9000 aeron uusi omistaja tarvii apua!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

core82 kirjoitti:.. missä toi DI kasetti on ja mitä se tekee?
Jäitä nyt hattuun ja se haku käyttöön. Eikä viitsitä ärsyttää porukkaa kertaamalla kaikkia perusasioita. :wink:
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

:oops: juu löytyhän se konehuoneesta kun konepellin aukasin.. eka saabbi ja tottunu tulpan johtoihin.. :lol:
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin tarkistitko nuo tulpat että ovat täysin oikeat?
oliko DI punainen vai musta? punainen pitäisi olla. varmistakaa joku kokeneenmpi tuo väri vielä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

oli tulpat oikeet ja punainen oli DI..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

käytyäni tuolla länsiautossa kaasuläppä anturia vaihtamassa tuli tyly tuomio.. tuohon autoni kaasuläppäkoteloon ei saa varaosia,eli pitäisi koko paska uusia ja hinta vaatimattomat 1480e!!! eli jos jollain ylimääräistä 2.3 turbon kaasuläppä koteloa vm 91-93 niin tarjota saa numeroon 040 4126385
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

core82 kirjoitti:käytyäni tuolla länsiautossa kaasuläppä anturia vaihtamassa tuli tyly tuomio.. tuohon autoni kaasuläppäkoteloon ei saa varaosia,eli pitäisi koko paska uusia ja hinta vaatimattomat 1480e!!! eli jos jollain ylimääräistä 2.3 turbon kaasuläppä koteloa vm 91-93 niin tarjota saa numeroon 040 4126385
niin ja varmaan sitä TCS mallisen sähköistä koteloa. Jossain oli taannoin juttua että sitä ois pystyny fiksaan tai joku jenkkiputka joka myi "korjattuja" koteloita uutta halvemmalla.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

http://www.ultimaltd.com/throttlebody.htm

Tuo firma korjailee kaasuläppäkoteloita Jenkeissä
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

juu se TCS mallinen sähkökotelo.. vaihto ehto toi jenkkeihin lähettäminenkin tietysti mutta kun tarvii autoa joka päivä,niin toistaiseksi vielä etsittävä suomesta käytettyä tilalle.. kiitos tästä neuvosta/vaihtoehdosta kuitenkin..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

JouniCSE kirjoitti:
core82 kirjoitti:käytyäni tuolla länsiautossa kaasuläppä anturia vaihtamassa tuli tyly tuomio.. tuohon autoni kaasuläppäkoteloon ei saa varaosia,eli pitäisi koko paska uusia ja hinta vaatimattomat 1480e!!! eli jos jollain ylimääräistä 2.3 turbon kaasuläppä koteloa vm 91-93 niin tarjota saa numeroon 040 4126385
niin ja varmaan sitä TCS mallisen sähköistä koteloa. Jossain oli taannoin juttua että sitä ois pystyny fiksaan tai joku jenkkiputka joka myi "korjattuja" koteloita uutta halvemmalla.
Olikos niitä muunlaisia sähköisiä kuin TCS? Eipä taida olla. Tontuissa siis.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

itsellä ei tietoa onko niitä muitakin,varaosamyyjä ainaki sano että käy 91-93 2.3 turboista joissa TCS..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

core82 kirjoitti:itsellä ei tietoa onko niitä muitakin,varaosamyyjä ainaki sano että käy 91-93 2.3 turboista joissa TCS..
Pitää paikkaansa, eikä muita sähköisiä ole kuin TCS-autojen.
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

tuli tässä mieleen kun ruvettiin tarjoomaan tuolla osto/myyntipalstalla venttiilejä mitkä ovat rintapellissä ja lokasuojassa että ne voisivat aiheuttaa myös tuon kaasuläppävian (mikä oli vikakoodin tulos) ja sitä myötä ahtojen pysymisen peruslukemissa.. onko tuossa mitään perää? viisaammat valaiskaa :lol:
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sullahan toimi cruise, joten voit aina kokeilumielessä vaihtaa nuo ristiin.(Sulla siis lokasuojan päällä oleva varmasti ehjä)
core82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 12, 2006 09:02
Paikkakunta: "sikako"

Viesti Kirjoittaja core82 »

eipä ollutkaan ahdot hukassa läppäkotelon takia (vaikka vikakoodi väitti muuta) vaan mankkuhan sieltä oli kusahtanut,kokeilin tuossa huvikseen kaverin autosta tuota mankkua ja heti asfaltille päästyä 2 lutu tiskiin ja rupes olee pito ongelmia :D sitte kolmosta tiskii ja kiihty HUOMATTAVASTI mukavemmin mitä kertaakaan minun aikana ja ahtoja työnsi vähän reilu 1 bar.. mutta mistä saisi halvemmalla uuden mankun kuin länsiauton 314e??
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Vastaa Viestiin