Eli kaikessa lyhykäisyydessään kysymys kuuluu: mitä eroja jarruissa ja alustassa on vaparin ja vaikkapa 2.0 T16 välillä? Onko vetareissa eroa? Tekisi mieli rekonstruktoida isoveljen vanha auton kaksoiskappale eli pornosaabbi eli pornis. Samalla tulisi nuo hitsaus ja muu nysväys opelteltua. Kysymys koskee lähinna CC mallia eikös se ole tuo kasari luiskaperä.
Se miksi en ostaisi suoraan turboa niin noita vapareita saa puoli-ilmaiseksi ja sen koneen joutuu kuitenkin tekemään kokonaan uusiksi.
edit: Tämä aihe on käsitelty varmaankin tuhat kertaa.., mutta minä en löytänyt ensimmäistäkään vanhaa viestiketjua. Tämä on hyvin tavallista uudella foorumilla. Joten jos vanhoja aiheita löytyy, niin sen voisi lisätä tonne FAQ topickiin.
2.0i ja turbomallien erot?
Kasari tarkoittaa 80-lukua. Luulin, että tuo CC on nimenomaan se vanhempi tonnari ja se uudempi olisi CS. Oliko tuota vanhempaa vielä pystymmällä keulalla ja viistokeulalla... Mun kannalta sillä ei ole väliä kumpi keula on. Auton pitäisi kuitenkin olla ilman katalysaattoria sen verran on vuosimallilla merkitystä.
Minä olen käsittänyt että missään muussa ei ole eroa kuin jarruissa...turbon jarrukengät taitavat olla hiukan isommat ja levyt paksummat. Itsellä menossa vaparista-->turboksi projekti ja jälleenmyyjä tekee katsastusta varten alustavertailua. Jouduin jokatapauksessa vaihtamaan uudet iskarit ja jouset joka nurkkaan ja turbolle sekä vaparille oli samalla osanumerolla osia!
Saab 9-5 2,0t -1999
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli