Toivoton kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Mistä saat pääsylinterin tuohon hintaan? Tuon takia vaihdoin heti uuden pääsylinterin, kun tiivistevaihdoilla vuosi edelleen ja turha kierrättää paskaa.

Joo kuullostaa tosiaan siltä että jostain päästää läpi. Onhan se säiliöltä tuleva letku tiivis varmasti?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Kyllä se pullistuma siellä letkussa on kaiken vaivan aiheuttaja.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

himmee kirjoitti:Mistä saat pääsylinterin tuohon hintaan? Tuon takia vaihdoin heti uuden pääsylinterin, kun tiivistevaihdoilla vuosi edelleen ja turha kierrättää paskaa.

Joo kuullostaa tosiaan siltä että jostain päästää läpi. Onhan se säiliöltä tuleva letku tiivis varmasti?

Korjaan sen hinnan se onkin lähemmäs 100e jos motnetin puolta katsoo. Saabilta saa varmaan kaksinkertaisen hinnan pulittaa. Irrotin sen pääsylinterin jälleen ja tutkin sen höskän. Seinämät ok kunnossa. Mitkään letkut ei vuoda, olen sen niin monta kertaa tarkistanut. Kokeilen vielä toisella pääsylinterillä jonka laatikosta löysin. Katsotaan mitä tapahtuu sitte.

Nimimerkki "penanen"

Se pullistuma on siis niin pieni että ei se voi vaikuttaa ... toivon niin.
Sen juuri huomaa kun käden siihen laittaa. Mutta sen uusiminen onkin sitten 100e..hurraa.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kun ostaa uuden työsylinterin tuleeko siihen mukaan se haarukka ja tappi?
Kuinka täydellinen se on?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Minä olen myös sitä mieltä, että pullistuva letku siellä tekee kiusaa. Ei se kytkin voi millään liikkua tarpeeksi, jos osa nesteen paineesta meneekin jonnekkin väärään paikkaan, tässä tapauksessa letkun pullistumiseen. Ihan sama kuin että välissä olisi ilmaa..

Enpä tiedä korjaantuuko kokonaan tuolla letkunvaihdolla, mutta parantua pitäisi. Kaikkea kannattaa kokeilla.. :wink:
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Pääsin vian niskanpäälle ja ratkaisu löytyi. Kävin ostamassa pääsylinterin ja nyt toimii kuin kaunis unelma. Ilmaamisessa tuli pikkuisen vaikeutta mutta se onnistui pähkäilyn jälkeen.

Kokeilin omalla paineella ilman poistoa mutta ei onnistunut, sitten kompuralla mutta ei silläkään. Irrottin pääsylinterin uudelleen ja täytin pääsylinterin nesteellä siitä reiästä johonko se putki tulee, välillä pikkuisen painaen siitä haarukasta niin että ilmaa poistui. Kun sylinteri täynnä, höskä kiinni ja polkupyörän sisäkumilla painetta ja kuntoon tuli. Probleema oli alun pitäen saada sitä nestettä menee sinne pääsylinteriin kun piti ilmata. tuo oli ainut keino. No, se on melko varmaa että kytkin hommaa ei tartte tuohon autoon tehdä vähään aikaan. Kiitos kaikille neuvoista ja voitte siitä olla varma että otin kaikki neuvot huomioon ja vähän lisääkin. :)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Hyvä hyvä että vika lopulta löytyi. Sitten sitä ajattelee miksi en heti tuota tehnyt.. :D

Toinen vaihtoehto ilmaamiselle olisi noiden paineilma pumppauksien jälkeen polkia poljinta kuin hullu jonkin aikaa..mulla auttoi tuo lopulliseen ilmaukseen. Toki laitoin pienen lirun nestettä sinne sylinteriin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

himmee kirjoitti:Hyvä hyvä että vika lopulta löytyi. Sitten sitä ajattelee miksi en heti tuota tehnyt.. :D

Toinen vaihtoehto ilmaamiselle olisi noiden paineilma pumppauksien jälkeen polkia poljinta kuin hullu jonkin aikaa..mulla auttoi tuo lopulliseen ilmaukseen. Toki laitoin pienen lirun nestettä sinne sylinteriin.

:lol: :lol: :lol: niin miksi en tuota heti tehnyt, juuri noin sanoin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitä etua siitä polkupyörän sisäkumista on kompuraan verrattuna?
Mietin vaan kun tuo sisäkumikikka tuntuu olevan aika suosittu.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:Mitä etua siitä polkupyörän sisäkumista on kompuraan verrattuna?
Mietin vaan kun tuo sisäkumikikka tuntuu olevan aika suosittu.
Ei tule runnottua liian suurella paineella(aikaa toimia eikä tuhojen vaaraa) ja fillarin kumi täyttyy näppärästi fillarin pumpulla.. esim..?

Kaveri käytti auton renkaaseen tulevaa letkuviritelmää.. kuulemma ei hävinny paineesta kuin alle 0,5bar kun ei kädettäny ja sillä pääsi huoltikselle täyttämään.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Saarim
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Syys 07, 2006 19:42
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Saarim »

Ja kaikilla ei ole tuota kompuraa, mut sisäkumeja löytyy lähes kaikilta :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti: Ei tule runnottua liian suurella paineella(aikaa toimia eikä tuhojen vaaraa) ja fillarin kumi täyttyy näppärästi fillarin pumpulla.. esim..?
Niin joo, oletin että kaikissa kompuroissa on paineensäädin kun tuossa mun superhalvassa Tarjoustalon vehkeessäkin sellainen löytyy :)
Ilmaukseen tuntuisi olevan aika sopiva sellainen 1.5 - 2.0bar.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tahtoo yleensä olla nuo halpojen kompurojen "painesäätimet" vaan ilman virtauksen kuristimia, eli heti melkein kun pistoolista liipasimen nostaa niin paine nousee tappiin, eikä mitään painesäätimiä joka päästää ylimeno paineen ulos.
itse onnistuin ainakin juuri tuon takia pullauttamaan sen kytkin sylinterille menevän letkun irti ja nesteet ympäriinsä :oops:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

hiphop kirjoitti:Kokeilin omalla paineella ilman poistoa mutta ei onnistunut, sitten kompuralla mutta ei silläkään.

No, se on melko varmaa että kytkin hommaa ei tartte tuohon autoon tehdä vähään aikaan. Kiitos kaikille neuvoista ja voitte siitä olla varma että otin kaikki neuvot huomioon ja vähän lisääkin. :)
Hyvä että sait kytkimen toimiin, mutta....
Tuohon jälkimmäiseen osioon sen verta että jos kompuralla ei ilmaantunut helposti homma ei välttämättä ole vielä kokonaan ohi.
Itsellä oli ässässä vastaavia oireita ja pääsylinterin tiivisteiden vaihdon jälkeen ilmaaminen oli tuskaa vaikka paineilmaa oli käytössä.

Ei tuo tuosta paljoa parantunu ja vaihdoin uuden kytkimen ja työsylinteria putsatessa tulin siihen tulokseen että letku joutaa vaihtoon.
Suolasen hinnan tuosta joutu maksaan mutta sen jälkeen ilmaus sujui vapaasti omalla paineella, tosin hätäsenä vähän avitin paineilmalla mutta kumminkin.
Noh tietty pitää miettii kuinka kauan tuota iivaria on pitämässä että viittiikö satsata kuinka paljon mutta tässä vaiheessa ei tarttis ottaa työsylinteriä vielä putsauksen alle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Yks hyvä konsti on käyttää injektioruiskua. Sillä pukkaa nestettä ilmausruuvista järjestelmään. Ruiskun pitää vain olla mallia "hevoskuuri"
ettei tarvi kesken kaiken heittää pois. Itelä oli taannoin käytettävissä semmonen lapsen pikkusormen kokonen ruuta ja sen kans kysy kärsivällisyyttä :lol:.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin