Huonoa provoa vai idiootti? Ihan ekana kannattaa vaihtaa foorumia.Sami kirjoitti:Minusta tää on hyvinkin hauskaa:) Viimeksi vastaavalla tavalla oli otsat kurtussa 30 vuotta sitten hiekkalaatikolla naapurinpoikien kanssa. Siinä välillä sanansäilä lensi, kun kiisteltiin automerkeistä:)
Täällä on aina niin viihteellistä tämä uho, todistelu ja joukkohypnoosi:) Kun sanoo, että saab on paska saa jonkun toisella puolella suomea käyttämään muutaman minuutin illastaan totaalisesti hukkaan..
OG vs GM *muoks*
Aki Peltola #1132
OG vs. GM...
GM = General Motors
OG = ??

OG = ??

-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Väittelyitäkin voi käydä enemmän tai vähemmän järkevistä aiheista ja enemmän tai vähemmän järkevässä sävyssä ja varmaan kaikista mainitsemistasi aiheista on käyty täällä välillä melko kiihkeitä väittelyitä, jotka ovat silti pysyneet asiallisina ja informatiivisina . Näissä OG/NG-väännöissä sen sijaan ei yleensä asiallisuudesta voi puhua, kun linja on tätä "NG:t on ooppeleita ja muutenkin ihan paskoja, NG:t ei edes oo oikeita saabeja jne..." VS. "OG:t on aataminaikaista p*kaa, kaikki wanhat OG:t on jo läpimätiä romuja eikä kukaan täyspäinen sellaisella ajele jne." Tietenkin suurimmalla osalla on joku järki ja suhteellisuudentaju mukana kommenteissa ja vielä suurempi osa ei vaivaudu osallistumaan näihin keskusteluihin millään lailla (olisipa itsekin yhtä fiksuJouniCSE kirjoitti:
Näitä väittelyitä on aina kun klubissa on 2 tai useampi jäsentä, voi vääntää suutinten koosta, pakopesän koosta, vapaavirtaussuodattimesta, jne. Ei tartte väitellä kun katsoo peiliin alkaa harraastaan vaikka sitä OG moosestaan ihan yksin ja itekseen niin saa olla just sitä mieltä kun haluaa.
Ja muistakaa kultainen sääntö: Aina häviää. Aina.

#1970
Eiköhän se oo ihmisen perustarve tulla hyväksytyksi yhteisössä. Ja jotkut kaipaa vielä kruunun päähänsä asettamalla muut alapuolelleen uudemmalla/aidommalla saabilla tai vaikka isommalla turbolla. Ei kukaan taho olla se kenestä kukaan ei tykkää.ah79 kirjoitti:...mutta omaan pieneen päähäni ei mahdu, mikä aiheesta ylipäänsä tekee sellaisen, että jotkut saavat siitä aina lähes täysimittaisen sodan aikaiseksi.

Aki Peltola #1132
Kannattaa lukea "Saab 900 - en Svensk historia" kirja. Kertoo ng900:n kehitystyöstä. Sen kun lukee, alkaa auto tuntua enemmän ng:ltä kuin gm:ltä. Auto on kokonaan Saabilla suunniteltu ja siinä on otettu opikseen ( = paranneltu) kaikenlaista jo ylivoimaiseksi todetusta tontusta.
Auto oli jo hyvin pitkälti valmiiksi suunniteltu ennen GM:n mukaantuloa, ulkoista ja sisäistä designia myöten. Tuotantoa ei saatu vain kannattavaksi, koska og 900 oli vanhentunut ja tontun osista sitä ei voitu tehdä, koska muuten autosta olisi tullut saman hintainen kuin tontusta ja se kun ei ollut tarkoituksena. Siinä vaiheessa tuli GM mukaan kuvioihin ja jo valmiiksi suunniteltu auto muokattiin pikavauhtia käyttämään opelin pohjalevyä ja gm:n osia.
Eli suunnitelultaan ja toteutukseltaan ng on todellakin hyvin vahvasti Saab ja hyvä sellainen ja varsinkin Uutta sukupolvea. Mukana on vain jonkun verran - hieman "ei niin laadukkaita" GM-osia, mutta toisaalta ei ne "aidot" Saab-osatkaan täysin ylivertaisia ole...
Tuota kirjaa on ollut kerhon tapaamisissa myytävänä hintaan n. 20e jos oikein muistan.
Jos ruotsin kieli ei oikein luista on ostos vieläkin paremmin perusteltavissa - kerrankin voi opiskelumotivaatio olla korkeammalla kuin seiskaluokalla pakkoruotsia lukiessa
Vessanpöntön viereen vaan yllä mainittu kirja sanankirjan kanssa, niin tulee vessaistunnoista tuplahyöy ja -nautinto 
Auto oli jo hyvin pitkälti valmiiksi suunniteltu ennen GM:n mukaantuloa, ulkoista ja sisäistä designia myöten. Tuotantoa ei saatu vain kannattavaksi, koska og 900 oli vanhentunut ja tontun osista sitä ei voitu tehdä, koska muuten autosta olisi tullut saman hintainen kuin tontusta ja se kun ei ollut tarkoituksena. Siinä vaiheessa tuli GM mukaan kuvioihin ja jo valmiiksi suunniteltu auto muokattiin pikavauhtia käyttämään opelin pohjalevyä ja gm:n osia.
Eli suunnitelultaan ja toteutukseltaan ng on todellakin hyvin vahvasti Saab ja hyvä sellainen ja varsinkin Uutta sukupolvea. Mukana on vain jonkun verran - hieman "ei niin laadukkaita" GM-osia, mutta toisaalta ei ne "aidot" Saab-osatkaan täysin ylivertaisia ole...
Tuota kirjaa on ollut kerhon tapaamisissa myytävänä hintaan n. 20e jos oikein muistan.
Jos ruotsin kieli ei oikein luista on ostos vieläkin paremmin perusteltavissa - kerrankin voi opiskelumotivaatio olla korkeammalla kuin seiskaluokalla pakkoruotsia lukiessa


Viimeksi muokannut peinu, Ma Loka 02, 2006 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin, joillakin selibaatti on oma henkilökohtainen valinta... esim. munkeillakarg kirjoitti:Kuka tommosia mukamas kuuntelee?peinu kirjoitti:Naisilla on todella päteviä painostuskeinoja

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Totta, on muuten mielenkiintoista luettavaa. Kirjan lukemisen jälkeen olen ottanut itsekin suunnitelmiin NG-kantaan siirtymisen (toivottavasti lähi- )tulevaisuudessa, tarkan ajankohdan määräytyessä tiettyjen budjettiteknisten seikkojen, sopivan yksilön löytämisen ja katsastusmiehen ensi leimalla tonnarille antaman tuomion perusteellapeinu kirjoitti:Kannattaa lukea "Saab 900 - en Svensk historie" kirja. Kertoo ng900:n kehitystyöstä. Sen kun lukee, alkaa auto tuntua enemmän ng:ltä kuin gm:ltä. Auto on kokonaan Saabilla suunniteltu ja siinä on otettu opikseen ( = paranneltu) kaikenlaista jo ylivoimaiseksi todetusta tontusta.

OT: on ainakin mun ja mun kuuppani mielestä erittäin hyvä vuosikristian kirjoitti:Nih, mitäs vikaa vuodessa -79?

#1970
Enpähä oo kaikkia väittänä huonoks mutta tuo kyseinen härveli on kyllä maanantaikappaleiden aateliarälläkkä kirjoitti:No millainen lelu se on? Perustele nyt edes hieman tätä General Mistake-lausuntoa...saab87 kirjoitti:Itellä on "kuppanen" OG-satku ja en muuten GM:n vaihtas. Riittä ku kahtoo millane lelu tuo isännän "ooppeli" on ni en o kyl iha äkkiä satkua mihinkää general mistake vehkeeseen vaihtaassa. On tuo satku sen veran jömäkämpi ja mukavampi ajaa ku nääuudet tuotokset, ite en oo tuolle ylitehostetulle ohjaukselle lmmenny ja piäähä se koneäänisti kuulla että auto käy.
Itse ajoin viime launtaina 9-5 wagonia jossa Hirschin jarrut, lastu, alusta ja putkisto. Mottina 2.3t ja kaverina automaattiloota. Ei muuten tehnyt mieli hypätä takaisin omaan autoon. Puhumattakaan että tulisi mieleen ruveta ylistämään jotain OG:ta tuollaiseen verrattuna.
Eihän se 9-5 varsinkaan alustaltaan vakiona kummoinen ole mutta noillakin palikoilla jo varsin makoisa pakkaus.

Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70