99 (moottorin uusia osia)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tiukka
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:48

99 (moottorin uusia osia)

Viesti Kirjoittaja tiukka »

Moottorin osia uusia.

99 B turbon mäntäsarja MAHLE
99 Runkolaakereita
99 Tiivistesarjoja
99 Öljypumppu
99 Painelaakeri SKF

Onkohan näille tarvetta?
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

On niille, jos ovat alkuperäislaatua.
99T-museopeli
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Vois kanssa laittaa hintoja myös näkyville.ja osien sijainti
paikka.
Ari 1622
tiukka
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:48

Viesti Kirjoittaja tiukka »

Laakereita on useita kokoja 1.85L - 2.0L koneisiin.
Mahlen männät ovat laatu tavaraa.
Lisää p. 0400 888 517
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

et sitten voinut laittaa paikkakuntaa. en jaksa soittaa kiinnostaa kovasti mutta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tiukka
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:48

Viesti Kirjoittaja tiukka »

Keminmaa
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mahtaako B-turbon mäntiä voida käyttää H-turbossa? Onko puristussuhde tällöin edelleenkin 7.2:1?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Hessu kirjoitti:Mahtaako B-turbon mäntiä voida käyttää H-turbossa? Onko puristussuhde tällöin edelleenkin 7.2:1?
motti , puristus, koko, laen kuoppa
b-turbo , 7,2:1 90x40 6,6x75
99petro ,7,2:1 90x40 6,6x75
b-74 ,8,75:1 90x40 1,9x75
b74- ,9,0:1 90x40 1,3x75
h ,9,5:1 90x40 0,4x68
hturbo ,8,5:1 90x40 2,65x75
900t16 ,9,0:1 90x40,3 4,7x75,3
9000t16 ,9,5:1 90x40,3 3,85x75,3
900/9000i16 10.0:1 90x40,3 1,0x75.3


tuossa taulukko ,muut saa kommentoida.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nalleolut kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Mahtaako B-turbon mäntiä voida käyttää H-turbossa? Onko puristussuhde tällöin edelleenkin 7.2:1?
motti , puristus, koko, laen kuoppa
b-turbo , 7,2:1 90x40 6,6x75
99petro ,7,2:1 90x40 6,6x75
b-74 ,8,75:1 90x40 1,9x75
b74- ,9,0:1 90x40 1,3x75
h ,9,5:1 90x40 0,4x68
hturbo ,8,5:1 90x40 2,65x75
900t16 ,9,0:1 90x40,3 4,7x75,3
9000t16 ,9,5:1 90x40,3 3,85x75,3
900/9000i16 10.0:1 90x40,3 1,0x75.3


tuossa taulukko ,muut saa kommentoida.
Eli noiden speksien mukaan omaan -73 b-koneeseen ei teknisessä mielessä tarvitsisi muutakuin vaihtaa turbon määräjakaja ja pultata kiinni turbon pakosarja + turbo kiinteällä hukkaportilla (ahdot miedot, jotain 0.5-0.6bar) ja säätää seokset sopivan rikkaiksi (sekä tiety vaihtaa turbon avarampi putkisto)?
Edit: niin ja (kait) tietty vaihtaa virranjakaja turbomallista.
Vai riittäisikö vakiojakajan säätöalue turbolle, siis jos laittaisi vakiojakajaan ainoastaan turbon ali/ylipainesäätimen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin