Oma takki kaappiin sitten heti saappiin.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
mannesman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 11:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Oma takki kaappiin sitten heti saappiin.

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Ostinpa sitten Saabin. 900i. Vuosimallia en muista, olisiko ollut joku 88 tai 89. Väri legendarisen ruma valkoinen. Auto on koriltaan helvetin hyvä. Ajettu sillä oli vasta 250 tm :roll: 2,0 i kone vissiinkin.

En oo ennen saabia omistanut, mutta miksi sen ostin; se on lämmin. Varmatoiminen. Kohtalaisen hyvä ajaa ja hiljainen. Kierroslukumittari on kiva. Konehuone on selkeä. Vetokoukku on kiva. Uusia osia oli laitettu mm. kytkin, pakoputki jne.. Nyt voin notkua Saab - forumilla.

Näistä asioista en tykkää autossani: Se on saatanan ruma. Epäkäytännöllinen(sedan). Väri on ruma valkoinen. Ovet on liian pienet edessä. Kuskin penkin säätö on aivan perseestä. Logiikkaa en oo vieläkään oppinut, emäntä ajaa sillä etupäässä, minä sitten säädän penkkiä taas puol tuntia tuloksetta. Lisävaloja ei voi laittaa kunnollisia päänkokoisia kun konepelti aukeaa "väärinpäin". Siinä ei oo tehoja.

Tässä tämä epätoivoinen tilitykseni. Älkää ottako henkilökohtaisesti.

- Mannesman -
http://www.mese.fi 900i -88

"oma takki kaappiin, sitten heti saappiin!"
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

etkö saa penkkä tarpeeks taakse?säädä korkeus alas ni menee taaemmas. mie ja isäntä vaihetaa kuskia kyl iha sujuvaste vähä väliä, mie oon kuitenki tämönen kanantaluttaja ja mieheni isompii kaveri.. jos o joku ongelma tuomosissa ni rtfm.

Satkuha o nätti vekotin verrattuna nykpäivän ranskiksiin sun muihin.

ps. auton väriähän voi vaihtaa jos on rahaa ja vara valittaa

se siitä avautumissta. nauti autostas
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma takki kaappiin sitten heti saappiin.

Viesti Kirjoittaja kristian »

9-5T kirjoitti: Vaihda se uudempaan GM Saabiin niin ...
Jos kuitenkin pidetään nää propagandat täällä tai tuolla:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=45764

:lol:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
mannesman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 11:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mannesman »

Mjaa.. täälläkin löytyy seriffejä :lol:
http://www.mese.fi 900i -88

"oma takki kaappiin, sitten heti saappiin!"
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Onnea valinnalle! Selkeyttä opit kyllä arvostamaan yli kaiken ajan mittaan, se on nimittäin selmmoinen ominaisuus jota ei kaikista nykyautoista löydä jos löytää mistään. Oliko sulla siis 8-tappinen ruisku? No se on itse asiassa vähän ylävireinen kone, yllätys yllätys. Sitkeys ei ole mitenkään ihmeellinen. Laita alkuun säädöt kohilleen ja tee muutkin huollot ja korjaa pikkuviat. aja myös karstat (varoen!) pois. Kulkukin varmaan paranee. Jos teho ei vielä sinua tyydytä, ehkä seuraava Saabisi on 16-tappinen vapari 2-tai 2,1 -litraisena tai peräti turbo? Mielipiteesi kulkevuudesta tulee tällöin viimeistään muuttumaan...

Noihin kapesiin oviin sanoisin, että ajapa kerran autosi ahtaaseen pysäköintitilaan, jossa muut auton ovat lähellä, ja nouse tyylikkäästi autosta pois asioillesi. Tee sitten sama jollain nykyautolla, jossa on leveät ovet. Kummalla autolla pääset hoitamaan asiasi??

Kauneus on toki katsojan silmissä, tosin joitakin voi valkoinen väri jopa miellyttää. Voisit harkita jotakin pikku ehostustakin, jolla saa yleisilmettä paranemaan. (Aluvanteet, matalarofiiliset renkaat? Alustasarja? Ikkunanpokat mustiksi, jos eivät jo ole. Jne.) Valot kannattaisi aluksi huoltaa, osta uudet lampunlasit ja/tai umpiot, tarkistaa lampunjohdoista jännitehäviöt ja ostaa jotkut teholamput. Satkussa, varsinkin viistokeulassa, on kunnossa ollessaan tosi hyvät valot, joten et ehkä lisävaloja kaipaakaan. Sedaniksi autossasi on mahtavat tavaratilat ja niiden muunneltavuus, mutta (seuraava Saabisi?) Combi ei jätä enää toivomisen varaa. Kääntyyhän sinunkin autossasi takapenkki, mitä toimintoa kaikissa sedan-autoissa ei ole varusteena!

Tämä foorumi on mielestäni asiallinen ja asiantunteva paikka keskustella ja kysellä, ehkä myös myöhemmin antaa itsekin. Provoilijoita ja paskanpuhujia täällä ei pitkään katsella, mistä kiitos koko sakille sekä moderaattoreille. Jos oikein saat Saab-kärpäsen pureman, liity Klubiin. Meitä on jo noin 1975 kappaletta!! :D :D
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Itsellänikin on tuollainen "poliisimallinen" valkoinen 900 sedan -86 ja pakko todeta että on kyllä kammottavan ruma auto :D Hienoa tuosta ei saa muuten kuin paalaamalla ja prässäämällä uudestaan esim. Porscheksi ;)

Mutta ihan hyvin pelaa kaikin puolin, ja ennen muuta on lämmin ja varmatoiminen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jos kovasti tulee paha olo omaa vanhaa saapia katsellessa, suosittelen auton koristamista alumiinivantein. satkun vanhoja aluvanteita voi saada neljällä kympillä koko sarjan ja niiden myötä ulkoasun miellyttävyys helposti jopa moninkertaistuu (riippuu miten ruosteiset ja raihnaset peltivanteet ennen oli). lisäksi rengasvaihtorumbassa on paljon miellyttävämpi käsitellä kevyitä alumiinivanteita.
valkoinen auto haluaa että sitä pestään usein. pesu+vahaus+vanteet => oma paha olo pysyy kurissa.

ps. kuskin penkin korkeussäädön toiminta riippuu siitä istutko samanaikaisesti siinä kun yrität säätää, vaiko ei. eli siitä saa vaihtoehtoisesti etu-, takareunan, tai molemmat reunat yläasentoon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu tässä samaa mieltä että peltiset kevyemmät.
Mielikuva "kevytmetallivanteista" voi johtaa harhaan koska alumiinikiekoissa materiaalivahvuudet ovat helposti kymmenkertaiset peltiin nähden.

Niin, ja mitä rumemmalla autolla ajat, niin sitä komeammalta itse suhteessa autoosi näytät, ja sama toisinpäin :wink:
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

PelleP kirjoitti: Provoilijoita ja paskanpuhujia täällä ei pitkään katsella,
Joo, ei todellakaan ole ikinä nähty provoilua eikä paskanpuhumista tällä forumillaKuvaKuvaKuva




(Ja kaikki kunnioitus toki moderaattoreille, ilman heidän työpanostaan koko homma olisi räjähtänyt totaalisesti käsiin jo aikoja sitten)
#1970
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

9-5T kirjoitti:
lucaf kirjoitti: on paljon miellyttävämpi käsitellä kevyitä alumiinivanteita.
peltiset lienee kuitenkin kevyemmät.
muistan lukeneeni joskus että nykypäivän erikoisvannemarkkinoilla voi löytää jopa peltivanteitakin painavempia alumiinivanteita. todellisia erikoisvanteita :)

tässä asiassa kuitenkin luotan lukemattomiin kokemuksiini ysiysisaabin renkaiden nostelusta siirtelystä, ja pääni pantiksi että ainakin jalkapallovanne ja inca-vanne ovat mitä tahansa ysiysin/satkun peltivannetta selkeästi kevyempiä. ei muistakseni us-turbokaan painollansa hirvittänyt. trx-vanne on sitten jo huomattavan kevyt jo edellämainittuihin aluihinkin verrattuna. harmi että siihen maksaa kumit maltaita.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

ah79 kirjoitti:
PelleP kirjoitti: Provoilijoita ja paskanpuhujia täällä ei pitkään katsella,
Joo, ei todellakaan ole ikinä nähty provoilua eikä paskanpuhumista tällä forumillaKuvaKuvaKuva




(Ja kaikki kunnioitus toki moderaattoreille, ilman heidän työpanostaan koko homma olisi räjähtänyt totaalisesti käsiin jo aikoja sitten)
Joo en väittänytkään, ettei sellaista olisi koskaan ilmennyt! :) :)
Toki edelleen kiitos ylläpidolle(kin).
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei tuo SAAB minun mielestäni ruma ole toisin kuin tämä....

Kuva

Kukin voi vertailla itse kumpi miellyttää enemmän silmää..

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hyi stana mikä hinttiliiteri!

Jos ja kun muotoilu on yleensäkin menossa tuohon suuntaan, niin taidan vielä valmistaa itselleni retro-OG-ysisatkun uudella tekniikalla...
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

9000CD23T kirjoitti:Ei tuo SAAB minun mielestäni ruma ole toisin kuin tämä....]
Vähän siisti! Tuosta kupee ja sopivasti modernisoiden 60-lukusen Saabin keula, ja avot! Meillä on uusi kuuppa! Moottoriksi tietysti jokin 3 sylinterinen hybridi... :wink:
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Täältä ääni Saabin retromallille...mutta tekniikka saisi mielellään olla itseltään Saabilta! Miten olisi kupeekuuppa Citroenin muotoiluideoita hyödyntäen, nostalgisilla Saab-tunnuspiirteillä ja emblemmeillä ja esim B234R pellin alla? Jätettäisiin ne GM-pohjalevyt vaikka sikseen, mutta joustintolpat kai nyt nykyautossa voisi olla. Autoon sitten ehdottomasti lampunpesimet ja -pyyhkimet! Takaikkunaan tarra SeVarmaKotimainen.:D :D
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastaa Viestiin