Onnea valinnalle! Selkeyttä opit kyllä arvostamaan yli kaiken ajan mittaan, se on nimittäin selmmoinen ominaisuus jota ei kaikista nykyautoista löydä jos löytää mistään. Oliko sulla siis 8-tappinen ruisku? No se on itse asiassa vähän ylävireinen kone, yllätys yllätys. Sitkeys ei ole mitenkään ihmeellinen. Laita alkuun säädöt kohilleen ja tee muutkin huollot ja korjaa pikkuviat. aja myös karstat (varoen!) pois. Kulkukin varmaan paranee. Jos teho ei vielä sinua tyydytä, ehkä seuraava Saabisi on 16-tappinen vapari 2-tai 2,1 -litraisena tai peräti turbo? Mielipiteesi kulkevuudesta tulee tällöin viimeistään muuttumaan...
Noihin kapesiin oviin sanoisin, että ajapa kerran autosi ahtaaseen pysäköintitilaan, jossa muut auton ovat lähellä, ja nouse tyylikkäästi autosta pois asioillesi. Tee sitten sama jollain nykyautolla, jossa on leveät ovet. Kummalla autolla pääset hoitamaan asiasi??
Kauneus on toki katsojan silmissä, tosin joitakin voi valkoinen väri jopa miellyttää. Voisit harkita jotakin pikku ehostustakin, jolla saa yleisilmettä paranemaan. (Aluvanteet, matalarofiiliset renkaat? Alustasarja? Ikkunanpokat mustiksi, jos eivät jo ole. Jne.) Valot kannattaisi aluksi huoltaa, osta uudet lampunlasit ja/tai umpiot, tarkistaa lampunjohdoista jännitehäviöt ja ostaa jotkut teholamput. Satkussa, varsinkin viistokeulassa, on kunnossa ollessaan tosi hyvät valot, joten et ehkä lisävaloja kaipaakaan. Sedaniksi autossasi on mahtavat tavaratilat ja niiden muunneltavuus, mutta (seuraava Saabisi?) Combi ei jätä enää toivomisen varaa. Kääntyyhän sinunkin autossasi takapenkki, mitä toimintoa kaikissa sedan-autoissa ei ole varusteena!
Tämä foorumi on mielestäni asiallinen ja asiantunteva paikka keskustella ja kysellä, ehkä myös myöhemmin antaa itsekin. Provoilijoita ja paskanpuhujia täällä ei pitkään katsella, mistä kiitos koko sakille sekä moderaattoreille. Jos oikein saat Saab-kärpäsen pureman, liity Klubiin. Meitä on jo noin 1975 kappaletta!!
