Kytkimestä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
hidaste
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 15:38
Paikkakunta: Hml

Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja hidaste »

Tervehdys

Mitäs käykö viggenin kytkiin suoraan kakstuhatta vuoden aeroon?
Ja onkos tuolla isoa hinta eroo orginaaliin? Olis vaihdon paikka, ei tuppaa oikein pelittää, ja ensi keväänä tarkotus irrottaa enemmän potkua.

Ja jos vielä olisi jollain tietoa mistä löytyis kohtuu hintaan koko settiä
Hämeenlinnan seudulta niin iso kiitos.
Saab 9-3 Aero Coupe R.I.P
Saab 9-5 2.3t vector sentronic
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jonkun kerran on tullut kyseltyä tuota pakettia PCS:stä, jos kun oma orginaali paukahtaa, niin Viggenin kytkintä olen ajatellut tilalle. Menee kuulemma 'heittämällä' paikoilleen kaikkiin OG9-3:siin. Kuulemma myöskin 9000:siin menisi. :roll: Hintaa tavallisella ysikolmosen kytkimellä taisi olla jotain 160 ja Viggenin mallisella taisi olla 350 suunnilleen, jos en aivan väärin muista. Kummatkin ilmeisesti Sachsin valmistamia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Suosittelen kääntymään trollin puoleen, eli http://www.trolli.nu Sieltä se Viggen Sachs löytyy ja aika hyvään hintaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

... ja hintakaan ei ole paha näemmä. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Niinkuin todettua niin sopii kyllä kaikkiin ysikolmosiin "heittämällä".
hidaste
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 15:38
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja hidaste »

Taitaa mennä sitten se kiinni. Eikä paha hinta tuolta trollista. Kiitokset
Saab 9-3 Aero Coupe R.I.P
Saab 9-5 2.3t vector sentronic
hidaste
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 15:38
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja hidaste »

Mikähän tossa on kun lämpimänä ei toimi ollenkaan. Eli ei irrota yhtään.
Seistyään ja kylmettyään kytkin toimii normaalisti ja irrottaa. Tuli hetki sitten ajettua n50km ja toimi hyvin. Pysähdys ja uudelleen lähtö ja ei toimi. Ihme vempele.

Heitetäänkö suoraan kaikki uusiks kytkinpuolelta vai olisko parempaa tietoa?
Saab 9-3 Aero Coupe R.I.P
Saab 9-5 2.3t vector sentronic
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Onkos tuo juttu selvinnyt, alkoiko pelittämään, missä vika?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mikähän olis hyvä valinta kytkimeksi, kun pitäs olla pykälän verran viggenin kytkintä järeämpi?
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Heh, samaa pohdin tuossa muutama tunti aikaisemmin. Pistin HT-Tuneen malia (koskien Spec kytkimiä) ja sain hetimiten vastauksia. 490nm kestävä (lupaava) stage 3 maksaa 906 euroskia ja 590 mn kestävä stage 3+ 1024€. Pitää sisällään kuulemma levyn ja asetelman. Lupasivat myös painelaakerin joka kaippa oli tössi, ei kai siinä ole mukana työsylkkää.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Nonii.. onks toi stage 3+ massa vaiko sintterilevyllä, hieman tota sintteriä vieroksun, koska auto tulee joka päiväiseen käyttöön ja asustan täällä kaikkein ruuhkaisemmassa osassa Suomea...
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kuulemma ihan mutu tuntumalla tuon 3+ on vielä käyttökytkin (jollain on kuulemma kiinni). Tosin omat kokemukset jaan kun tuo on asennettu, mahdollisesti...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Aleksi kirjoitti:Nonii.. onks toi stage 3+ massa vaiko sintterilevyllä, hieman tota sintteriä vieroksun, koska auto tulee joka päiväiseen käyttöön ja asustan täällä kaikkein ruuhkaisemmassa osassa Suomea...
Kuulemani perusteella ajettavuus tossa stage 3+ on verrattavissa Viggen kykään. Hieman ehkä raskaampi mutta todella hyvä ajettavuus ainakin verrattuna johonkin sintteriin !
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Juusokas kirjoitti:Heh, samaa pohdin tuossa muutama tunti aikaisemmin. Pistin HT-Tuneen malia (koskien Spec kytkimiä) ja sain hetimiten vastauksia. 490nm kestävä (lupaava) stage 3 maksaa 906 euroskia ja 590 mn kestävä stage 3+ 1024€. Pitää sisällään kuulemma levyn ja asetelman. Lupasivat myös painelaakerin joka kaippa oli tössi, ei kai siinä ole mukana työsylkkää.
noi "nm" kerrot vielä 1.355 niin saat oikeat nyyttonilukemat jota kytkin kestää. Eli esim stage 3+ väännönkesto on 798NM!!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hane_81 kirjoitti:noi "nm" kerrot vielä 1.355 niin saat oikeat nyyttonilukemat jota kytkin kestää. Eli esim stage 3+ väännönkesto on 798NM!!
Kaipa noi alkaa pikkuhiljaa riittää :D
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vastaa Viestiin