Mikä sille on tarkka mallimerkintä?900T16 kirjoitti:90-93 ovat Mitsun turbolla. Ja Cabbe -94.dimebak kirjoitti:Mikä turbo on tuossa mun M1992 900T16:ssa?
Saabien turbot???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
mahtavaa analyysiä
kiitokset, nyt tiedän mitä lähden etsiskelemään. se on tuo "vakio-mitsu" tässä vaiheessa.
edit: tuo että 9000 aerossa esiintyy mainittuja kahta ahdintyyppiä, voisi johtua esim. siitä että garretilla on ollut toimitusvaikeuksia "sen oikeamman" suhteen. Ajatuksella "eihän sitä kukaan huomaa - eikä siinä nyt niin paljon eroa ole että joku huomais, tai ainakaan kovasti suuttuis..)
kun kaikkeen ei välttämättä aina ole "loogista" selitystä... just a wild guess
t.Koo
[quote="jcarlson"]Heh, pahoittelut vanhan topikin nostosta, mutta sattuneesta syystä alkoi todella kiinnostamaan Mitsu TE05-12B6:n speksit. Tästä turbosta ei nimittäin löydy MISTÄÄN kompressorikarttaa eikä muitakaan speksejä. Niinpä aloin työhön, ja kävin läpi kaikki mahdolliset hitit googlella erilaisilla kombinaatioilla ja palapeliä rakentamalla aloin selvittämään.

edit: tuo että 9000 aerossa esiintyy mainittuja kahta ahdintyyppiä, voisi johtua esim. siitä että garretilla on ollut toimitusvaikeuksia "sen oikeamman" suhteen. Ajatuksella "eihän sitä kukaan huomaa - eikä siinä nyt niin paljon eroa ole että joku huomais, tai ainakaan kovasti suuttuis..)

kun kaikkeen ei välttämättä aina ole "loogista" selitystä... just a wild guess

t.Koo
[quote="jcarlson"]Heh, pahoittelut vanhan topikin nostosta, mutta sattuneesta syystä alkoi todella kiinnostamaan Mitsu TE05-12B6:n speksit. Tästä turbosta ei nimittäin löydy MISTÄÄN kompressorikarttaa eikä muitakaan speksejä. Niinpä aloin työhön, ja kävin läpi kaikki mahdolliset hitit googlella erilaisilla kombinaatioilla ja palapeliä rakentamalla aloin selvittämään.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
On.jcarlson kirjoitti:Vesiputketkin sopivat suoraan jos on ollut vesijäähytetty Garrett.
Mitenhän tuo Mitsu toimisi 7,2:1 mäntien kanssa? Tällä hetkellä vielä vakio alakerta. Putkeksi on tarkoitus laittaa 3" rööri. Kattia ei ole.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Lähinnä tuossa pohdin sitä, auttaisiko alempaa heräävä Mitsu yhdessä petron mäntien kanssa saamaan sopivan lopputuloksen... Vai onko parempi käyttää noita omia 8,5:1 mäntiä?
7,2:1 puristeinen kone Garrettin T3:n kanssa on aika rajusti on/off -tyyppinen ajettava. Alle 2000rpm ei mitään ja 3000sta lähetään ja kovaa
Tavoiteteho on _vain_ 200hv
7,2:1 puristeinen kone Garrettin T3:n kanssa on aika rajusti on/off -tyyppinen ajettava. Alle 2000rpm ei mitään ja 3000sta lähetään ja kovaa

Tavoiteteho on _vain_ 200hv
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Miksi sinne sitten pitäisi laittaa matalampi puristeiset männät jos tehoja haetaan vain vähän. Itse tykkään Mitsusta käyttöautossa. Onko sulla muuten jokin muu kuin orkkis kansi kun puristukset 8,5? Vakiona pitäis olla muistaakseni jotain 9,0 luokkaa.rr kirjoitti:Lähinnä tuossa pohdin sitä, auttaisiko alempaa heräävä Mitsu yhdessä petron mäntien kanssa saamaan sopivan lopputuloksen... Vai onko parempi käyttää noita omia 8,5:1 mäntiä?
7,2:1 puristeinen kone Garrettin T3:n kanssa on aika rajusti on/off -tyyppinen ajettava. Alle 2000rpm ei mitään ja 3000sta lähetään ja kovaa![]()
Tavoiteteho on _vain_ 200hv
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema kirjoitti:Onko sulla muuten jokin muu kuin orkkis kansi kun puristukset 8,5? Vakiona pitäis olla muistaakseni jotain 9,0 luokkaa.
Eli vakio kansi ja männät tällä hetkellä, pitäis olla 8,5:1rr kirjoitti:Kyseessä siis 8V turbo vm -88...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Jos tuo on käyttöauto, niin heitä vesilintua niillä 7,2 puristeisilla.rr kirjoitti:Lähinnä tuossa pohdin sitä, auttaisiko alempaa heräävä Mitsu yhdessä petron mäntien kanssa saamaan sopivan lopputuloksen... Vai onko parempi käyttää noita omia 8,5:1 mäntiä?
7,2:1 puristeinen kone Garrettin T3:n kanssa on aika rajusti on/off -tyyppinen ajettava. Alle 2000rpm ei mitään ja 3000sta lähetään ja kovaa![]()
Tavoiteteho on _vain_ 200hv
Soppaa menee ja pikkuajo kaupungissa on mielestäni kammottavaa.