Öjlynpaine anturin vaihto?
Öjlynpaine anturin vaihto?
Pitäs vissiin vaihtaa anturi, kun virrat päällä tippakannu vilkkuu tai ei pala ollenkaan.. Eli mistäs päin konetta löytyy anturi ja onko miten helppo vaihtaa??
900S 2.0 -94
-
- "Viggen"
Löytyy moottorin takaa aika keskeltä eli lähellä tulipeltiä. Ylhäältä ei pääse millään käsiksi ellet pura paljon osia pois tieltä. Alhaalta pääsee helposti käsiksi kunhan saat auton etupään tarpeeksi ylös. Mulla oli vaikeuksia saada avainta mahtumaan paikalleen. Lopulta tais löytyä joku erikois lyhyt 22mm hylsy jolla sain vanhan irti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Itse sain normi bilteman 22mm hylsyllä auki, kunhan laittaa ensin hylsän paikalleen (anturin apiko tulee jonkun verran vääntimen ½koloon) ja sitten väätimen laittaa niin pitkälle kun menee (ei mee kun muutamia millejä) ja ruuvaa auki. 
Hook

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Melko tarkkaan siinä missä imusarjan takatuki ja öljyntäyttöputki menevät lohkoon kiinni, eli melkotarkkaan lohkon keskellä takapuolella. Anturiin menee keltainen johto mustassa muovisuojuksessa.
Pakoputki hieman häiritsee näkemistä, mutta pitäisi näkyä välistä.
Hook
Pakoputki hieman häiritsee näkemistä, mutta pitäisi näkyä välistä.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mulla näyttäs olevan toi anturi startin takana alakautta ei oikein pääse käsiks siihen.. sen näkee ylä kautta ja pystyis varmaan vaihtaa jos ottas termarin irti... Vai onks se jokin muu anturi?? EPC:stä kun kattelin niin sain sellasen käsityksen 98-00 mallissa anturi eri paikassa ku taas 00-03 mallissa... Toi yläpuolella oleva kuva taitaa just olla vanhempaa mallia missä anturi toisessa paikas???
900S 2.0 -94
Lisää kysymyksiä... Kun kerkesin ostaa motonetistä anturin johon käy apiko päähän ja mulla on taas autossa anturi josta lahtee n.7cm johto ja menee liittimeen mikä makaa startinpäällä niiiin kävisköhän se uus siihen jos katkasis vanhasta johdon ja laittas apikon päähän??? Luulis et toimivat samalla tavalla..
Sit kysyin huvikseen mitä vaihto maksais merkissä niin pelkät työt yli 100€... tuntuu aika kalliilta, kun osa maksaa alle 10€
Sit kysyin huvikseen mitä vaihto maksais merkissä niin pelkät työt yli 100€... tuntuu aika kalliilta, kun osa maksaa alle 10€
900S 2.0 -94
NG900 -94 mallisessa oli 24 mm avainvälillä
Öljynpaineanturi näyttäis joidenkin netistä löytyvien partshoppien mukaan olevan siinä sama kuin 9000 ja OG900 mutta Motonetin mukaan eri.
Yläkautta vaihtaminen saattaa onnistua kun ottaa imusarjan päältä mustan muovikotelon poin, jos ei pitkää 24 hylsyä saatavilla kiinnittää 24 mm hylsyn puolittain teipillä varteen (liitin ei mahdu lyhyeen hylsyyn). Itse otin kuitenkin autoa ylöspäin jotta löysin paikan, mutta vääntö auki sujui helpommin yläkautta.
Öljynpaineanturi näyttäis joidenkin netistä löytyvien partshoppien mukaan olevan siinä sama kuin 9000 ja OG900 mutta Motonetin mukaan eri.
Yläkautta vaihtaminen saattaa onnistua kun ottaa imusarjan päältä mustan muovikotelon poin, jos ei pitkää 24 hylsyä saatavilla kiinnittää 24 mm hylsyn puolittain teipillä varteen (liitin ei mahdu lyhyeen hylsyyn). Itse otin kuitenkin autoa ylöspäin jotta löysin paikan, mutta vääntö auki sujui helpommin yläkautta.