900 cabrio + sensonic, kaikenlaista joutavaa jorinaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti: unohtui kysyä että hei mikä tää kova juttu tos sun pään päällä on ja eihän tuo lähe edes irti :lol:
Kun tutut Opelin/Volkkarin ym. kansanauton omistajatutut kiroaa "Vit*uku pitäs vaihtaa/vaihdattaa jakohihna autoon" on minulla tapana taittaa kämmen korvanlehden jatkeeksi ja kysyä "Anteeks mikä...?"

Nimim. "Asconani jakohihna katkesi Hyrylän linja-autoaseman risteyksessä"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muksu kirjoitti:
Kun tutut Opelin/Volkkarin ym. kansanauton omistajatutut kiroaa "Vit*uku pitäs vaihtaa/vaihdattaa jakohihna autoon" on minulla tapana taittaa kämmen korvanlehden jatkeeksi ja kysyä "Anteeks mikä...?"
Aika hyvä ;)
Hihnan katkeaminen Hyrylän bussiaseman risteykseen ei varmaankaan ollut yhtä stressaava kokemus kuin jos olisi vaikkapa katkennut hesan keskustaan neljän ruuhkassa :lol:
:
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti: hesan keskustaan neljän ruuhkassa :lol:
Ei sillä kovin usein niin kauas uskaltanu lähteä..."Keskarin valoista" lähdin liikkeelle etelää kohti ja kakkoselle vaihtaessa kinneri hyytyi. Oli onneksi tarpeeksi vauhtia ja sain rullattua bussipysäkille ihmettelemään :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muksu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: hesan keskustaan neljän ruuhkassa :lol:
Ei sillä kovin usein niin kauas uskaltanu lähteä..."Keskarin valoista" lähdin liikkeelle etelää kohti ja kakkoselle vaihtaessa kinneri hyytyi. Oli onneksi tarpeeksi vauhtia ja sain rullattua bussipysäkille ihmettelemään :roll:
Eikös nuo ole tehty niin ettei männät ota venttiileihin kiinni vaikka hihna katkeaisikin?
On se jakoketju ainoa järkevä vaihtoehto.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

ng900aero kirjoitti:Aihetta sivuten, on aika kummallista kun mikään paja ei ole värkännyt jonkinlaista kovakattoviritelmää avo-Saabiin, tuossahan olisi aivan hyvät katon kiinnitysmahdollisuudetkin hieman rakennellen, etupään saisi tietty kiinni kuten riepukatonkin ja takana olisi tilaa niiden taittuvien läppien alla vaikka minkamoisille kiinnikkeille.

Voisi pitää ihan vakavilla mielillä talviajossa ilman että tarvitsisi kuurata tämän tästä kattoa lumesta ja suolasta ;)

Melkein kaikkiin muihin avoautoihin noita tuntuisi löytyvän, onhan noita kuitenkin myyty kohtalaisesti, luulisi pikkupajan tuotannolle riittävän kysyntää.
Kelpaakos tämä? :)
http://www.saabtorqueuk.com/Template1/Hard_Top.php
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

patse kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Aihetta sivuten, on aika kummallista kun mikään paja ei ole värkännyt jonkinlaista kovakattoviritelmää avo-Saabiin, tuossahan olisi aivan hyvät katon kiinnitysmahdollisuudetkin hieman rakennellen, etupään saisi tietty kiinni kuten riepukatonkin ja takana olisi tilaa niiden taittuvien läppien alla vaikka minkamoisille kiinnikkeille.

Voisi pitää ihan vakavilla mielillä talviajossa ilman että tarvitsisi kuurata tämän tästä kattoa lumesta ja suolasta ;)

Melkein kaikkiin muihin avoautoihin noita tuntuisi löytyvän, onhan noita kuitenkin myyty kohtalaisesti, luulisi pikkupajan tuotannolle riittävän kysyntää.
Kelpaakos tämä? :)
http://www.saabtorqueuk.com/Template1/Hard_Top.php

paljonkohan tommoinen maksaisi `
??
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hyvä Patse!!!
Arvasinkin että joku on meikäläistä parempi googlettaman, siksi tuollainen kysymysmuoto :lol:
Montako tilataan vai tilataanko kimpassa ensin yksi ja jaetaan kustannukset jos on ihan susi?
Toivottavasti kanssa alkavat tekemään noita ja että laatu on mitä lupaavat, eikä tuo kiinnitys ole ihan huono.
Tuonne kannattaisi laittaa jokin joukkotiedustelu jossa ilmaistaisiin suurempaa kiinnostusta ja pyydettäisiin tarkemmat selostukset tuosta?
Vai onko tuosta kukaan lisäkseni kiinnostunut? Poistuisi viimeinenkin syy olla käyttämättä cabbea talvella ;) Jäähän peräkonttin ihan riittävät tilat vaikka katto onkin pakattuna pussiinsa.

Itse ainakin ostaisin tuollaisen jos olisi toimivaksi todettu, ei tuo niin kamalan rumaltakaan näytä (maalaisin omani ainakin korinväriin).
Tuo ikkuna olisi saanut olla kyllä pienempi :lol:
Takalasiinhan saa liimattua erillisen lämmittimen joten sekään ei ole ongelma.
Edit: samallahan tuolta voisi tilata Viggen/Aerokitin ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Loka 17, 2006 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti:Eikös nuo ole tehty niin ettei männät ota venttiileihin kiinni vaikka hihna katkeaisikin?
On se jakoketju ainoa järkevä vaihtoehto.
Se vehje oli 1,6 litran koneella, joten ei meinannu mitään...kauan sitä faijan kanssa ihmeteltiin että mikäs vitt* tässä on...sitten avattiin se hihnan suojaränni ja homma oli selvä.
Se, että esim. NG:ssä/9-3:ssa on apulaitteilla vastaavasti yhteinen kumihihna, jonka hajoamisista saa välillä täältä tarinoita lukea, on se silti hyvin toteutettu, kun ottaa huomioon, että oikein hoidettuna (rullat ja hihna ajallaan) saa ajella sen 110 tkm. Eli helposti parikin omistajan vaihtoa jos niikseen tulee. Eikä ole paha vaihtaa itse saati kallis teettää pikkupajalla, jos autoa ostaessa epäilyttää remmin eläkeikä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muksu kirjoitti:
Se vehje oli 1,6 litran koneella, joten ei meinannu mitään...kauan sitä faijan kanssa ihmeteltiin että mikäs vitt* tässä on...sitten avattiin se hihnan suojaränni ja homma oli selvä.
Se, että esim. NG:ssä/9-3:ssa on apulaitteilla vastaavasti yhteinen kumihihna, jonka hajoamisista saa välillä täältä tarinoita lukea, on se silti hyvin toteutettu, kun ottaa huomioon, että oikein hoidettuna (rullat ja hihna ajallaan) saa ajella sen 110 tkm. Eli helposti parikin omistajan vaihtoa jos niikseen tulee. Eikä ole paha vaihtaa itse saati kallis teettää pikkupajalla, jos autoa ostaessa epäilyttää remmin eläkeikä.
Tuolla lailla vapaakiertoisesti toteutetussa moottorissa on hihna paljon järkevämpi kuin ketju, helppo operaatio vaihtaa vaikka tien päällä, eli voi ajaa niinkauan kunnes katkeaa ;) Ketju taasen kun ei kestä kuin sen 200tkm, tulee paljon kalliimmaksi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko ng900:ssa sinkitty pohja?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö kenelläkään ole tietoa onko ng:n pohja sinkitty? Jos on niin sittenhän sille ei kannata tehdä mitään ruosteenestokäsittelyä koska jos sinkin päällä on jokin muovipohjainen pinnoite, on noista mineraaliöljypohjaisista ruostesuoja-aineista korkeintaan haittaa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Helmojen alta ja takakaaret vois kyllä olla asiallista suojata.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

GM900:n WIS:issä on annettu ohjeet alustan ja koteloiden suojauksesta, siellä on myös lueteltu käytettävät aineet. Ovat Loctite-Teroson -tuotteita, eikä ainakaan tämän hinnaston mukaan mitään ihan totaalisen älyttömän kalliitakaan:
http://www.loctite.fi/int_henkel/loctit ... nnasto.pdf
Varmasti paras lopputulos syntyy jos käyttää samoja aineita millä alusta on alunalkaen suojattukin.
Vai onkohan sillä merkitystä että ovat vetäneet tehtaalla maalia alustasuojan päälle? Kait siihen maalin päälle voi laittaa lisää noita samoja aineita, ja koteloihin myös?
Pitää vaan antaa auton kuivua kunnolla alustan pesun jälkeen, ja koettaa tehdä pesu niin hyvin kuin mahdollista.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi ng900:n sähkökaavio?
Pitäisi selvittää mitä kautta penkkien sähköt oikein kiertävät kun tuntuu välillä virrat katoavan tyystin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi ng900:n sähkökaavio?
Pitäisi selvittää mitä kautta penkkien sähköt oikein kiertävät kun tuntuu välillä virrat katoavan tyystin.
Samasta WISsistä.
Jaa :oops: pitää asentaa sitten WIS uudestaan koneelle, tattis.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin