Omissakin noita näkynyt, villinä arvauksena joku laadunvalvonnan tmv. hyväksymistarra.Baas900 kirjoitti:OT: Mitähän mahtanee tarkoittaa tuon em. museo 99:n takaikkunassa oleva kirjain "R"?
Itselläni nimittäin oli aikoinaan '82 900:ssa sama kirjain lasissa, eikä sen merkitys auennut minulle.
Tuplis-threadin aika
Eipä se taida ihan suoraan passata.. Satkussahan tuo on parilla pultilla kiinni ja tupliksessa jotenkin muuten. Taitaa mennä rälläköinti ja hitsaushommiksing900aero kirjoitti:Sopiiko satkun kahva suoraan 99:iin?arvi kirjoitti:Käsijarrukahva pitäis vaihtaa satkun vastaavaan ja vetää vaijerit taakse niin sais kässärinkin toimimaan..
http://www.nettiauto.com/935330
Musta 4-d tuplis kaupan, ei liene kovin yleinen väri noissa uudemmissa, takaniskatuetkin näyttäisi löytyvän, hittolainen ollapa akuutti auton tarve
Musta 4-d tuplis kaupan, ei liene kovin yleinen väri noissa uudemmissa, takaniskatuetkin näyttäisi löytyvän, hittolainen ollapa akuutti auton tarve

Sama täällä. Aikoinaan kun koulumatkoja ala-asteelle pyörällä ajelin, niin oli matkan varrella yhden omakotitalon pihassa samanvärinen 99, mutta se oli vielä pikkuvilkuilla. Taitaa olla kyseinen auto jo muuttanut olomuotoaan. Nyyh..99_GL_77 kirjoitti:Oijoi!![]()
Tämä saa polvet tutisemaan, väri on oma suosikkini: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=933899
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Viinatrokarit asianmukaisen poliisitupliksen takaosastolla. Olepa hyvä ja käy sinne istumaan ja tuota...
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=5&t=&a=2266
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=5&t=&a=2266

#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mainion nostalginen poliisituplispätkä tuossa ylempänä
Pistättekö pahaksenne, jos vähän taas kehun fiiliksiäni
On kyllä niin helppoa ja vaivatonta nyt tuolla tupliksella ajo. Ajoasento on niin ihanteellinen pitkänmatkalaiselle, ettei tympäse eikä väsytä yhtään olla tienpäällä. Jopa tuo ratin asento saa minulta kiitosta ja tukee ryhdikästä istumista. Myös kaupungissa ajo on helppoa eikä ohjaus tunnu lainkaan raskaalta, vaikka verrokkina on tehostettu tonnari. Onhan tonnarin alusta siinä mielessä miellyttävämpi, kun se ei ole niin töksähtelevä töyssyissä, mutta ei se paha ole tässäkään.
Tehojakin tuntuu olevan sen verta riittävästi, ettei rekan ohituksiin tarvii pienempää etsiä, vaan viitosella riittää vääntöä ja kiihtyvyyttä ihan omiksi tarpeiksi.
Jotain sanomistakin, sillä tämän yksilön ajovalot eivät ole kirkkaimmasta päästä. Auttaisko uudet polttimot yhtään asiaan? Muistatte sen minun vihreän seiskaviitosen, niin siinä oli hyvät valot, ettei se välttämättä lisäpitkien puutteesta ole kiinni. Eniten kaipaan sumareita, sillä eilenkin illalla oli niin sankka sumu ja tihkusade, ettei kovin kauas eteensä nähnyt. Lisäksi talvella on niitä lumisateita, että omat pitkät häikäisee enempi kuskia, kuin auttaa näkemään eteenpäin.

Pistättekö pahaksenne, jos vähän taas kehun fiiliksiäni

On kyllä niin helppoa ja vaivatonta nyt tuolla tupliksella ajo. Ajoasento on niin ihanteellinen pitkänmatkalaiselle, ettei tympäse eikä väsytä yhtään olla tienpäällä. Jopa tuo ratin asento saa minulta kiitosta ja tukee ryhdikästä istumista. Myös kaupungissa ajo on helppoa eikä ohjaus tunnu lainkaan raskaalta, vaikka verrokkina on tehostettu tonnari. Onhan tonnarin alusta siinä mielessä miellyttävämpi, kun se ei ole niin töksähtelevä töyssyissä, mutta ei se paha ole tässäkään.
Tehojakin tuntuu olevan sen verta riittävästi, ettei rekan ohituksiin tarvii pienempää etsiä, vaan viitosella riittää vääntöä ja kiihtyvyyttä ihan omiksi tarpeiksi.
Jotain sanomistakin, sillä tämän yksilön ajovalot eivät ole kirkkaimmasta päästä. Auttaisko uudet polttimot yhtään asiaan? Muistatte sen minun vihreän seiskaviitosen, niin siinä oli hyvät valot, ettei se välttämättä lisäpitkien puutteesta ole kiinni. Eniten kaipaan sumareita, sillä eilenkin illalla oli niin sankka sumu ja tihkusade, ettei kovin kauas eteensä nähnyt. Lisäksi talvella on niitä lumisateita, että omat pitkät häikäisee enempi kuskia, kuin auttaa näkemään eteenpäin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
ei sitä alustan kovuutta tai pehmeyttä kannata laittaa automallin piikkiin, mulla on kasikymppisessä tupliksessa tosi pehmeä alusta, samalla kuitenkin jämäkkä. *erittäin* mukava ajaa töyssyisellä hiekkatiellä. platinansinisessä on taas keskitasoa jäykempi vaimennus ja esim kovassa vauhdissa esim. motarilla töyssyt ovat epämiellyttäviä koska se ei "syö" niitä vaan myötäilee liikaa, takapuoli hädin tuskin pysyy istuimessa kiinni.
kyllä polttimot vaikuttavat ajovalon kirkkauteen. juuri vaihdoin punaiseen yksilöön uuden polttimon kuskin puolelle kun oli niin kellertäväksi mennyt valokiila. umpiot näytti kuitenkin silmällä tarkasteltuna olevan tasaveroisesti hyväkuntoiset.
teboililla oli myynnissä h4 polttimoita tavallisia, +30% tehoisia ja +50% tehoisia. hinnat oli about 3eur, 5eur, ja 15eur. eli tuo 50% oli kohtuuttoman hintainen mutta ostin +30% polttimon ja valokiila muuttui kirkkaammaksi kun vänkärin valokiila.
kyllä polttimot vaikuttavat ajovalon kirkkauteen. juuri vaihdoin punaiseen yksilöön uuden polttimon kuskin puolelle kun oli niin kellertäväksi mennyt valokiila. umpiot näytti kuitenkin silmällä tarkasteltuna olevan tasaveroisesti hyväkuntoiset.
teboililla oli myynnissä h4 polttimoita tavallisia, +30% tehoisia ja +50% tehoisia. hinnat oli about 3eur, 5eur, ja 15eur. eli tuo 50% oli kohtuuttoman hintainen mutta ostin +30% polttimon ja valokiila muuttui kirkkaammaksi kun vänkärin valokiila.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ok. Hyvä tietää etsiä noita +30 tehoisia polttimoita. Tosin minulta yksi avaamaton poltin ainakin valmiiksi löytyy, mutta ilmeisesti "tavallinen".
Mitä alustaan tulee, niin nyt kun mietin tonnarin "vaihtamista" takaisin siihen minulla viime talvena olleeseen gls-satkuun, niin suurin kysymysmerkki on juuri tuossa, että tonnari on pehmeä ajettava (ei kuitenkaan löysä) ja se satku on jämäkkä kuin mikä, ehkä joissain tilanteissa jopa kova. (Muutoin se satku on niin toimiva, siisti ja hyväpeltinen, että puoltaa kyllä toimintavarmuutensa puolesta hankintaa... paljon tutumpi olisi sitä korjata, kuin tonnaria, kun korjattavaa näissä kuitenkin aina on...)
Mitä alustaan tulee, niin nyt kun mietin tonnarin "vaihtamista" takaisin siihen minulla viime talvena olleeseen gls-satkuun, niin suurin kysymysmerkki on juuri tuossa, että tonnari on pehmeä ajettava (ei kuitenkaan löysä) ja se satku on jämäkkä kuin mikä, ehkä joissain tilanteissa jopa kova. (Muutoin se satku on niin toimiva, siisti ja hyväpeltinen, että puoltaa kyllä toimintavarmuutensa puolesta hankintaa... paljon tutumpi olisi sitä korjata, kuin tonnaria, kun korjattavaa näissä kuitenkin aina on...)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Koetetaas kysyä täälläkin, eli kuinka paljon voi pätkäistä uusista 99 turbon vakiojousista pois, onko kierros liikaa? Nyt auto on kuin Lada Niva, loksun reunasta renkaan yläreunaan varmaan 15cm.
Millaisella jousipuristimella olette vaihtaneet etujousia?
Alustasta pitäisi tulla mahdollisimman epämukava eli joustoa ei paljoa tarvittaisi, nuo 185/65r15 -renkaat joustavat ihan tarpeeksi. Lähinnä askarruttaa pyöränkaariin raapiminen.
Millaisella jousipuristimella olette vaihtaneet etujousia?
Alustasta pitäisi tulla mahdollisimman epämukava eli joustoa ei paljoa tarvittaisi, nuo 185/65r15 -renkaat joustavat ihan tarpeeksi. Lähinnä askarruttaa pyöränkaariin raapiminen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98