Öjlynpaine anturin vaihto?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Öjlynpaine anturin vaihto?

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Pitäs vissiin vaihtaa anturi, kun virrat päällä tippakannu vilkkuu tai ei pala ollenkaan.. Eli mistäs päin konetta löytyy anturi ja onko miten helppo vaihtaa??
900S 2.0 -94
#3112
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Löytyy moottorin takaa aika keskeltä eli lähellä tulipeltiä. Ylhäältä ei pääse millään käsiksi ellet pura paljon osia pois tieltä. Alhaalta pääsee helposti käsiksi kunhan saat auton etupään tarpeeksi ylös. Mulla oli vaikeuksia saada avainta mahtumaan paikalleen. Lopulta tais löytyä joku erikois lyhyt 22mm hylsy jolla sain vanhan irti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itse sain normi bilteman 22mm hylsyllä auki, kunhan laittaa ensin hylsän paikalleen (anturin apiko tulee jonkun verran vääntimen ½koloon) ja sitten väätimen laittaa niin pitkälle kun menee (ei mee kun muutamia millejä) ja ruuvaa auki. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Taidan olla todella sokea, kun kävin tänää nosturilla enkä löytäny anturia... Pystyykö kukaan kertoo niin tarkkaa missä kohtaa se on et tyhmäkin löytää sen?? Tietysti jos sais ton wis:sin niin ei tarttis kysellä tyhmiä täällä.. mistäköhän kannattas kysellä sitä??
900S 2.0 -94
#3112
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Melko tarkkaan siinä missä imusarjan takatuki ja öljyntäyttöputki menevät lohkoon kiinni, eli melkotarkkaan lohkon keskellä takapuolella. Anturiin menee keltainen johto mustassa muovisuojuksessa.
Pakoputki hieman häiritsee näkemistä, mutta pitäisi näkyä välistä.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Mulla näyttäs olevan toi anturi startin takana alakautta ei oikein pääse käsiks siihen.. sen näkee ylä kautta ja pystyis varmaan vaihtaa jos ottas termarin irti... Vai onks se jokin muu anturi?? EPC:stä kun kattelin niin sain sellasen käsityksen 98-00 mallissa anturi eri paikassa ku taas 00-03 mallissa... Toi yläpuolella oleva kuva taitaa just olla vanhempaa mallia missä anturi toisessa paikas???
900S 2.0 -94
#3112
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Lisää kysymyksiä... Kun kerkesin ostaa motonetistä anturin johon käy apiko päähän ja mulla on taas autossa anturi josta lahtee n.7cm johto ja menee liittimeen mikä makaa startinpäällä niiiin kävisköhän se uus siihen jos katkasis vanhasta johdon ja laittas apikon päähän??? Luulis et toimivat samalla tavalla..

Sit kysyin huvikseen mitä vaihto maksais merkissä niin pelkät työt yli 100€... tuntuu aika kalliilta, kun osa maksaa alle 10€
900S 2.0 -94
#3112
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

NG900 -94 mallisessa oli 24 mm avainvälillä

Öljynpaineanturi näyttäis joidenkin netistä löytyvien partshoppien mukaan olevan siinä sama kuin 9000 ja OG900 mutta Motonetin mukaan eri.

Yläkautta vaihtaminen saattaa onnistua kun ottaa imusarjan päältä mustan muovikotelon poin, jos ei pitkää 24 hylsyä saatavilla kiinnittää 24 mm hylsyn puolittain teipillä varteen (liitin ei mahdu lyhyeen hylsyyn). Itse otin kuitenkin autoa ylöspäin jotta löysin paikan, mutta vääntö auki sujui helpommin yläkautta.
Vastaa Viestiin