Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

9000LPT kirjoitti: Onkohan maailmassa yhtään vanhempaa T03:sta, joka olisi kestänyt yli 200tkm. Mulla oli suunnitelmissa vaihtaa siihen uudemmasta tonnarista yli jäänyt T25, jotta olisi saanut vähän mukavamman pirssin tienpäälle, mutta sitten iski laiskuus ja mukavuuden halu ja piti hommata automaatti.
Kaikkihan nuo vanhemmat T03:set on halki enemmän tai vähemmän, mutta yllättävän hienosti tuokin puhalti vaikka oli noin halki...
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Zebe kirjoitti:
9000LPT kirjoitti: Onkohan maailmassa yhtään vanhempaa T03:sta, joka olisi kestänyt yli 200tkm. Mulla oli suunnitelmissa vaihtaa siihen uudemmasta tonnarista yli jäänyt T25, jotta olisi saanut vähän mukavamman pirssin tienpäälle, mutta sitten iski laiskuus ja mukavuuden halu ja piti hommata automaatti.
Kaikkihan nuo vanhemmat T03:set on halki enemmän tai vähemmän, mutta yllättävän hienosti tuokin puhalti vaikka oli noin halki...
Onko rikkinäinen ahdin kaupan?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Bensalastu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Suppari kirjoitti: Onko rikkinäinen ahdin kaupan?
Roskiskamaa se on...
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

mutta jos on di/apc pystyykö siihen rakentamaan sellaisen ahto säätä potikan? mistä niitä lastuja isompiin suuttimiin?
Article
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

vapari kirjoitti:mutta jos on di/apc pystyykö siihen rakentamaan sellaisen ahto säätä potikan? mistä niitä lastuja isompiin suuttimiin?
DI/APC systeemin kautta voi ahtoja nostaa lastulla, joita on ollut foorumillakin myynnissä.

Isompia suuttimia varten kannattaa kysellä niiltä ketkä polttaa ja tekee itse lastuja.
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

onhan siellä jo nyt lastut kiinni. mutta samat lastut isomman turbon kanssa? auttaako se sitten mitään lisää?steg 2 autossa kiinni. turbo vaan sökönä ja isompaa tilalle tulossa:) yli 300hp tarttis saada, että hauskaa riittäis
Article
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

vapari kirjoitti:onhan siellä jo nyt lastut kiinni. mutta samat lastut isomman turbon kanssa? auttaako se sitten mitään lisää?steg 2 autossa kiinni. turbo vaan sökönä ja isompaa tilalle tulossa:) yli 300hp tarttis saada, että hauskaa riittäis
Eiköhän ne samat lastut pelaa isomman turbon kanssakin, jos eivät niin joku joka tietää korjatkoon tämän. :wink: Tommonen T03/04 Ar .63 pakopesällä ja 52/50 siivillä rokkaa kyllä, suosittelen jos olet menossa kohti 300hp tehoja kerta :) Tuollainen hybridi nimittäin puhaltaa sinne 420hp asti... Isot pojat ovat kertoneet myös, että kannen porttaamisella on hyvin suuri merkitys ahdetussa koneessa, varmaan se vakio intercooler alkaa myös 300hp jälkeen kaipaamaan päivitystä.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Se coolerihan kaipaa päivitystä jo vakiona :D. Varsinkin helteellä ja viileällä ilmalla eroa on kun yöllä ja päivällä (kirjaimellisesti). Itsellä kiinakuulerin asennuksen jälkeen tuota eroa ei juurikaan noin mainittavasti enää ole.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nytpä sitten alkaa olla homma hyvällä mallilla! Punaiset Boschin 350cc suuttimet muhisevat pellin alla, tosin oikea ja sopiva lastu olisi tulossa tämän viikon lopussa, nähtäisi mitenkä se pelaa paremmilla seoksilla... Tällä hetkellä kulku on todella OK jo puolella kaasulla, mutta raskaammalla kengällä saa huomattavasti liikaa soppaa.. johtuen siitä että tällähetkellä on pakollisena väliaikaisratkaisuna SP:n lastu boksissa.
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

onko autossa vakio cooleri vielä? ja mistä muut on niitä ostellu järki hinoin? jotain yleismalleja vain? miten niitä lastuja oikein tehdään vai ohjelmoidaanko se vain jotenkin? missä ne ahdot nykyisin?
Article
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

kuin itsellä vaan ongelma kun omasta turbo suli ja ei osaa päättää isompaa vai vakiota paikalle, että tuleeko liian hankalaa isomman kanssa:)
suuttimet sun muut
Article
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

vapari kirjoitti:onko autossa vakio cooleri vielä? ja mistä muut on niitä ostellu järki hinoin? jotain yleismalleja vain? miten niitä lastuja oikein tehdään vai ohjelmoidaanko se vain jotenkin? missä ne ahdot nykyisin?
Joo cooleri on tällä hetkellä ihan vakio. Asialliseen hintaan coolereita saa esimerkiksi HT-Tunelta ( http://www.ht-tune.com ) ja ovat yleismalleja, tuskin kuitenkaan tarvitsee hirveitä modauksia tehdä. Ne lastuthan ohjelmoidaan ihan suuttimien mukaan, joku niitä tekevä osaisi valaista asiasta varmasti. Ahtoja tällä hetkellä on hieman päälle baarin, mutta noin puolella kaasulla (millä pelaa nyt parhaiten) työntää tasaista baaria.
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

mahtaako vakio ahdin jaksaa puhaltaa vaikka cooleri vaihtuisi järeämpään, että hyötyä tulisi. itse ajoin vakio ahtimella paineilla noin 1,5 bar niinkauan kuin kesti. kestääkö se uusikaan sitä rääkkiä? vai suosiolla isompaa? hukkis toisin sanoen melkeen kiinni:)
Article
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

vapari kirjoitti:mahtaako vakio ahdin jaksaa puhaltaa vaikka cooleri vaihtuisi järeämpään, että hyötyä tulisi. itse ajoin vakio ahtimella paineilla noin 1,5 bar niinkauan kuin kesti. kestääkö se uusikaan sitä rääkkiä? vai suosiolla isompaa? hukkis toisin sanoen melkeen kiinni:)
Suosiolla isompaa, ei se ole noilla pilleillä edes kivaa leikkiä hirmuahtojen kanssa...
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

mahtaako se olla mahdollista että säätäisi di/apc vehkeessä ahtoja pelkästään sellaisella neulaventiilillä? eli että imusarjasta suora letku hukkiksen kelloon ja ventiili väliin? vai rupeeks se heti jotain vikatiloi päälle lyömään.
Article
Vastaa Viestiin