Tuommonen ongelma tuli tuossa eilettäin, ihan pikku ajon jälkeen. Pari kilsaa ajoin ja pakki heitti toimimasta. Ei ees yritä mennä sinne koloon minne sen pitäs. JA muutki vaihteet pykältyy silleen oudosti, memnee kuitenki päälle. (Aiempia ongelmia tuossa on ollu kakkosen synkrot, meinasi rusahtaa ku kakkosta pykälsi.) Se kumimokkula siellä konehuoneen puolella siirtäjätangossa on alkanu murentua mutta siellä se silti on. Kaikki muut vaihteet pelaa, paitti vitonen ei mee päälle jos ei nosta sitä pakkilukon liparetta. Eli missä mättää? Lootako hajonnut? Vai olisko siellä se joku siirtäjän nivel, se kalliimpi osa...?
Joku sanoi myös että viritetyissä tonnareissa ei koneen tukikumit kestä, voisiko siinä olla syy? (tuossa kuitenki vakioon nähen on115hp lisää ja vääntyä tuosa on 400Nm)
Kiitos avuista!
Pakki ei mene päälle!
Pakki ei mene päälle!
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Vaihda se yhdysnivelen kumi ja tarkista kepin säätö. Kaikki oireet viittaavat tuohon suuntaan. Mulla oli kesällä vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä kepin säätö poskellaan ja en saanu pakkia päälle ja viitonenkin meni vasta pakkisalpaa nostamalla, eli säädät kepakon ja vaihdat tuon kumin, niin pitäisi pelata.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jees, täytynee kokeilla.
Tuohon joku ehdotteli jonkinlaista väliaikaispatenttia nippusiteistä. Miten se käytännössä onnistuisi, eli miten ne sinne pitäisi äpöstää? Kiva sillä olisi päästä liikenteeseen
Kummallista että se säätö voi mennä poskelleen tuolleen yhtäkkiä


Kummallista että se säätö voi mennä poskelleen tuolleen yhtäkkiä

Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Siellä on semmoinen kumi pystyssä, johon on ruuvattu lootan päästä peltilämiskä ja kepin päästä peltilämiskä. Eli kyseessä yhdyskumi, joka yhdistää vaihdekepin tangon ja lootan vaihteenvalintatangon.
Laitat siihen nippusiteitä tai letkuklemmareita silleen, että peltilämiskät puristuu kumia vasten.
Kaikki selviää, kun katselet sitä kumia kaverin väännellessä vaihdekeppiä.
Laitat siihen nippusiteitä tai letkuklemmareita silleen, että peltilämiskät puristuu kumia vasten.
Kaikki selviää, kun katselet sitä kumia kaverin väännellessä vaihdekeppiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kuvitusta aiheeseen:
http://townsendimports.com/Web/transmis ... j.htm#9000
http://townsendimports.com/Web/transmis ... j.htm#9000
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ongelma selvitetty kahdella yleismallin kumimokkulalla.
Kiitoksia avuista
Villin näköiseksi oli vääntynyt se koko kapistus sieltä välistä, kierteet oli korkannu yhestä mutterista ja ne peltiläpykät sieltä kumin sisästä oli aivan solmussa...
Kiitoksia avuista

Villin näköiseksi oli vääntynyt se koko kapistus sieltä välistä, kierteet oli korkannu yhestä mutterista ja ne peltiläpykät sieltä kumin sisästä oli aivan solmussa...
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91