etujarrulevyn torx avaimen koko
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
etujarrulevyn torx avaimen koko
eli 900i16 vm90 kyseessä ja minkäkokoinen torx sattuu siihen kantaan?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
045-2698659
-
- "Hirsch"
-
- Matalapaineturbo
-
- Matalapaineturbo
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
jees otan toisen malliks mukaan ... jahka saan aamulla irti . toholla punahehkuun ja armotonta vääntöä. tosin ainoa puute on sopivan avaimen löytyminen t40torx palaan on jotain 6 ja pual milliä eli 6mm hylsyyn ei mee ja 7mm hylsyyn väljä.
#1171 klubin jäsen
045-2698659
045-2698659
-
- "Hirsch"
ne torxit on ikäviä kun se monttu on suht matala, niin korkkaa helposti.
kandee lyödä sitä tosiaan jonkun tapin avulla tai sit ihan sillä omalla torxilla , joko pitkävartisella tai pihdeillä pitäen lyhyttä palaa paikoillaan. siinä hakkaamisessa on sekin etu, jotta paskat lyttääntyy montun pohjaan ja pala menee mahdollisimman syvään.
Mulla kun korkkas pahasti, niin smirglasin seuraavan torx koon silleen viistoksi sen pään ja mätkin sen sinne pohjaan, siten tuli uutta pitoa ja aukes.
Pulttikoneella jos touhuaa , niin aina kandee aloittaa minimiväännöllä hakkaamaan, se 1- asento on tollekin usein riittävä. pikkuhiljaa se iskuenergia naputtaa sen auki, mutta menepäs heti 4 teholla kehiin, niin näet miten käy.
Mulla on peltivanteet ja 2 kpl kohdistuspulttia sopii niihin ( aluissa on vaan 1 reikä), vaikka ei kait se tosiaan tota senkkiruuvia tartte. Se sovitustappikin on pikkusen kenkku ottaa pois, ei siihen muistaakseni oikein muu käy kuin 10 mm pitkä hylsy.
Jos erikoisruuvikaupassa käytte, niin on noita senkkiruuveja muitakin kuin torx, esim 6- kolo on ainakin yhtä hyvä tossa kohdin, sillä sen monttu on kait pikkasen syvempi. Luulen meinaan, jotta noi senkit mitat on kaikissa samoja.
kandee lyödä sitä tosiaan jonkun tapin avulla tai sit ihan sillä omalla torxilla , joko pitkävartisella tai pihdeillä pitäen lyhyttä palaa paikoillaan. siinä hakkaamisessa on sekin etu, jotta paskat lyttääntyy montun pohjaan ja pala menee mahdollisimman syvään.
Mulla kun korkkas pahasti, niin smirglasin seuraavan torx koon silleen viistoksi sen pään ja mätkin sen sinne pohjaan, siten tuli uutta pitoa ja aukes.
Pulttikoneella jos touhuaa , niin aina kandee aloittaa minimiväännöllä hakkaamaan, se 1- asento on tollekin usein riittävä. pikkuhiljaa se iskuenergia naputtaa sen auki, mutta menepäs heti 4 teholla kehiin, niin näet miten käy.
Mulla on peltivanteet ja 2 kpl kohdistuspulttia sopii niihin ( aluissa on vaan 1 reikä), vaikka ei kait se tosiaan tota senkkiruuvia tartte. Se sovitustappikin on pikkusen kenkku ottaa pois, ei siihen muistaakseni oikein muu käy kuin 10 mm pitkä hylsy.
Jos erikoisruuvikaupassa käytte, niin on noita senkkiruuveja muitakin kuin torx, esim 6- kolo on ainakin yhtä hyvä tossa kohdin, sillä sen monttu on kait pikkasen syvempi. Luulen meinaan, jotta noi senkit mitat on kaikissa samoja.
Viimeksi muokannut stara, Ke Loka 25, 2006 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- Matalapaineturbo
Ite oli pakko ottaa se kohdistin pois, kun ei passaa alujen kanssa. Kun torxit avasin, niin vedin torx-hylsyn iskumeisselin jatkoksi ja nuijaa, mutta kanta anto vaan periks ei voinu mitään. Se on kun siihen kartioon/jenkoihin ei kukaan viitsi pistää mitään kuparitahnaa/vaseliinia....niin sitten niitten kanssa joku kiroaa vielä. Ite vedän nykyisin melkein joka paikkaan jotai, jos vaikka ite joutuu availeen joskus vielä 

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)