Projektina '76 Tuplis (leima hankittu)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ihan jees oot kiristäny. Tosiaan joo, tuo 2000 kilsan kiristys kannattaa tehdä.

Tällä menolla mulla se tulee ties milloin, kun ei oo pahemmin tullu ajettua. Kannattaa muuten käydä ajamassa autolla moottori kunnolla lämpimäksi ja sitten tien päällä ilmata. Itte olen niin ilmannut moottorit ja ei ole pahemmin kuplinut tai porsuni nesteitä pihalle.

Hyvä ilmaus, ainakin mun mielestä, lähtee jo siitä et laskee nesteet koneeseen ilmausroput ja vesiventtiili auki. Ja tietenkin kaataa nesteet koneeseen rauhallisesti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kannen voi jälkikiristää myös koe lenkin jälkeen kone vain kuumaksi
ja sitten vain jälkikiristys niin olen aina tehnyt ja joka kerta on toiminut
eli ei ropleemia. Että ei sitä 2000km tarvi odottaa.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla sammui kans viime maaliskuussa, kun olin lähdössä töihin ja muistin yö pakkasessa olleet työvaatteet. Kävin heittään ne sisälle ja takaisin autolle tullessa nosti kierrokset kattoon, ja sammui. Otin ruohonleikkurin tömpöstä muutaman litran ja huoltikselle tankkaamaan.

Kohta kolme vuotta sitten säädin käsijarrua, tai oikeastaan hienosäädin vaijerinkireyttä. En ole sen kummemmin säätänyt sitä kertaakaan sen jälkeen ku '98 alkutalvesta etusatulat ja käsijarruvaijerit vaihdettiin. Satatonnia sen jälkeen on ajettu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan86 kirjoitti:Kyllä se käsijarrun toimivuus osaakin olla pienestä kiinni. Väänsin vain ne sangat oikeille paikoillensa ja johan rupes pitämään.
mistä sangoista puhut? niistä jotka tulee ulomman jarrupalan taakse?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan86 kirjoitti:
lucaf kirjoitti:
Breadfan86 kirjoitti:Kyllä se käsijarrun toimivuus osaakin olla pienestä kiinni. Väänsin vain ne sangat oikeille paikoillensa ja johan rupes pitämään.
mistä sangoista puhut? niistä jotka tulee ulomman jarrupalan taakse?
Palikka numero 18. Vanhoista ei tosiaan ottanu selvää, miten kuului olla.
kuva1
kuva2
siis vaikuttaako tuo sanka ihan oikeasti käsijarrun toimintaan tai muuten ulomman jarrupalan toimintaan? minä usein jätän tuon sangan jopa pois?!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En maalaile piruja seinille mutta tuossa voisi olla aika kätevä juttu vastaisen varalle:
http://www.geocities.com/saab99ewp/index.html

Meinaan tehdä tuon omaani jos pumppu alkaa kenkuttelemaan. Tuohan on talvellakin tosi kätevä kun saa parkissa hyödynnettyä kaiken moottorin lämmön kierrättämällä pumppua vaikka pienemmillä kierroksilla kuin moottorin käydessä. Ja webastolle olisi jo valmiiksi sähköpumppu ;)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Breadfan86 kirjoitti:Näytti vaikuttavan. En tiedä miten, mutta jotenkin. Ja harvemmin niitä osia sinne autoon turhaan on laitettu :wink:
Eiköhän toi ole vain kitinän poistoon, on jopa käsijarrussa sen verta kovista voimista kyse ettei tollasella rautalankalla voi olla mitään tekemistä sen kanssa. Tuossa on voinu esim. puuhatessa päästä vaijeri palautuun kokonaan etuasentoonsa jonka jälkeen säätö on lähteny toimiin tjsp.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:En maalaile piruja seinille mutta tuossa voisi olla aika kätevä juttu vastaisen varalle:
http://www.geocities.com/saab99ewp/index.html
Tuohan pitäisi ehdottomasti tuotteistaa nyt kun b-vesipumppujen varaosatarjonta on lähes nolla!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:En maalaile piruja seinille mutta tuossa voisi olla aika kätevä juttu vastaisen varalle:
http://www.geocities.com/saab99ewp/index.html
Tuohan pitäisi ehdottomasti tuotteistaa nyt kun b-vesipumppujen varaosatarjonta on lähes nolla!
Vielä kun olisi käyttökokemuksia sähköisestä vesipumpusta talviajossa eli pitäisi olla koville pakkasille suunniteltu malli. Mutta kunnollisella sähköisellä vesipumpulla pääsisi helpommalla kuin vaihtamalla tilalle H-konetta tai saisi auton ainakin ajokuntoon jossei B-koneen mekaanisia pumppuja löydy.

Talvella tuo olisi tosiaankin kätevä keksintö, ei tarvitsisi turhaan joutokäyttää autoa parkissa kun saisi kierrätettyä lämmintä vettä moottorin ollessa pysäytettynä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kun miulla oli vielä B-kone, (nyt 99:ssä on H-kone) niin suunnittelin jo 9000:n vesipumpun ymppäämistä B-koneeseen. Sehän on ulkoinen laite ja ja ehdin jo hommata sen pumpunkin jo. Jäi kuitenkin rakentamatta, kun sain turbo8 H-koneen edullisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin