Keskuslukon ohjain kuskinovesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sukellusvene
"Hölösuu"

Keskuslukon ohjain kuskinovesta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Mitähän mahtaa maksaa tuollainen satkun keskuslukon ohjain uutena, mikä tulee kuskin oveen?

Myös pikkutanko kai täytyy hommatta.

Olisin kiitollinen tiedosta :) .
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
mart96
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja mart96 »

mitä tarkoitat pikkutangolla?
eiks sulla sitten ollut ennen keskuslukkoa siinä?

Itse kun asensin omaan Aeroon Cobra hälyn, niin samalla vaihtoin viisijohtimisen moottorin sinne oveen-siinä siis niin moottori, kuin kytkin yhdessä pakkauksessa-toimii siis niin kaukoohjaimesta(menee myös häly päälle) kuin myös avaimesta ohjaa keskuslukkoa. Sopii muuten bolt on asennuksena-reikien väli tismalleen sama kuin alkuperäisellä kytkimella.

Itse purkasin myös sen alkuperäisen-siinä on moottorin kotelossa mikrokytkin-voit purkaa myös ja tarkistaa, jospa saat sen vielä korjattua. Jos ei, niin en usko, että se moottorikin paljon maksaa...
Sukellusvene
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

mart96 kirjoitti:mitä tarkoitat pikkutangolla?
eiks sulla sitten ollut ennen keskuslukkoa siinä?

Itse kun asensin omaan Aeroon Cobra hälyn, niin samalla vaihtoin viisijohtimisen moottorin sinne oveen-siinä siis niin moottori, kuin kytkin yhdessä pakkauksessa-toimii siis niin kaukoohjaimesta(menee myös häly päälle) kuin myös avaimesta ohjaa keskuslukkoa. Sopii muuten bolt on asennuksena-reikien väli tismalleen sama kuin alkuperäisellä kytkimella.

Itse purkasin myös sen alkuperäisen-siinä on moottorin kotelossa mikrokytkin-voit purkaa myös ja tarkistaa, jospa saat sen vielä korjattua. Jos ei, niin en usko, että se moottorikin paljon maksaa...
Mun autossa on keskuslukko ollut uudesta saakka, mutta joku on ottanut kuskin ovesta keskuslukon mikrokytkimen pois. Keskusyksikkö ja johdot/ ovimoottorit on kiinni muissa ovissa.
Ilmeisesti tuo mikrokytkin/keskuslukonohjain on unohtunut pois, koska ovi on jostain vanhemmasta .
Tai sitten osa ei oo käynyt vaihdettuun oveen, mikä on nähtävästi vanhempaa mallia :? ..
Kuuluuko kuskin ovessa olla sama reikäväli kuin oikeanpuoleisessa ovessa? Minusta tuossa ei edes ole niitä reikiä :( . Elikkä joutuuko ne sitten poraamaan?

Mitähän tuo 5 johtoinen ovimoottori maksaa, tietääkö kukaan?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pistetään omakin pohdinta tähän jatkeeksi niin ei tarvitse tehdä uutta ketjua.

Laittelen tuossa 900i:n keskuslukkoa, ja törmäsin ihme johdotuksiin.
Apukuskin ovelle menee kolmenapainen ovimoottorin johto, tälläinen johto menee myös kuskin oveen (tosin itse laitettuna). Lisäksi -87 kytkentäkaavioni näyttää ohjaavaa moottoria molempiin etuoviin.

Eihän tollainen kytkentä avaa toista etuovea ollenkaan, vai onko Saabilla ollut joskus tuohon sopiva moottorillinen kytkin.

Tuo pelkääjänpuolen johdotus on alkuperäinen, joten mistä "vääränkätinen" johdotus on peräisin.
Laittaessani tänään kuskinoveen moottorin huomasin että sen puolen maadoitus ei tullut kiinni mihinkään (ts. läpivientiliittimen vastaplugi puuttui).
Herää tosiaan epäilys että mulla on autossa "Englantilainen johtosarja".

Niin, By The Way, tuo ohjaus toimi testatessa moitteetta pelkääjänpuolelta :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
salomi
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja salomi »

Mulla on CD:ssä keskuslukon piuhat tuplana eli etuoven karmeihin tulee molemmille puolille sekä kaksi- että kolmenapaiset piuhat. Siis vm. -85 autossa. Poliisiautossa on piuhat vain LHD eli kuskinpuolelle kolminapainen, apparille kaksinapainen. Olen aina luullut, että Saabeissa on hyvät piuhavalmiudet esim. keskuslukon ja sähköikkunoiden jälkiasennuksiin. Viime viikkoina olen koittanut saada liikenteeseen erästä 2D pystärikaasarikarvalakkia vm. -88, jossa on etuovenkarmissa liittimet vain sähköpeileille.
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

salomi kirjoitti:Viime viikkoina olen koittanut saada liikenteeseen erästä 2D pystärikaasarikarvalakkia vm. -88, jossa on etuovenkarmissa liittimet vain sähköpeileille.
Tuo sähköpeilien johtosarja on erillinen, tuossa omassani oli keskuslukon- ja sähkölasien johdot, mutta peilien johdot puuttui.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saapas_saabas
Matalapaineturbo

Re: Keskuslukon ohjain kuskinovesta

Viesti Kirjoittaja Saapas_saabas »

Missähän sijaitsee tuo keskuslukon legendaarinen keskusboxi? On meinaa keskuslukko pimeänä autossa. Tietääkö kukaan maadoittaako kuskin ovessa oleva mikrokytkin vai ohjataanko sitä +12V? Meinasin testata k-lukkoa maadoittamalla niitä oven läpiviennistä tulevia johtoja.

Ostettiin käytettynä auto ja k-lukko ei ole toiminut ollenkaan niin ei tiedä mitä oireita siinä kenties on ollut. Sulake on takapenkin alla ehjä.

Auto on 900i 2.0L "combi coupe" 3ov. vm-92. Eli semmoinen luiska peräinen.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Saapas_saabas kirjoitti:Missähän sijaitsee tuo keskuslukon legendaarinen keskusboxi?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=43741
Tietääkö kukaan maadoittaako kuskin ovessa oleva mikrokytkin vai ohjataanko sitä +12V?
Tietää. Maadoittaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saapas_saabas
Matalapaineturbo

Kiitos nopeasta vastauksesta. Enpä puusilmä löytänyt tuota topicia vaikka etsiskelin aikani. Kaikkea muuta löytyi paitsi tuo boxin sijainti.
Saapas_saabas
Matalapaineturbo

No niin nyt toimii keskuslukko. Lukossa oli parikin eri vikaa. 1 vika oli huonot juotokset keskusboxissa ja 2 vika oli, että johdot oli katkenneet keskusboxin ja apurin lokarin väliltä jostakin. Apurin oven johdot olivat siis ehjät.

Keskusboxin juottamisen jälkeen rupesi menemään takaluukku lukkoon. Apurin oven johdot vedin uudelleen keskusboxille ja jo vain rupesi sekin toimimaan.
Vastaa Viestiin