Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

koko ajan harvinaisemmaksi muuttuva 4-ovinen ryhdikkäännäköinen sellainen tarjolla pilkkahintaan, onko turun saabistit hereillä :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=945349
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

lucaf kirjoitti:koko ajan harvinaisemmaksi muuttuva 4-ovinen ryhdikkäännäköinen sellainen tarjolla pilkkahintaan, onko turun saabistit hereillä :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=945349
Aiai, kyllä satanen löytyisi hankintaan, mutta vakuutusmaksut ja auton seisottaminen kadun varressa arveluttavat sen verran, että eipä taida toista autoa tulla perheeseen :cry: . Toivottavsti Lefa löytää ilmoituksen, sopisi miehelle kuin nenä päähän :D .
#2884
Saabiton
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nyt on kilvet 99:ssä :D

Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

:saab: jes! tuota kuvaa sun on sitten kiva jälkeenpäin muistella!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Onneksi olkoon! Ja sunnuntaina ehdottomasti Torinrantaan komistusta näyttämään http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 198#363198

Onko kilvet alkuperäiset? 80-81 nimittäin Oulun läänissä oli OJ-alkuiset kilvet.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Pekka Valtanen kirjoitti:Onneksi olkoon! Ja sunnuntaina ehdottomasti Torinrantaan komistusta näyttämään http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 198#363198

Onko kilvet alkuperäiset? 80-81 nimittäin Oulun läänissä oli OJ-alkuiset kilvet.
kiitoskiitos! :) kyllä nuo alkuperäiset kilvet on. tilasin nuo kun ei viitsinyt mitään eurolätkiä laittaa..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onneksi olkoon projektin ajokuntoon laittamisesta GLS. Hyvältä näyttää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

lohkis

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko b-koneessa vesitulppia myöskin imusarjan puolella?
99:ni koneessa on lohkiksen vastus mutta se on jäänyt sinne moottorikannakkeen väliin eikä sitä viitsi alkaa taittelemaan rikki, eli pitäisi asentaa toinen mokoma, mutta eikö ole helpompaa asennuspaikkaa kuin sinne startin taakse?
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

siellä kannakkeen takana ne on kaikissa B-koneissa ollut mitä olen
nähnyt ja mielestäni startin taakse ei sovi vastus.
Ari 1622
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ari_viitanen kirjoitti:siellä kannakkeen takana ne on kaikissa B-koneissa ollut mitä olen
nähnyt ja mielestäni startin taakse ei sovi vastus.
Pitää tarkistaa onko toisellapuolella tulppia (jossei kukaan äkkiseltään muista onko siellä), tarkoitin startista taaksepäin, omassani taitaa olla ihan viimeisessä reiässä.

Eikös vanhankin vastuksen (lyötävän) saa tiiviiksi kun vähän hioo sitä (onko se nyt lyijyä se pinta) ja pistää vaikka jotain kupari- tai sinkkitahnaa väliin ja pamauttaa lujaa kiinni?
Taitaa olla vaikeampi saada ehjänä irti romiksen autoista?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ihan kuriositeettina mainittakoon (jossei joku tiedä) että Etolasta löytyy kohtuuhintaan sopivaa mustaa paperipintaista haitariputkea joka on tarkoitettu ilmanvaihtoon, ja joka sopii mm. vanhemman 99:n lämppäriltä sivusuuttimille meneviksi putkiksi. Kuten myös kojelaudan alle, ja taisi siellä olla tarpeeksi isoa kokoa sopiakseen takapenkin alle korvaamaan alkuperäiset takaikkunoiden ilmanohjaukseen tarkoitetut putket (omani teippasin kasaan).
Sieltä löytyy myös mahdollisesti lokasuojan reunalistaksi sopivaa kromilistaa, siinä ei tietty ole muovipäällystettä ja on vain 11mm leveää (onkohan alkuperäinen 14mm), mutta ei tainnut maksaakaan kuin jotain 50c metri (tjmsp).
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Tuota Etolan listaa on joku tainnut käyttää museo-99:ssäänkin. Ihan hyvää jälkeä, vaikka tietysti eron alkuperäiseen huomaa heti.

Tuota ilmanvaihdon putkea jos saisi vielä harmaapintaisena. Mitenköhän spraymaalaus toimii paperiin?

*tietämätön* Missäs päin tämä Teollisuus-Etola on? *tietämätön*
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tizumo kirjoitti:Tuota Etolan listaa on joku tainnut käyttää museo-99:ssäänkin. Ihan hyvää jälkeä, vaikka tietysti eron alkuperäiseen huomaa heti.

Tuota ilmanvaihdon putkea jos saisi vielä harmaapintaisena. Mitenköhän spraymaalaus toimii paperiin?

*tietämätön* Missäs päin tämä Teollisuus-Etola on? *tietämätön*
Eikat niillä listoilla ole mitään väliä kun ovat vähän sinnepäin ja kiiltävät komeasti ;)

HELSINKI
Teollisuus Etola
Hitsaajankatu 14
Lampputie 2

Omassani nuo putkiröörit olivat ainakin juuri samanlaista kuin Etolan haitariputki, olisikohan joku vaihtanut omaasi vääränväriset? ;)
Vastaa Viestiin