Ahtopaine ongelmista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Ahtopaine ongelmista

Viesti Kirjoittaja Tero »

Nyt tapahtui tällänen todella kummallinen homma jo toisen kerran tämän saabin aikana.

Puoli viileällä koneella ajellessa yhtäkkiä ei enää kiihtynyt, vaikka kuinka painokaasua, tuntui kun putkisto menisi tukkoon tai jotain vastaavaa, siis tyhjäkäynti pyöri normaalisti mutta sitten kun yritti kiihdyttää ei ottanu oikein kierroksia ja nekin mitä otti niin hyvin hitaasti nousten. Motarilla ajelin ni just ja just 100kmh sai lasiin.

Kerran aikasemmin teki saman n. 3 kuukautta sitten. Lämpimänä rupes sitten heti pelaamaan normaalina. 8O 8O :?

Ei vikavaloja syttynyt, eikä mitään muutakaan kummalista tapahtuma kesti ehkä pari minuuttia. :?:
Viimeksi muokannut Tero, Ke Joulu 27, 2006 03:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Aiemmalla saabilla kun pyöri kolmella pytyllä ku yks tulppa oli paskana niin samat oireet, mutta tosin ne oli niin pitkään kunnes vaihdoin sen.

Voisikohan olla minullakin kyse tuosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=44377

Ja mikähän sen voisi mahdollisesti aiheuttaa hetkellisen toimimattomuuden.. koska kuitenkin hetken päästä rupeaa toimimaan.
Saab 9-5 Aero -00
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Yksi vaihtoehto muiden joukossa olisi että jarruvalokatkaisija, polkimen varressa, jää "päälle" = Ei anna ahtoja.
Selviää vian ilmaantuessa sillä että nostat/liikutat jarrupoljinta sivusuunnassa.

Toinen voisi olla esim. turbon hukkaportin jumiminen tai sitten bypasin tai sitten magn.venttiili tai...?? Vaikka menisi tosiaan äänenvaimentajan villat röörin tukkeeksi.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Noniin, eilen ja tänään taas kylmällä koneella samahomma, kyse ei ole ainakaan jarrukatkaismesta tai putkentukkeutumisesta, mikähän siinä nyt, se magn.vena/bypass. Aina kylmällä koneella :cry:

Mitä kannattas lähtee testaamaan ja miten..
Viimeksi muokannut Tero, To Loka 05, 2006 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Olisiko Saabissasi suojelusenkeli, viileällä koneella ei kuulu kiihdytellä.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Ettei vain turbo jumittaisi?
Jos lopettaa pyörimisen, ei mene yhtään mihinkään.

Mitä näyttää tieturi hetkelliseksi kulutukseksi silloin kun ei kulje ja ajat
lämä tiskissä?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kulutus nousee kovasti ylöspäin vaikka ei pole.
Saab 9-5 Aero -00
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

CDTA kirjoitti:Vaikka menisi äänenvaimentajan villat röörin tukkeeksi.
Ai mitkä villat :lol: Hiljaa virtaa Vantaa..
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Perkeleen perkele, nyt tekee oikeestaan joka ikinen kerta ku on vähänkin viilentyny kone. Kierrokset ei nouse, ahdot max keltasen puolväli. väännöstä ei tietoakaan. kulutus tapissa.

Lämpimällä rupes taas vetämään, otin w-letkun irti ja annoin kenkää niin homona, tuntu toimivan ja ahtavan.

Ei kaise turbo oo irtisanoutunu, no eiku pottua tilalle. :roll:
Mikähän osa olis todennäköisin syy.. voiko di-kasetti tehä tommosta tai tulpat? Miten testaan magnvevan ja bypass, tai hukkaportin kellon? Kitoos.
Saab 9-5 Aero -00
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Aika outo kyl ku kylmänä vaan tekee, ei kai nyt koneen lämmöllä oikein ole suoranaista tekemistä ahtojen kanssa?
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

otin w-letkun mankulta irti ni ei oo sen jälkeen temppuilla tänään. :o mankkuko on sökö?
Saab 9-5 Aero -00
Jysky69
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:47
Paikkakunta: TORNIO

Viesti Kirjoittaja Jysky69 »

Tarkista imusarjaan yläpuolelle sivuun tulevan ison ja paksun putken kiinnitys, itellä teki kerran saman, eli auto oli kuin nilkuttaen kotiin menopäällä, kun liitin hieman oli löysänny....
#1202 J.Pohjolainen
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Juu pitääpäs tarkistaa toi, ei näköjään toi ilman w-letkuakaan ajo auttanu, luulin vain. :o
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Näköjään ahtaa enää 0,5 baria, ennen 1.3-1.4 ilman w-letkua normaalisti, eli vaikka koneen rikki. Hmm.. pitää varmaan mankkua testata jounilta...
Saab 9-5 Aero -00
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

naputtaako venttiilien nostajat?

apc voi luulla että kone nakuttaa ja sen takia pudottaa ahdot peruspaineelle, ja auto tuntuu puuroutuvan, kun ajotukset menee pieleen sen takia
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin