NG porsi!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

NG porsi!

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tulipas sitten tutustuttua tuohon ysisatkun new generation- malliin tässä kivoissa tunnelmissa. Elikäs haettiin mutsille käyttikseksi tuollainen 220tkm ajettu vm. 96 2.0 900, tosin ilman tekohengitystä...

Ehdittiin jopa ajaa sillä se 450km ja tuolta kuopiostahan se soitteli, että oli jättänyt Saabin parkkiin ja tullut 1½h päästä takaisin. Mutta Saabihan ei suostunut lähtemään käyntiin! Pikaisena veikkauksena itsellä oli bensapumppu, mikä täsmäisi noihin kilometreihin kyllä hyvin... Tosin hankalampi asia tässä on se, että auto on toisella paikkakunnalla ~50 kilometrin päässä, että ei pääse ihan suoraan ropaamaan. Olisikohan kellään mitään ehdotuksia, että mitä muuta olisi voinut hajota?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Sytkäkasetti ?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joko bensapumppu, sytkäkasetti tai kampiakselin asentoanturi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuolla "ilman tekohengitystä" ilmeisesti tarkoitetaan vaparia, joten ei johdu ainakaan DI-kasetista...

Eski
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Eski kirjoitti:Tuolla "ilman tekohengitystä" ilmeisesti tarkoitetaan vaparia, joten ei johdu ainakaan DI-kasetista...

Eski

Sitähän sillä tarkoitetaan, eli sytkäkasetista tämä ei ainakaan voi johtua.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ei muutakun hakkaamaan bensapumppu takasin eloon ;)

kolistelee sitä vaan rankasti.

kyllä se siitä taas käymään alkaa...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabracing kirjoitti:ei muutakun hakkaamaan bensapumppu takasin eloon ;)

kolistelee sitä vaan rankasti.

kyllä se siitä taas käymään alkaa...
Joo, tonnarissa tuo voisikin käydä, mutta NG900:ssa bensapumppu on tankin sisällä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Turbo Sensonic kirjoitti:
saabracing kirjoitti:ei muutakun hakkaamaan bensapumppu takasin eloon ;)

kolistelee sitä vaan rankasti.

kyllä se siitä taas käymään alkaa...
Joo, tonnarissa tuo voisikin käydä, mutta NG900:ssa bensapumppu on tankin sisällä :roll:
Siis? Missäs arvelet sen tonnarissa olevan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tankissa se pumppu on kaikissa, mutta GM900/OG9-3:ssa ei ole sitä tarkistusluukkua, josta pumppua pääsee koputtelemaan. Tällainen luukku löytyy ainakin OG900/9000/9-5:stä, mutta GM900/OG9-3:ssa on irroitettava tankki, jotta pumppuun päääsee käsiksi...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Tankissa se pumppu on kaikissa, ...

Eski
Ei ole, D-jetillisissä se on takaloosterissa ;)
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Siellähän se NG makoilee vielä kuopiossa. Auton myynyt autoliike lupasi tulla vastaan korjauskustannuksissa, kun kerta levisi jotain jo noin pian. Eli ei kiinnosta paljoa lähteä koputteleen pumppua, vaan kerralla uutta kehiin. :)
Jyki
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Bensapumpun tähden vähän aikaa sitten teille jääneenä suositelen ostamaan sen koko ämpäri systeemin Saabilta, jos annat jonkun pajan, joka ei heti tiedä mitä on tekemässä, korjata autosi. Varsinkin, jos myyjäliike tulee vastaan hinnassa. Pelkkä pumppu kyllä maksaa alle 100e ja se koko tsydeemi muutaman kertaa tuon satasen.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V-M kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
saabracing kirjoitti:ei muutakun hakkaamaan bensapumppu takasin eloon ;)

kolistelee sitä vaan rankasti.

kyllä se siitä taas käymään alkaa...
Joo, tonnarissa tuo voisikin käydä, mutta NG900:ssa bensapumppu on tankin sisällä :roll:
Siis? Missäs arvelet sen tonnarissa olevan?

V-M
Tarkoitin tuota, mitä Eski kertoi. Ehkä muotoilin sanani melko huonosti :oops: . Eli NG900:ssa ei ole samanlaista tarkistusluukkua kuin 9000:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

ardjpe kirjoitti:Bensapumpun tähden vähän aikaa sitten teille jääneenä suositelen ostamaan sen koko ämpäri systeemin Saabilta, jos annat jonkun pajan, joka ei heti tiedä mitä on tekemässä, korjata autosi. Varsinkin, jos myyjäliike tulee vastaan hinnassa. Pelkkä pumppu kyllä maksaa alle 100e ja se koko tsydeemi muutaman kertaa tuon satasen.
Itse en teettäis liikkeessä 90-luvun puolivälin tienoilta olevaan NG900:sen josta voi saada n. 5000e yli 500e ämpärirempaa kun hommasta kerran voi selvitä kohtuullisella vaivannäöllä alle 100e pumpulla. On se sen verta hurjan kuulosta että bensapumpunvaihto on n. 10% koko auton arvosta. Toki jos liike tulee hommassa reilusti vastaan on homma eri.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

itsellä maksoi tuo pumpun vaihto teetettynä 360 euroa.Hankala tuota pumppua on itse rempata kun vaihto täytyy tehdä tankki irroittamalla.

pumppu ja kasetti on varmaan hajonnut jokaisessa saabissa :x itsekkin olen molempien takia jäänyt tämän vuoden aikana tien päälle :evil:
Vastaa Viestiin