Toivoton kytkin
himmee kirjoitti:Mistä saat pääsylinterin tuohon hintaan? Tuon takia vaihdoin heti uuden pääsylinterin, kun tiivistevaihdoilla vuosi edelleen ja turha kierrättää paskaa.
Joo kuullostaa tosiaan siltä että jostain päästää läpi. Onhan se säiliöltä tuleva letku tiivis varmasti?
Korjaan sen hinnan se onkin lähemmäs 100e jos motnetin puolta katsoo. Saabilta saa varmaan kaksinkertaisen hinnan pulittaa. Irrotin sen pääsylinterin jälleen ja tutkin sen höskän. Seinämät ok kunnossa. Mitkään letkut ei vuoda, olen sen niin monta kertaa tarkistanut. Kokeilen vielä toisella pääsylinterillä jonka laatikosta löysin. Katsotaan mitä tapahtuu sitte.
Nimimerkki "penanen"
Se pullistuma on siis niin pieni että ei se voi vaikuttaa ... toivon niin.
Sen juuri huomaa kun käden siihen laittaa. Mutta sen uusiminen onkin sitten 100e..hurraa.
Minä olen myös sitä mieltä, että pullistuva letku siellä tekee kiusaa. Ei se kytkin voi millään liikkua tarpeeksi, jos osa nesteen paineesta meneekin jonnekkin väärään paikkaan, tässä tapauksessa letkun pullistumiseen. Ihan sama kuin että välissä olisi ilmaa..
Enpä tiedä korjaantuuko kokonaan tuolla letkunvaihdolla, mutta parantua pitäisi. Kaikkea kannattaa kokeilla..
Enpä tiedä korjaantuuko kokonaan tuolla letkunvaihdolla, mutta parantua pitäisi. Kaikkea kannattaa kokeilla..

Pääsin vian niskanpäälle ja ratkaisu löytyi. Kävin ostamassa pääsylinterin ja nyt toimii kuin kaunis unelma. Ilmaamisessa tuli pikkuisen vaikeutta mutta se onnistui pähkäilyn jälkeen.
Kokeilin omalla paineella ilman poistoa mutta ei onnistunut, sitten kompuralla mutta ei silläkään. Irrottin pääsylinterin uudelleen ja täytin pääsylinterin nesteellä siitä reiästä johonko se putki tulee, välillä pikkuisen painaen siitä haarukasta niin että ilmaa poistui. Kun sylinteri täynnä, höskä kiinni ja polkupyörän sisäkumilla painetta ja kuntoon tuli. Probleema oli alun pitäen saada sitä nestettä menee sinne pääsylinteriin kun piti ilmata. tuo oli ainut keino. No, se on melko varmaa että kytkin hommaa ei tartte tuohon autoon tehdä vähään aikaan. Kiitos kaikille neuvoista ja voitte siitä olla varma että otin kaikki neuvot huomioon ja vähän lisääkin.
Kokeilin omalla paineella ilman poistoa mutta ei onnistunut, sitten kompuralla mutta ei silläkään. Irrottin pääsylinterin uudelleen ja täytin pääsylinterin nesteellä siitä reiästä johonko se putki tulee, välillä pikkuisen painaen siitä haarukasta niin että ilmaa poistui. Kun sylinteri täynnä, höskä kiinni ja polkupyörän sisäkumilla painetta ja kuntoon tuli. Probleema oli alun pitäen saada sitä nestettä menee sinne pääsylinteriin kun piti ilmata. tuo oli ainut keino. No, se on melko varmaa että kytkin hommaa ei tartte tuohon autoon tehdä vähään aikaan. Kiitos kaikille neuvoista ja voitte siitä olla varma että otin kaikki neuvot huomioon ja vähän lisääkin.

Hyvä hyvä että vika lopulta löytyi. Sitten sitä ajattelee miksi en heti tuota tehnyt..
Toinen vaihtoehto ilmaamiselle olisi noiden paineilma pumppauksien jälkeen polkia poljinta kuin hullu jonkin aikaa..mulla auttoi tuo lopulliseen ilmaukseen. Toki laitoin pienen lirun nestettä sinne sylinteriin.

Toinen vaihtoehto ilmaamiselle olisi noiden paineilma pumppauksien jälkeen polkia poljinta kuin hullu jonkin aikaa..mulla auttoi tuo lopulliseen ilmaukseen. Toki laitoin pienen lirun nestettä sinne sylinteriin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
himmee kirjoitti:Hyvä hyvä että vika lopulta löytyi. Sitten sitä ajattelee miksi en heti tuota tehnyt..![]()

Ei tule runnottua liian suurella paineella(aikaa toimia eikä tuhojen vaaraa) ja fillarin kumi täyttyy näppärästi fillarin pumpulla.. esim..?ng900aero kirjoitti:Mitä etua siitä polkupyörän sisäkumista on kompuraan verrattuna?
Mietin vaan kun tuo sisäkumikikka tuntuu olevan aika suosittu.
Kaveri käytti auton renkaaseen tulevaa letkuviritelmää.. kuulemma ei hävinny paineesta kuin alle 0,5bar kun ei kädettäny ja sillä pääsi huoltikselle täyttämään.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Niin joo, oletin että kaikissa kompuroissa on paineensäädin kun tuossa mun superhalvassa Tarjoustalon vehkeessäkin sellainen löytyyMyrkky kirjoitti: Ei tule runnottua liian suurella paineella(aikaa toimia eikä tuhojen vaaraa) ja fillarin kumi täyttyy näppärästi fillarin pumpulla.. esim..?

Ilmaukseen tuntuisi olevan aika sopiva sellainen 1.5 - 2.0bar.
tahtoo yleensä olla nuo halpojen kompurojen "painesäätimet" vaan ilman virtauksen kuristimia, eli heti melkein kun pistoolista liipasimen nostaa niin paine nousee tappiin, eikä mitään painesäätimiä joka päästää ylimeno paineen ulos.
itse onnistuin ainakin juuri tuon takia pullauttamaan sen kytkin sylinterille menevän letkun irti ja nesteet ympäriinsä
itse onnistuin ainakin juuri tuon takia pullauttamaan sen kytkin sylinterille menevän letkun irti ja nesteet ympäriinsä

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Hyvä että sait kytkimen toimiin, mutta....hiphop kirjoitti:Kokeilin omalla paineella ilman poistoa mutta ei onnistunut, sitten kompuralla mutta ei silläkään.
No, se on melko varmaa että kytkin hommaa ei tartte tuohon autoon tehdä vähään aikaan. Kiitos kaikille neuvoista ja voitte siitä olla varma että otin kaikki neuvot huomioon ja vähän lisääkin.
Tuohon jälkimmäiseen osioon sen verta että jos kompuralla ei ilmaantunut helposti homma ei välttämättä ole vielä kokonaan ohi.
Itsellä oli ässässä vastaavia oireita ja pääsylinterin tiivisteiden vaihdon jälkeen ilmaaminen oli tuskaa vaikka paineilmaa oli käytössä.
Ei tuo tuosta paljoa parantunu ja vaihdoin uuden kytkimen ja työsylinteria putsatessa tulin siihen tulokseen että letku joutaa vaihtoon.
Suolasen hinnan tuosta joutu maksaan mutta sen jälkeen ilmaus sujui vapaasti omalla paineella, tosin hätäsenä vähän avitin paineilmalla mutta kumminkin.
Noh tietty pitää miettii kuinka kauan tuota iivaria on pitämässä että viittiikö satsata kuinka paljon mutta tässä vaiheessa ei tarttis ottaa työsylinteriä vielä putsauksen alle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Yks hyvä konsti on käyttää injektioruiskua. Sillä pukkaa nestettä ilmausruuvista järjestelmään. Ruiskun pitää vain olla mallia "hevoskuuri"
ettei tarvi kesken kaiken heittää pois. Itelä oli taannoin käytettävissä semmonen lapsen pikkusormen kokonen ruuta ja sen kans kysy kärsivällisyyttä
.
ettei tarvi kesken kaiken heittää pois. Itelä oli taannoin käytettävissä semmonen lapsen pikkusormen kokonen ruuta ja sen kans kysy kärsivällisyyttä

Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva