9000LPT kirjoitti:
Onkohan maailmassa yhtään vanhempaa T03:sta, joka olisi kestänyt yli 200tkm. Mulla oli suunnitelmissa vaihtaa siihen uudemmasta tonnarista yli jäänyt T25, jotta olisi saanut vähän mukavamman pirssin tienpäälle, mutta sitten iski laiskuus ja mukavuuden halu ja piti hommata automaatti.
Kaikkihan nuo vanhemmat T03:set on halki enemmän tai vähemmän, mutta yllättävän hienosti tuokin puhalti vaikka oli noin halki...
9000LPT kirjoitti:
Onkohan maailmassa yhtään vanhempaa T03:sta, joka olisi kestänyt yli 200tkm. Mulla oli suunnitelmissa vaihtaa siihen uudemmasta tonnarista yli jäänyt T25, jotta olisi saanut vähän mukavamman pirssin tienpäälle, mutta sitten iski laiskuus ja mukavuuden halu ja piti hommata automaatti.
Kaikkihan nuo vanhemmat T03:set on halki enemmän tai vähemmän, mutta yllättävän hienosti tuokin puhalti vaikka oli noin halki...
onhan siellä jo nyt lastut kiinni. mutta samat lastut isomman turbon kanssa? auttaako se sitten mitään lisää?steg 2 autossa kiinni. turbo vaan sökönä ja isompaa tilalle tulossa:) yli 300hp tarttis saada, että hauskaa riittäis
vapari kirjoitti:onhan siellä jo nyt lastut kiinni. mutta samat lastut isomman turbon kanssa? auttaako se sitten mitään lisää?steg 2 autossa kiinni. turbo vaan sökönä ja isompaa tilalle tulossa:) yli 300hp tarttis saada, että hauskaa riittäis
Eiköhän ne samat lastut pelaa isomman turbon kanssakin, jos eivät niin joku joka tietää korjatkoon tämän. Tommonen T03/04 Ar .63 pakopesällä ja 52/50 siivillä rokkaa kyllä, suosittelen jos olet menossa kohti 300hp tehoja kerta Tuollainen hybridi nimittäin puhaltaa sinne 420hp asti... Isot pojat ovat kertoneet myös, että kannen porttaamisella on hyvin suuri merkitys ahdetussa koneessa, varmaan se vakio intercooler alkaa myös 300hp jälkeen kaipaamaan päivitystä.
Se coolerihan kaipaa päivitystä jo vakiona . Varsinkin helteellä ja viileällä ilmalla eroa on kun yöllä ja päivällä (kirjaimellisesti). Itsellä kiinakuulerin asennuksen jälkeen tuota eroa ei juurikaan noin mainittavasti enää ole.
Nytpä sitten alkaa olla homma hyvällä mallilla! Punaiset Boschin 350cc suuttimet muhisevat pellin alla, tosin oikea ja sopiva lastu olisi tulossa tämän viikon lopussa, nähtäisi mitenkä se pelaa paremmilla seoksilla... Tällä hetkellä kulku on todella OK jo puolella kaasulla, mutta raskaammalla kengällä saa huomattavasti liikaa soppaa.. johtuen siitä että tällähetkellä on pakollisena väliaikaisratkaisuna SP:n lastu boksissa.
onko autossa vakio cooleri vielä? ja mistä muut on niitä ostellu järki hinoin? jotain yleismalleja vain? miten niitä lastuja oikein tehdään vai ohjelmoidaanko se vain jotenkin? missä ne ahdot nykyisin?
kuin itsellä vaan ongelma kun omasta turbo suli ja ei osaa päättää isompaa vai vakiota paikalle, että tuleeko liian hankalaa isomman kanssa:)
suuttimet sun muut
vapari kirjoitti:onko autossa vakio cooleri vielä? ja mistä muut on niitä ostellu järki hinoin? jotain yleismalleja vain? miten niitä lastuja oikein tehdään vai ohjelmoidaanko se vain jotenkin? missä ne ahdot nykyisin?
Joo cooleri on tällä hetkellä ihan vakio. Asialliseen hintaan coolereita saa esimerkiksi HT-Tunelta ( http://www.ht-tune.com ) ja ovat yleismalleja, tuskin kuitenkaan tarvitsee hirveitä modauksia tehdä. Ne lastuthan ohjelmoidaan ihan suuttimien mukaan, joku niitä tekevä osaisi valaista asiasta varmasti. Ahtoja tällä hetkellä on hieman päälle baarin, mutta noin puolella kaasulla (millä pelaa nyt parhaiten) työntää tasaista baaria.
mahtaako vakio ahdin jaksaa puhaltaa vaikka cooleri vaihtuisi järeämpään, että hyötyä tulisi. itse ajoin vakio ahtimella paineilla noin 1,5 bar niinkauan kuin kesti. kestääkö se uusikaan sitä rääkkiä? vai suosiolla isompaa? hukkis toisin sanoen melkeen kiinni:)
vapari kirjoitti:mahtaako vakio ahdin jaksaa puhaltaa vaikka cooleri vaihtuisi järeämpään, että hyötyä tulisi. itse ajoin vakio ahtimella paineilla noin 1,5 bar niinkauan kuin kesti. kestääkö se uusikaan sitä rääkkiä? vai suosiolla isompaa? hukkis toisin sanoen melkeen kiinni:)
Suosiolla isompaa, ei se ole noilla pilleillä edes kivaa leikkiä hirmuahtojen kanssa...
mahtaako se olla mahdollista että säätäisi di/apc vehkeessä ahtoja pelkästään sellaisella neulaventiilillä? eli että imusarjasta suora letku hukkiksen kelloon ja ventiili väliin? vai rupeeks se heti jotain vikatiloi päälle lyömään.