet tutisemaan, väri on oma suosikkini: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=933899
Sama täällä. Aikoinaan kun koulumatkoja ala-asteelle pyörällä ajelin, niin oli matkan varrella yhden omakotitalon pihassa samanvärinen 99, mutta se oli vielä pikkuvilkuilla. Taitaa olla kyseinen auto jo muuttanut olomuotoaan. Nyyh..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Sanoisin että tuo kuva 2.
Ari 1622
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan86 kirjoitti:Mites, arvon tuplis tietäjät, kumpiko keskikonsoli kuuluu -76 vuosimalliin?

Sorry vähän kuppaset kännykuvat hämärässä tallissa.

Konsoli 1
Konsoli 2
kuva2
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Breadfan86 kirjoitti:Jahas. Mistähän tuo ykköskuvan konsoli on peräisin? Tietääkös joku?
Mahdollisesti joku tarvikemalli? Ei konsolissa sattuisi valmistajaa lukemaan? :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Viinatrokarit asianmukaisen poliisitupliksen takaosastolla. Olepa hyvä ja käy sinne istumaan ja tuota...

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=5&t=&a=2266 :lol:
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mainion nostalginen poliisituplispätkä tuossa ylempänä :D


Pistättekö pahaksenne, jos vähän taas kehun fiiliksiäni 8)

On kyllä niin helppoa ja vaivatonta nyt tuolla tupliksella ajo. Ajoasento on niin ihanteellinen pitkänmatkalaiselle, ettei tympäse eikä väsytä yhtään olla tienpäällä. Jopa tuo ratin asento saa minulta kiitosta ja tukee ryhdikästä istumista. Myös kaupungissa ajo on helppoa eikä ohjaus tunnu lainkaan raskaalta, vaikka verrokkina on tehostettu tonnari. Onhan tonnarin alusta siinä mielessä miellyttävämpi, kun se ei ole niin töksähtelevä töyssyissä, mutta ei se paha ole tässäkään.

Tehojakin tuntuu olevan sen verta riittävästi, ettei rekan ohituksiin tarvii pienempää etsiä, vaan viitosella riittää vääntöä ja kiihtyvyyttä ihan omiksi tarpeiksi.

Jotain sanomistakin, sillä tämän yksilön ajovalot eivät ole kirkkaimmasta päästä. Auttaisko uudet polttimot yhtään asiaan? Muistatte sen minun vihreän seiskaviitosen, niin siinä oli hyvät valot, ettei se välttämättä lisäpitkien puutteesta ole kiinni. Eniten kaipaan sumareita, sillä eilenkin illalla oli niin sankka sumu ja tihkusade, ettei kovin kauas eteensä nähnyt. Lisäksi talvella on niitä lumisateita, että omat pitkät häikäisee enempi kuskia, kuin auttaa näkemään eteenpäin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei sitä alustan kovuutta tai pehmeyttä kannata laittaa automallin piikkiin, mulla on kasikymppisessä tupliksessa tosi pehmeä alusta, samalla kuitenkin jämäkkä. *erittäin* mukava ajaa töyssyisellä hiekkatiellä. platinansinisessä on taas keskitasoa jäykempi vaimennus ja esim kovassa vauhdissa esim. motarilla töyssyt ovat epämiellyttäviä koska se ei "syö" niitä vaan myötäilee liikaa, takapuoli hädin tuskin pysyy istuimessa kiinni.

kyllä polttimot vaikuttavat ajovalon kirkkauteen. juuri vaihdoin punaiseen yksilöön uuden polttimon kuskin puolelle kun oli niin kellertäväksi mennyt valokiila. umpiot näytti kuitenkin silmällä tarkasteltuna olevan tasaveroisesti hyväkuntoiset.

teboililla oli myynnissä h4 polttimoita tavallisia, +30% tehoisia ja +50% tehoisia. hinnat oli about 3eur, 5eur, ja 15eur. eli tuo 50% oli kohtuuttoman hintainen mutta ostin +30% polttimon ja valokiila muuttui kirkkaammaksi kun vänkärin valokiila.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ok. Hyvä tietää etsiä noita +30 tehoisia polttimoita. Tosin minulta yksi avaamaton poltin ainakin valmiiksi löytyy, mutta ilmeisesti "tavallinen".

Mitä alustaan tulee, niin nyt kun mietin tonnarin "vaihtamista" takaisin siihen minulla viime talvena olleeseen gls-satkuun, niin suurin kysymysmerkki on juuri tuossa, että tonnari on pehmeä ajettava (ei kuitenkaan löysä) ja se satku on jämäkkä kuin mikä, ehkä joissain tilanteissa jopa kova. (Muutoin se satku on niin toimiva, siisti ja hyväpeltinen, että puoltaa kyllä toimintavarmuutensa puolesta hankintaa... paljon tutumpi olisi sitä korjata, kuin tonnaria, kun korjattavaa näissä kuitenkin aina on...)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Koetetaas kysyä täälläkin, eli kuinka paljon voi pätkäistä uusista 99 turbon vakiojousista pois, onko kierros liikaa? Nyt auto on kuin Lada Niva, loksun reunasta renkaan yläreunaan varmaan 15cm.
Millaisella jousipuristimella olette vaihtaneet etujousia?
Alustasta pitäisi tulla mahdollisimman epämukava eli joustoa ei paljoa tarvittaisi, nuo 185/65r15 -renkaat joustavat ihan tarpeeksi. Lähinnä askarruttaa pyöränkaariin raapiminen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin